Gå til innhold

Vært syk i en uke.. kjerringråd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært syk i en uke nå med halsbetennelse og bihulebetennelse. De første 5 dagene hadde jeg ekstremt sår hals uten hoste, med feber og hodepine, samt bihulebetennelse. Var hos legen og fikk en medisin som skulle hjelpe å løse opp bihulebetennelsen, men hun sa hun ikke kunne gjøre noe for halsbetennelsen da hun mente den var forårsaket av virus og ikke bakterie (hun mente også at jeg i tillegg hadde kraftig influensa). Ingen prøver eller noe slikt ble tatt.

De to siste dagene har jeg hatt alle de samme plagene, men nå har jeg også begynt å hoste opp mye grønt slim (sorry for ekkel forklaring). Om morgenen hoster jeg opp så mye slim at jeg nesten spyr, og det er mange store klumper av det som ser ut som størknet slim (yuck). Nesen har begynt å renne mer, men bihulebetennelsen sitter enda. Når jeg snyter meg kommer det masse grønt slim og blod. Stemmen har blitt så raspete at jeg sliter med å snakke, og jeg verker skikkelig i musklene på sidene av halsen (sikkert på grunn av all hostingen).

Jeg begynner å bli skikkelig lei av å være syk, og siden legen ikke kan hjelpe håper jeg nå at det kanskje er noen der ute som har noen gode kjerringråd som kan hjelpe for å bli frisk igjen, eller i det minste gjøre dagene litt bedre. Tar i mot alle råd med stor takk! :)

Anonymkode: 50d58...6b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingefær.

Du kan også i tillegg spise hvitløk og honning.

Anonymkode: 96391...480

Skrevet

Kontakt legen igjen. Det kan være du må ha annen medisin for bihulene, det høres jo ut som en kraftig betennelse. Av og til er det sånn at første medisin ikke hjelper. Vi er jo forskjellige og reagerer ulikt på behandlinger. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke alt har prøvd, så kjøp slimløsende hostesaft og brusetabletter. Mye drikke, gjerne med honning.

Anonymkode: 6fcf7...b23

AnonymBruker
Skrevet

Kutt opp hvitløk og svelg rå med vann etterpå. Gjerne på tom mage. 

Isbiter, sitron og vann. Drikk når det har blitt iskaldt

Anonymkode: ab2de...ef1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...