AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 Hei! Jeg har noen arr på begge armene etter jeg drev med selvskading for ca 4 år siden. Er det mulig å få fjernet de? De er helt bleke og tynne, og det er ikke så veldig mange. Synes arrene er ekstemt sjenerende, og de vises veldig godt mtp at de er så lyse. Anonymkode: 87fe8...70b
Millimani Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Arr kan ikke forsvinne. De kan blekne med årene, men kan aldri bli borte 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 Bio oil skal visstnok hjelpe. Har lite tru, men det er nok i såfall det eneste som hjelper. Anonymkode: 06494...8b8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #4 Skrevet 8. juli 2018 Vurdert tatoveringer? Anonymkode: 79efd...356
Carrot Skrevet 8. juli 2018 #5 Skrevet 8. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurdert tatoveringer? Anonymkode: 79efd...356 da ville jeg kanskje heller vurdert å sminke de bort... 1
gohege Skrevet 8. juli 2018 #6 Skrevet 8. juli 2018 Jeg ville vurdert laserbehandling. Kanskje en mulighet å bli henvist via fastlegen?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #7 Skrevet 8. juli 2018 Bio Oil fungerer veldig godt på tørr hud, bedre enn vanlig body lotion, men er dessverre ikke noe særlig til hjelp på arr. Jeg svarer utfra erfaringer med å ha brukt Bio Oil i flere år. Arr forsvinner aldri helt. Du kan nok redusere dem med laser, men det tror jeg er ganske dyrt. Sminke og tatoveringer for å dekke over er også gode forslag. Anonymkode: e0bac...77d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #8 Skrevet 8. juli 2018 8 minutter siden, Carrot skrev: da ville jeg kanskje heller vurdert å sminke de bort... Sminke? Det er da mange fine tatoveringer som kan passe til smale arr. Går du inn på instagram finner du mange flotte eksempler der de har tatovert over alle slags typer arr. Alt fra små og nøytrale til store og fargerike. Vurderer selv å tatovere et stygt arr med noe enkelt og lett. Anonymkode: 79efd...356
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #9 Skrevet 8. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sminke? Det er da mange fine tatoveringer som kan passe til smale arr. Går du inn på instagram finner du mange flotte eksempler der de har tatovert over alle slags typer arr. Alt fra små og nøytrale til store og fargerike. Vurderer selv å tatovere et stygt arr med noe enkelt og lett. Anonymkode: 79efd...356 Hat tatovering over litt av mine arr, synes egentlig de synes mer da arrene jo er opphøyde. Til TS, nå nesten 30år etter selvskadingen er det kun de skikkelig dype som synes, de grunne synes kun hvis jeg blir veldig brun. Anonymkode: a3ab5...def 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #10 Skrevet 8. juli 2018 Det er mulig å få hudtransplantasjon gjennom det offentlige. Anonymkode: 448aa...886
Carrot Skrevet 8. juli 2018 #11 Skrevet 8. juli 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sminke? Det er da mange fine tatoveringer som kan passe til smale arr. Går du inn på instagram finner du mange flotte eksempler der de har tatovert over alle slags typer arr. Alt fra små og nøytrale til store og fargerike. Vurderer selv å tatovere et stygt arr med noe enkelt og lett. Anonymkode: 79efd...356 så du mener det er en god ide å erstatte ett skadd hudområde med en annen "skade" basert på at du syns tattiser er OK? 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hat tatovering over litt av mine arr, synes egentlig de synes mer da arrene jo er opphøyde. Til TS, nå nesten 30år etter selvskadingen er det kun de skikkelig dype som synes, de grunne synes kun hvis jeg blir veldig brun. Anonymkode: a3ab5...def Jeg har sett etpar som har prøvd som deg å skjule arr med ink, det er veldig vanskelig å få det pent og som du sier, etter noe tid blekner de ganske mye. Så om ikke TS virkelig liker blekk på kroppen ville jeg forsøkt mye annet først for egen del, og jeg har tegnet på min kropp fordi jeg liker det før noen påstår jeg ikke har peiling osv,,
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #12 Skrevet 8. juli 2018 Laser og transplantasjon har ingen hensikt når arrene allerede er flate og lyse. Det eneste du kan gjøre er å tatovere eller sminke over. Har forferdelig mange arr selv, og de var tykke, rød/lilla keloidearr. Jeg satte kortisonsprøyter i og de er nå hvite og flate. Ikke noe mer å gjøre dessverre, men jeg har tatovert over og det har blitt veldig bra. Arrene synes selvfølgelig litt igjennom med tanke på at de er litt bulkete, men det har blitt mye finere enn det var Anonymkode: 64d31...cda
Kvinne87Rogaland Skrevet 8. juli 2018 #13 Skrevet 8. juli 2018 Håper du har godtatt fortiden din. Det er ingenting å skamme seg over, det har jo gjort deg til den du er. Vi har alle arr, den eneste forskjellen er at dine synes på utsiden. Arr blekner, og med tiden så slutter du å tenke så mye over det ❤
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #14 Skrevet 9. juli 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mulig å få hudtransplantasjon gjennom det offentlige. Anonymkode: 448aa...886 Kilde?? Anonymkode: 12d45...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #15 Skrevet 9. juli 2018 Du kan fylle de dype arrene med eget fett eller fillers. Anonymkode: e13ae...e2c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #16 Skrevet 9. juli 2018 Ts her. Arrene mine er jo overhodet ikke verken tykke eller mangfoldige, men de er mye blekere enn huden min, dermed synes de godt. Tatovering er utelukket. Har prøvd å sminke over dem, men arrene tar ikke til seg noe farge/sminke, så det ender bare opp med at de vises enda bedre, desverre. Anonymkode: 87fe8...70b
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #18 Skrevet 9. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Arrene mine er jo overhodet ikke verken tykke eller mangfoldige, men de er mye blekere enn huden min, dermed synes de godt. Tatovering er utelukket. Har prøvd å sminke over dem, men arrene tar ikke til seg noe farge/sminke, så det ender bare opp med at de vises enda bedre, desverre. Anonymkode: 87fe8...70b Da må du nesten bare godta fortiden din, og leve med at kroppen din ser bittelitt annerledes ut enn andre. Men nå er det jo sånn at de fleste har "noe" de er flaue over og vil skjule. Blir trygg på deg selv akkurat sånn du er, så smitter det over på hvordan andre ser deg også Anonymkode: 64d31...cda
Millimani Skrevet 9. juli 2018 #19 Skrevet 9. juli 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Ts her. Arrene mine er jo overhodet ikke verken tykke eller mangfoldige, men de er mye blekere enn huden min, dermed synes de godt. Tatovering er utelukket. Har prøvd å sminke over dem, men arrene tar ikke til seg noe farge/sminke, så det ender bare opp med at de vises enda bedre, desverre. Anonymkode: 87fe8...70b Som jeg skrev i #2 Arr kan ikke forsvinne. De kan blekne, men blir aldri borte. Du må bare leve med det dessverre. Hos noen synes arr bedre enn hos andre, det er individuelt fra person til person. Men du kan ikke bli kvitt arrene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå