Gå til innhold

Kommentaren min havnet på trykk i BA (Bergensavisen)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For omtrent en uke siden skrev jeg en kommentar under en artikkel i BA. Nå ser jeg at kommentaren min har havnet på trykk på en side om "Meninger" som av og til kommer. Kommentaren har blitt litt endret fra det jeg opprinnelig skrev for å være lettere å forstå. For eksempel hvis jeg har skrevet "de" eller "disse", så har de lagt inn navnet på de jeg omtaler, og noen setninger har blitt litt forenklet. Men innholdet er ellers det samme. Til slutt står det undertegnet med mitt navn.

Men jeg har ikke sendt dette inn som et leserbrev eller som noe jeg "ønsket" på trykk. Det var kun en vanlig kommentar i kommentarfelt under en artikkel. Er det vanlig at journalistene i BA plukker ut kommentarer slik, eller er det noen andre som har tatt kommentaren min og sendt den inn under mitt navn? Det er helt greit for meg at kommentaren står på trykk altså. Jeg ble bare litt overrasket, da jeg ikke har bedt om dette. 😊

Anonymkode: 58c9e...27e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig. Det står sannsynligvis med en tekst ved kommentarfeltet du brukte at kommentaren din kan komme på trykk : )

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg tror du har rett. Det står at kommentarer kan havne på trykk. Jeg bare ble litt forundret da jeg så det.

Tenkte det var litt kult at kommentaren ble dradd frem, da jeg hadde gode argumenter. Men samtidig skulle jeg gjerne ønske jeg kunne ha finpusset språket litt før den ble lagt ut. Det er jo forskjell på det man skriver som et saklig og godt gjennomtenkt innlegg, og det man lirer av seg som en av mange kommentarer på en mandagskveld.

Anonymkode: 58c9e...27e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...