AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Jobber med en kul fyr som jeg har gjort i mange år. Vi har en god tone på jobb og jeg liker å være rundt han, som en venn. Jeg ser på han kun som en kompis og ikke noe annet. For litt siden fortalte han at han hadde ett godt øye til meg og at han lurte på om vi kunne funke sammen. Jeg sa som sant er at han er en god venn, men det er det. Det er gjerne når vi drikker ilag at han betror seg om at han liker meg mer enn en venn. Når jeg da sier at jeg liker han, men kun som en god venn blir han hissig og sier han blir forbanna på at alle de jentene han har likt kun ser på han som en venn. Jeg sier at følelsene mine kan jeg ikke styre. Han blir ennå mere irritert og sier at alle jenter sutrer over mannfolk som behandler de dårlig, å så mener han at han er en bra fyr og har mer å tilby. Men som sagt jeg kan ikke tvinge meg til å like noen på en romantisk måte. For det første er han ikke en fyr jeg er tiltrukket av på den måten, for det andre er vi alt for forskjellig til at noe forhold kunne ha funket. Så når vi drikker da med kolleger på fest, så blir han så innpåsliten. Stryker og tar på meg hele tiden. Jeg trekker meg unna for jeg ønsker ikke å bli tatt på, men han tar liksom ikke hintet! Han har til og med klasket meg på rumpa og kysset meg mens jeg var uoppmerksom. Jeg begynner bli litt lei og lurer på hva som får han til å føle det er greit å presse seg sånn på, når jeg har sagt i klar tale at jeg ikke vil ha noe forhold til han annet enn kollega/venn. De gangene jeg tydelig avviser klengingen blir han sur og rar og skal bare være alene. Han blir irritert og sur på alle andre selvom de ikke har gjort han noe. Jeg vurderer å droppe å dra på jobb sammenkomster/fester, men samtidig er det jo synd for jeg liker godt å henge med de andre kollegene og likte en gang godt å henge med han å, men nå begynner jeg bli litt lei at han tar deg friheter mtp meg og min kropp og intimsone. Noen med råd? Må jeg bli skikkelig irritert på han for at han skal forstå? Jeg er redd for å være for hard, men kanskje det trengs? Anonymkode: 7e4e9...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Han respekterer ikke at du ikke liker han på den måten så jeg syntes absolutt du må si hardt i fra og "kjefte" når han ikke respekterer deg når du sier høflig i fra. Egentlig bør du kutte han ut. Han er ikke venn med deg fordi han verdsetter deres vennskap men fordi han håper at han skal få deg til slutt bare han presser deg nok. Anonymkode: 98fc7...80b 13
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 Gi han en skikkelig skyllebøtte og la han furte så lenge han gidder. Anonymkode: e64e8...4ee 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #4 Skrevet 8. juli 2018 Ta en skikkelig alvorsprat med han i edru tilstand, si at det ikke er greit å oppføre seg sånn mot deg og om det skjer igjen vil du ta det opp med HR/verneombud. Det er jo seksuell trakassering (i alle fall i følge definisjonene) han driver med. Det er han som har problemer, men dårlig gjort å overføre det til deg. Han får heller finne seg en psykolog å snakke med. Anonymkode: 56245...516 16
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #5 Skrevet 8. juli 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber med en kul fyr som jeg har gjort i mange år. Vi har en god tone på jobb og jeg liker å være rundt han, som en venn. Jeg ser på han kun som en kompis og ikke noe annet. For litt siden fortalte han at han hadde ett godt øye til meg og at han lurte på om vi kunne funke sammen. Jeg sa som sant er at han er en god venn, men det er det. Det er gjerne når vi drikker ilag at han betror seg om at han liker meg mer enn en venn. Når jeg da sier at jeg liker han, men kun som en god venn blir han hissig og sier han blir forbanna på at alle de jentene han har likt kun ser på han som en venn. Jeg sier at følelsene mine kan jeg ikke styre. Han blir ennå mere irritert og sier at alle jenter sutrer over mannfolk som behandler de dårlig, å så mener han at han er en bra fyr og har mer å tilby. Men som sagt jeg kan ikke tvinge meg til å like noen på en romantisk måte. For det første er han ikke en fyr jeg er tiltrukket av på den måten, for det andre er vi alt for forskjellig til at noe forhold kunne ha funket. Så når vi drikker da med kolleger på fest, så blir han så innpåsliten. Stryker og tar på meg hele tiden. Jeg trekker meg unna for jeg ønsker ikke å bli tatt på, men han tar liksom ikke hintet! Han har til og med klasket meg på rumpa og kysset meg mens jeg var uoppmerksom. Jeg begynner bli litt lei og lurer på hva som får han til å føle det er greit å presse seg sånn på, når jeg har sagt i klar tale at jeg ikke vil ha noe forhold til han annet enn kollega/venn. De gangene jeg tydelig avviser klengingen blir han sur og rar og skal bare være alene. Han blir irritert og sur på alle andre selvom de ikke har gjort han noe. Jeg vurderer å droppe å dra på jobb sammenkomster/fester, men samtidig er det jo synd for jeg liker godt å henge med de andre kollegene og likte en gang godt å henge med han å, men nå begynner jeg bli litt lei at han tar deg friheter mtp meg og min kropp og intimsone. Noen med råd? Må jeg bli skikkelig irritert på han for at han skal forstå? Jeg er redd for å være for hard, men kanskje det trengs? Anonymkode: 7e4e9...fe6 For en sutrete fjott. Si klart i fra, tror det er det eneste han forstår. Han begynner vel å klage å furte , men det er bare å ignorere. Anonymkode: 3769f...fea 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #6 Skrevet 8. juli 2018 Anmeld han for seksuell trakassering. Du har vel vitner på dette? Anonymkode: 3d6d3...479 4
Gjest making.a.mess Skrevet 8. juli 2018 #7 Skrevet 8. juli 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber med en kul fyr som jeg har gjort i mange år. Vi har en god tone på jobb og jeg liker å være rundt han, som en venn. Jeg ser på han kun som en kompis og ikke noe annet. For litt siden fortalte han at han hadde ett godt øye til meg og at han lurte på om vi kunne funke sammen. Jeg sa som sant er at han er en god venn, men det er det. Det er gjerne når vi drikker ilag at han betror seg om at han liker meg mer enn en venn. Når jeg da sier at jeg liker han, men kun som en god venn blir han hissig og sier han blir forbanna på at alle de jentene han har likt kun ser på han som en venn. Jeg sier at følelsene mine kan jeg ikke styre. Han blir ennå mere irritert og sier at alle jenter sutrer over mannfolk som behandler de dårlig, å så mener han at han er en bra fyr og har mer å tilby. Men som sagt jeg kan ikke tvinge meg til å like noen på en romantisk måte. For det første er han ikke en fyr jeg er tiltrukket av på den måten, for det andre er vi alt for forskjellig til at noe forhold kunne ha funket. Så når vi drikker da med kolleger på fest, så blir han så innpåsliten. Stryker og tar på meg hele tiden. Jeg trekker meg unna for jeg ønsker ikke å bli tatt på, men han tar liksom ikke hintet! Han har til og med klasket meg på rumpa og kysset meg mens jeg var uoppmerksom. Jeg begynner bli litt lei og lurer på hva som får han til å føle det er greit å presse seg sånn på, når jeg har sagt i klar tale at jeg ikke vil ha noe forhold til han annet enn kollega/venn. De gangene jeg tydelig avviser klengingen blir han sur og rar og skal bare være alene. Han blir irritert og sur på alle andre selvom de ikke har gjort han noe. Jeg vurderer å droppe å dra på jobb sammenkomster/fester, men samtidig er det jo synd for jeg liker godt å henge med de andre kollegene og likte en gang godt å henge med han å, men nå begynner jeg bli litt lei at han tar deg friheter mtp meg og min kropp og intimsone. Noen med råd? Må jeg bli skikkelig irritert på han for at han skal forstå? Jeg er redd for å være for hard, men kanskje det trengs? Anonymkode: 7e4e9...fe6 Høres ut som en bitter fyr. Ikke respekterer han grensene dine heller og unnskylder det med at han har drukket. Jeg ville gitt han en sviende ørefik og unnskylde det med at JEG har drukket..
domimik Skrevet 8. juli 2018 #8 Skrevet 8. juli 2018 Spør han hvordan han behandler damer så mye bedre enn dårlige menn? Han tar på deg uten at du vil og han tar kyss når du har sagt ifra at du ikke er interessert. Han tar seg til rette på din kropp på tross av dine uttalte grenser. Han virker å tro at du er en automat der man bare putter på nok vennlighet og tid, så kommer sex i retur. Han føler at du skylder ham følelser etter all tiden han har «puttet på» deg. Hvordan er dette en «Nice Guy»? Konfronter med dette og se verdensbildet hans rakne. 13
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 Denne fyren er ikke helt god. Jeg ville holdt meg langt unna. Anonymkode: 216f4...b76 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #10 Skrevet 9. juli 2018 Takk for svar. Kommer til å ta det opp med han at oppførselen hans ikke er Ok og jeg godtar det ikke. Han sitter jo å hisser seg opp mot meg, så da burde jeg kunne si det jeg mener uten å være redd for å være for streng. Tenker si ifra når sjangsen byr seg. Anonymkode: 7e4e9...fe6
Gjest padawan Skrevet 9. juli 2018 #11 Skrevet 9. juli 2018 Damer blir tydeligvis overasket over at enkelte av deres mannlige venner vil ha noe mer enn vennskap.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #12 Skrevet 9. juli 2018 18 minutter siden, padawan skrev: Damer blir tydeligvis overasket over at enkelte av deres mannlige venner vil ha noe mer enn vennskap. Én ting er å ville det, én annen er å nærmest kreve det. Anonymkode: ff2e5...165 10
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #13 Skrevet 9. juli 2018 Ikke vent med å si ifra til sjansen byr seg, for at han skal ha mulighet til å fatte noe må du ta det i en "nøytral" situasjon. Om dette skjer på fest sosialt uten at det er jobbfest så er det jo ikke seksuell trakassering i jobbsammenheng på den måten - det er privatsfære. Han utviser jo rimelig asosial atferd, og du må bare være brutalt ærlig med ham. Anonymkode: b5410...68f 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #14 Skrevet 9. juli 2018 5 timer siden, padawan skrev: Damer blir tydeligvis overasket over at enkelte av deres mannlige venner vil ha noe mer enn vennskap. Jeg er ikke overrasket. Men når man tydelig sier nei og at det ikke gjengjeldes bør man jo ta hintet. Det har han ikke gjort og blir dont på meg fordi jeg ikke vil?! Syntes faktisk ikke det er greit. Anonymkode: 7e4e9...fe6 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #15 Skrevet 9. juli 2018 Han høres slitsom ut, men du høres ut som en dørmatte. På hvilken måte er han "en kul fyr?" Han er jo det komplett motsatte av kul. I stedet for alt dette "liker deg kjempegodt som venn", si rett ut "jeg er ikke interessert" og fjern hånden hans når han prøver seg. Trekker han seg unna selskapet for å furte, så får han bare gjøre det. Anonymkode: 18e63...7b7 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #16 Skrevet 10. juli 2018 Hvis han ikke slutter etter en samtale der du snakker til ham i edru tilstand, ville jeg snakket så høyt ved neste sosiale tilstelning at jeg var sikker på alle hørte det. Drit han skikkelig ut. Sånne menn tar ikke hint. Da har du også vitner på stedet han bedriver sexuelt trakassering. Anonymkode: 64ae1...6b0
Gjest padawan Skrevet 10. juli 2018 #17 Skrevet 10. juli 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke overrasket. Men når man tydelig sier nei og at det ikke gjengjeldes bør man jo ta hintet. Det har han ikke gjort og blir dont på meg fordi jeg ikke vil?! Syntes faktisk ikke det er greit. Anonymkode: 7e4e9...fe6 Jeg er ikke uenig i at man må respektere et nei når man får den type tilbakemelding men når man er betatt / forelsket / whatever er det folk som er dust nok til ikke å ta hintet.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #18 Skrevet 10. juli 2018 Han hørest ut som han har en vrangforestilling eller er emosjonellt ustabil. TS jeg hadde ikke, absolutt ikke startet noe krig med han der. Bare hold deg unna, og ikke vær kompis med han heller. Anonymkode: 9c1d1...08f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #19 Skrevet 10. juli 2018 Jeg har hatt en sånn på nakken en gang, som resulterte i full on stalking. Sier ikke at det er normen, men min erfaring er at man må si klart nei, ikke noe "du er fin på andre måter" eller i det hele tatt prate med han eller le av spøkene hans. Kun avvisning funker. Om du skal prate med han så gjør det edru, avvis han helt og holdent, uten rop og skrik. Så ville jeg holdt meg unna han fullstendig, annet enn når jeg må prate med han på jobb. Anonymkode: 1654d...bd5 2
Nyttig Skrevet 10. juli 2018 #20 Skrevet 10. juli 2018 På 8.7.2018 den 2.20, AnonymBruker skrev: Jobber med en kul fyr som jeg har gjort i mange år. Vi har en god tone på jobb og jeg liker å være rundt han, som en venn. Jeg ser på han kun som en kompis og ikke noe annet. Så når vi drikker da med kolleger på fest, så blir han så innpåsliten. Stryker og tar på meg hele tiden. Jeg trekker meg unna for jeg ønsker ikke å bli tatt på, men han tar liksom ikke hintet! Han har til og med klasket meg på rumpa og kysset meg mens jeg var uoppmerksom. Jeg begynner bli litt lei og lurer på hva som får han til å føle det er greit å presse seg sånn på, når jeg har sagt i klar tale at jeg ikke vil ha noe forhold til han annet enn kollega/venn. Dette er jo en grunn til at dere ikke skal drikke sammen, du ser resultatet av det. Da må du nesten la være å gjøre dette igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå