AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 Venninnen min har datet en fyr lenge, jeg har ikke fått vite før nå hvem dette er, og det viste seg at det er legen min. Greit nok, jeg kan jo ikke nekte dem å være sammen. Syns det bare er litt rart. Jeg har sagt det til henne, men hun sa ikke så mye på det. Betyr det at jeg ikke kan besøke henne hvis han er der osv? Om jeg møter dem andre steder? Han kan jo ikke si noe om meg til henne. Jeg vil jo egentlig ikke bytte fastlege heller siden jeg er veldig fornøyd med han. Hva gjør jeg? Men for all del, hun bestemmer jo selv hvem hun vil være sammen med. Anonymkode: 12967...063
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #2 Skrevet 7. juli 2018 Slikt kan jo lett skje, spesielt i mindre bygder. Det er vel ingen regler mot at man er venn med legen sin. Personlig hadde jeg nok vurdert å bytte, men kommer an på hvordan legen var. Anonymkode: e093e...fc7 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #3 Skrevet 7. juli 2018 Jeg hadde byttet lege. Anonymkode: 3ad09...a89 17
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #5 Skrevet 8. juli 2018 Dette avhenger jo litt av om det er sjans for at det blir et seriøst og varig forhold, eller om det er noe som er over og ut om tre måneder. Og så avhenger det litt av deg, er du en sånn som går til lege en gang i året med halsbetennelse og uvi, eller er du en av dem som er der to ganger i måneden med alle mulige symptomer på alt og ingen ting, lang psyksisk historie, vanskelig underlivsproblematikk og andre ting som kan gjøre det mer kleint å møtes på privaten. Anonymkode: 2fd81...7d7 12
skruf Skrevet 8. juli 2018 #6 Skrevet 8. juli 2018 Fastlegen min er kompis med mannen min. I starten syntes jeg det var superkleint, men siden han er en av de bedre fastlegene her (og de andre fastlegene som er kjent for å være dyktige har fulle lister) så valgte jeg å se det litt an. Det fungerer helt fint, han er superflink til å skille mellom jobb og privat. Pga en kronisk sykdom så har jeg vært mye til legen, han har virkelig sett meg på det mest elendige. Eneste jeg ikke gjør til han er gynekologiske undersøkelser, der går jeg heller til en privat gynekolog. Av og til å blir det litt utenfor legerollen, f.eks så kan han be meg hilse mannen min. Og av og til så har det vært noen morsomheter, f.eks en gang han fjernet en føflekk på meg og sydde mange sting oppå hverandre mens han humret over å lage ekstraarbeid til mannen min som skulle fjerne stingene (mannen min er også lege). Da mannen min skulle fjerne stingene så utbrøt han «hva i huleste har «Per» gjort på her da??» Men akkurat sånne ting som er litt utenfor legerollen ville ikke ha skjedd hvis jeg ikke hadde vært komfortabel med det. Så, er du fornøyd med legen din så se det an. Vurder evt en annen lege til GU. 10
Snuppah00 Skrevet 8. juli 2018 #7 Skrevet 8. juli 2018 Hmm, tror jeg hadde byttet lege (med mindre jeg var veldig fornøyd med han) for jeg er ikke interessert i å være med legen på privaten. Det er bare kleint.
Gjest Stella Rose Skrevet 8. juli 2018 #8 Skrevet 8. juli 2018 Det hadde jeg syns var superkleint, så jeg hadde byttet lege.
Aurora** Skrevet 8. juli 2018 #9 Skrevet 8. juli 2018 Selv om jeg hadde byttet lege, så hadde det blitt skikkelig kleint uansett. Legen min vet veldig mye om meg (ting som ikke mine nærmeste vet) så tror det hadde vært super kleint om jeg skulle være på samme fest, middagsselskap osv med han ☹ 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #10 Skrevet 8. juli 2018 Jeg måtte le litt av den føflekkhistorien, @skruf 😄 Anonymkode: 06874...dd2 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #11 Skrevet 9. juli 2018 Jeg er en person som ikke tar meg selv så høytidelig. Hadde ikke hatt problemer med å omgåes legen min på fritiden, selvom jeg har vært med alle mulige problemer hos ham ...jeg tenker at leger er så drevne og proffe at de skiller jobb og privatliv lett. Selvsagt hadde tonen vært litt mer privat ved legebesøket. Men synes bare det hadde vært trygt og godt. Nå er jeg ikke en person som «faker» syk noen gang heller. Så min samvittighet er ren. Kropp er kropp, ikke alt trenger å være seksuelt! Anonymkode: 5106a...4b9 1
Mr. Kilmister Skrevet 9. juli 2018 #12 Skrevet 9. juli 2018 På 7.7.2018 den 23.42, AnonymBruker skrev: Venninnen min har datet en fyr lenge, jeg har ikke fått vite før nå hvem dette er, og det viste seg at det er legen min. Greit nok, jeg kan jo ikke nekte dem å være sammen. Syns det bare er litt rart. Jeg har sagt det til henne, men hun sa ikke så mye på det. Betyr det at jeg ikke kan besøke henne hvis han er der osv? Om jeg møter dem andre steder? Han kan jo ikke si noe om meg til henne. Jeg vil jo egentlig ikke bytte fastlege heller siden jeg er veldig fornøyd med han. Hva gjør jeg? Men for all del, hun bestemmer jo selv hvem hun vil være sammen med. Anonymkode: 12967...063 Det bør vel gå greit. Han har taushetsplikt uansett hva det måtte gjelde. Min fastlege kjenner jeg fra før. Han er ingen nærme kompis, men møtes rett som det er i festlig lag o.l. Tenker ikke så mye over det.
Zienna Skrevet 9. juli 2018 #13 Skrevet 9. juli 2018 Hvis du synes det er ubehagelig så er det bare å skifte lege. Både mannen min og jeg har vår beste venn som fastlege. Ikke problematisk. Vi vet at om noe alvorlig skulle skje med oss så ville han har gjort det aller beste for oss. Men vi skille jobb og privatliv strengt. Som alle andre bestiller vi time. Personlig helse er aldri et tema når vi er sammen.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #14 Skrevet 9. juli 2018 Jeg skjønner ikke at leger _vil_ være fastlege til sine venner, jeg...? En ting er å måtte skille mellom jobb og privat, en annen ting er om man gjør en feilvurdering som lege. Anonymkode: 17be8...11e
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #15 Skrevet 9. juli 2018 Her kommer du med svaret selv, du kan absolutt være med henne og legen samtidig. Han har tross alt taushetsplikt og er ikke på jobb når han er med venninnen din (om ikke han er hennes lege også ).
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #16 Skrevet 9. juli 2018 Der jeg kommer fra kjenner vi fastlegen vår personlig på privaten hele familien. Det er helt normalt på mindre steder og ingen problem. Legen snakker da ikke om taushetsbelagte ting på privaten uansett. Anonymkode: 626dd...722
Sillyline Skrevet 9. juli 2018 #17 Skrevet 9. juli 2018 Sånt skjer, blir situasjonen rar så bytt fastlege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå