Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #1 Skrevet 6. mars 2005 Kjærlighetssorg er vanskelig og vondt men hva når den attpåtil er forbudt? Vanligvis kan man fortelle andre hva som er i veien og man kan få trøst og støtte og sympati. Er det forbudt kjærlighetssorg må man holde den for seg selv. Ingen andre må vite hvorfor du er så annerledes og i værste fall tror folk rundt deg at du er sur for helt andre ting. Kjærlighetssorg er på en måte nobel. Man sørger fordi en annen har knust hjertet ditt. Forbudt kjærlighetssorg er skitten. Man sørger over noen man ikke har rett til å sørge over og man sørger over noe negativt og dårlig som kunne gått utover andre.
Gjest Pet Skrevet 6. mars 2005 #2 Skrevet 6. mars 2005 Er det sorgen over å ikke ha klart å ødelegge et forhold det er snakk om her? Man får som regel ikke mye sympati hvis man prøver å få noen som allerede er opptatt. Det går over etter hvert, men hold det for deg selv, så slipper du ihvertfall negative og førdømmende kommentarer. Kan ikke tenke meg at det gjør saken noe bedre.
tequilagirl Skrevet 6. mars 2005 #3 Skrevet 6. mars 2005 Men det går jo faktisk ann å bli forelsket i noen som er opptatt og det kan gjøre kjempe vondt å vite at man aldri kan få den man er forelsket i.
Gjest Bellatrix Skrevet 6. mars 2005 #4 Skrevet 6. mars 2005 Helt lov å ha følelser for mennesker man ikke burde ha følelser for. Men om det allerede har vært utroskap og han har avsluttet sidespranget/forholdet så bør du prøve å innse at det hele var negativt i utgangspunktet.
tequilagirl Skrevet 6. mars 2005 #5 Skrevet 6. mars 2005 Jeg er enig i at det moralsk ikke er bra og at man ikke kan vente sympati fra andre, men jeg skjønner at det gjør vondt og at man kan være lei seg. Jeg tror ikke man bare kan skru av følelsene og late som det ikke har skjedd. De må bearbeides på samme måte som hvis man blir dumpet av en "lovlig".
Brunhilde Skrevet 6. mars 2005 #6 Skrevet 6. mars 2005 Det kan lønne seg lite å skrive om forbudt kjærlighetssorg på et kvinneforum. Man stiller seg på en måte lagelig til for hugg. Husk at noe av det mest truende for mang en kvinne er at mannen skal være utro. Ved å sette ord på at du har kjærlighetssorg i en slik sammenheng bekrefter du at denne frykten kan være reell. Derfor vil du nok få en del fordømmende kommentarer når du forteller dette. Jeg føler med deg, men jeg kan ikke trøste deg. Det er kanskje en klisje, men det stemmer, kjærlighetssorg gir seg. Det vil gå over etterhvert. Jeg har vært i den situasjonen du er og tro meg, jeg vet hvordan du har det, det tror jeg nok flere her gjør. Blir sorgen lettere av den grunn? Nei, den gjør nok ikke det. Skriv ut sorgen din, skriv side på side og brenn det etterpå - og husk: Om sorgen din skyldes at han allikevel ikke gikk så er du verd uendelig mye mer enn å være noens nummer 2!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå