Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #1 Skrevet 6. mars 2005 Vi kommer nok til å utsette den til julen 05 eller vinteren 06. Vi drar på hytta søndagen etter festen. Noen som ønsker seg bidrag til bryllupsreise i gave? Lurer nesten på om vi skal det... Hvordan går man fram? Tenkte en idé kunne være å finne reisen vi drømmer om, eller i hvertfall selskapet vi vil reise med, og deretter opprett en slags "konto" hvor man kan bidra. Vil ikke ønske oss penger, så dette kan jo kanskje være en måte å gjøre det på? Noen råd?
Loolaa Skrevet 6. mars 2005 #2 Skrevet 6. mars 2005 Min erfaring er at folk på død og liv vil gi en konkret ting, noe du kan sette fram/ta på. Vi forsøkte oss med det samme som dere har tenkt, men måtte til slutt legge det til side for det ble bare spurt "hva med andre ting? har dere en vanlig ønskeliste?"
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #3 Skrevet 6. mars 2005 Takk loola. Vi ønsker oss også vanlige ting, men har nå bodd sammen i over fem år og da er det naturlig nok mindre vi trenger. Vi mangler noe av serviset vårt, New Wave fra Villeroy & Boch, vi har alt av Hardanger Bestikket, Ramona. Vi ønsket oss kniver fra Global, men nå har jeg nettopp fått ny jobb og får dem + alt annet kjøkkenutstyr til innkjøpspris. Leilighet er kjøpt og vi trenger gavekort hos diverse forhandlere. I tillegg vil vi omsider dra på bryllupsreise... Tenkte det var en fin gave fra foreldre og besteforeldre. Dilldall er ikke noe vi ønsker oss og jeg nekter å ha skapene fulle med ting vi aldri kommer til å bruke. Synes det er unødvendig å bruke penger på slike ting. Da er det bedre å gi noe brudeparet trenger, eller hva? Vi vil jo gjøre det slik at alle finner noe de kunne ønske seg å gi. Ikke forventer vi å få gaver fra alle gjestene, men som gjest selv, så vil jeg gi noe brudeparet ønsker seg og trenger.
Loolaa Skrevet 6. mars 2005 #4 Skrevet 6. mars 2005 Dilldall er ikke noe vi ønsker oss og jeg nekter å ha skapene fulle med ting vi aldri kommer til å bruke. Synes det er unødvendig å bruke penger på slike ting. Da er det bedre å gi noe brudeparet trenger, eller hva? En skulle tro det... Merkelig nok virker det som om bryllupsreise/pengegave/donasjon til en forening man selv støtter etc er noe man ikke trenger like mye som pynteting man bare setter i skapet og ikke kommer til å bruke :-? Jeg mener ikke å være utakknemlig for det vi fikk, men jeg blir litt frustrert over at folk brukte penger på noe vi i grunn ikke hadde lyst på og ikke kommer til å bruke. Jeg er veldig glad for at folk hadde lyst til å gi oss noe, men jeg skjønner ikke hvorfor det må være en gjenstand? Som de kanskje ikke engang vet om vi trenger eller vil ha?
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #5 Skrevet 6. mars 2005 Helt enig loolaa! Jeg har en personlig regel når jeg kjøper gaver til andre. Det skal være noe jeg liker og helst har lyst på selv (om de ikke har ønsket seg noe spesifikt da selvfølgelig). Vi ønsker oss ikke penger da vi ikke synes det passer seg. Men gavekort o.l. setter vi stor pris på. Vi trenger tross alt endel møbler, hvite- og brunevarer når vi flytter til høsten. Familien til sambo er mer "gammeldagse", så tviler på at vi får slike bidrag av dem. Min familie derimot, vil heller at vi skal få det vi lnsker oss og bryr seg ikke så mye om det er litt "ny-motens". Ja, ja...håper bare vi ikke må stå flere dager i byttekø på GlasMagasinet etter den store dagen :o if you know what I mean ...
Annie78 Skrevet 6. mars 2005 #6 Skrevet 6. mars 2005 Vi har lite av servise, bestikk o.l., så det ønsker vi oss. Men i tillegg har vi skrevet en ønskeliste som ligger hos foreldrene våre, hvor vi ønsker oss bl.a. gavekort på reise. Om flere da vil gå sammen eller noe, blir opp til dem. Vi har ønsket gavekort på møbler, kjøkkenmaskin, reise, seng osv.... Synes det er helt greit, jeg...
Gjest Embla s Skrevet 6. mars 2005 #7 Skrevet 6. mars 2005 Ser ikke helt forskjellen på å ønske seg bidrag til reise via en konto enn å ønske seg penger? Folk gir jo (som du selv sier du gjør) det de har lyst til å gi. Jeg ville ført opp bidrag til brylluppsreise på ønskelisten, sammen med annet dere ønsker dere. Så blir det jo opp til den enkelte om de syns det går an å gi eller ikke.
Martha Stewart Skrevet 6. mars 2005 #8 Skrevet 6. mars 2005 Dilldall er ikke noe vi ønsker oss og jeg nekter å ha skapene fulle med ting vi aldri kommer til å bruke. Synes det er unødvendig å bruke penger på slike ting. Da er det bedre å gi noe brudeparet trenger, eller hva? Enig! Synes godt dere kan ønske dere bryllupsreise jeg! :-) (Jeg håper også at vi bare får ting vi ønsker oss - er drittlei av å ha skapene fullt av nips og dill vi ikke trenger...)
Olifant Skrevet 6. mars 2005 #9 Skrevet 6. mars 2005 Tror nok det stemmer at folk ofte gjerne vil gi noe konkret heller enn bare gavekort. Hvis dere vet sånn ca. hva dere vil så kan dere kasnkje kontakte et reisebyå og se om det er mulig og sette opp en konto hvor dere kan ønske dere generelle gavekort, men for de som absolutt vil gi "noe" så går det kasnkje an å gi "stykker" av reisen sånn spm 1 natt på hotell, massasje x 2 etc. Vet ikke hvor lett dette er å få til her hjemme, men i USA er det ganske vanlig. Har vært en tråd om det for ikke så lenge siden.
Gjest Melk Skrevet 6. mars 2005 #10 Skrevet 6. mars 2005 Sjekk om selskapet dere vil reise med har gavekort.
anyvold Skrevet 6. mars 2005 #11 Skrevet 6. mars 2005 Vi ønsker oss penger til bryllupsreise! Vi har bare invitert de nærmeste i bryllupet og alle disse har forståelse for ønsket vårt. Ingen som syns det er "feil". Men som sagt, vi står hverandre nær... Vi har sagt det slik at vi ønsker oss bidrag til bryllupsreisen! Vi har alt vi trenger og har ikke plass til mer (noe som er MER enn sant). Hvis de ikke vil gi penger kan de bare droppe gave.. Vi har seriøst ikke bruk for noe og heller ikke plass, og vi blir MYE gladere for 50 kroner til bryllupsreisen enn glass og bestikk og pynteting... Selv hadde jeg mer enn gjerne gitt penger i gave til et brudepar. Tenk så mye lettere da! Men selvfølgelig, noen kan ønske seg penger, andre kan ikke, det kommer an på gjestene og hva slags forhold man har til dem...
Gjest Betty Boop Skrevet 6. mars 2005 #12 Skrevet 6. mars 2005 Kan du ikke bare ytre dette ønsket til folk du vet kanskje er villige til å gi penger mot en bryllupsreise, og som du ikke tror vil synes det er teit? Hvis du tror foreldrene dine har lyst til å hjelpe dere med bryllupsreise, kan du ikke spørre dem nå om det er noe de kunne tenkt seg. Hvis de sier ja, så får dere kanskje muligheten til å ta bryllupsreisen i sommer allikevel?
Gjest Madam Felle Skrevet 6. mars 2005 #13 Skrevet 6. mars 2005 Vi kommer til å sette bidrat til bryllupsreise som høyeste ønske, men kommer til å ha andre ønsker også. Alltid noen som følger brudeparets høyeste ønske, mens andre ikke vil gi penger. Derfor er det greit å ha andre ønsker også, men sett gjerne bryllupsreise som ønske, for da kan folk bestemme selv.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #14 Skrevet 6. mars 2005 Ser ikke helt forskjellen på å ønske seg bidrag til reise via en konto enn å ønske seg penger? Folk gir jo (som du selv sier du gjør) det de har lyst til å gi. Jeg ville ført opp bidrag til brylluppsreise på ønskelisten, sammen med annet dere ønsker dere. Så blir det jo opp til den enkelte om de syns det går an å gi eller ikke. Penger forsvinner ofte i det store "sluket". Gavekort er til noe spesifikt.
MissJ Skrevet 6. mars 2005 #15 Skrevet 6. mars 2005 Vi ønsker oss ikke penger da vi ikke synes det passer seg. Men gavekort o.l. setter vi stor pris på. ... Jeg skjønner ikke hva som er forskjell på å ønske seg penger og gavekort.... går ikke det ut på det samme da??? :-? Vi ønsker oss også bidrag til bryllupsreise og har absolutt alt vi trenger av "ting å ta på", så vi velger å dele opp bryllupsreisen i konkrete ting, som også gjør at vi kan takke for noe konkret enn bare "takk for pengene". Vi skal være borte i 19 netter og ønsker oss da en natt på hotell, en middag, en utflulkt o.l. Vi regner ut ca. 500 for en natt, 200 for en middag osv. I tillegg ønsker vi oss gavekort på Living, der vi trenger endel større og dyrere ting. Enig med dere andre som har alt fra før, ikke det at vi heller vil være utakknemlige for noen gaver, men synes det er for dumt å ønske seg nytt servise bare fordi folk synes det er kjipt å gi noe annet. Jeg ville ihvertfall ALDRI gitt noen en gave for min egen del, ville abslolutt gitt noe brudeparet ønsker seg uavhengig av hva det er. Synes det er veldig gammeldags å "måtte" ønske seg servise og bestikk. Så nå gjenstår kun å se om vi får noe bidrag til bryllupsreisen :-) Uansett, lykke til med bryllupet!
Ciara Skrevet 6. mars 2005 #16 Skrevet 6. mars 2005 Vi kommer også til å ønske oss bryllupsreise, med mindre vi vinner i tipping før bryllupet Jeg synes det viktigste er at man gir noe brudeparet setter pris på - om jeg synes det er en teit ting å ønske seg, er ikke så fryktelig relevant, synes jeg. Så lenge brudeparet er fornøyd, så er jeg fornøyd med gaven også! Vet om flere som har fått utrolig mye fælt. Et par jeg kjenner fikk et gigantisk maleri som de syntes var helt forferdelig. Det gikk ikke an å bytte det. De som ga det bort opplyste brudeparet om at "vi kjøpte noe annet enn det som stod på listen, for det var så mye kjedelig dere hadde ønsket dere". Intelligens
Annie78 Skrevet 6. mars 2005 #17 Skrevet 6. mars 2005 Vi kommer også til å ønske oss bryllupsreise, med mindre vi vinner i tipping før bryllupet Jeg synes det viktigste er at man gir noe brudeparet setter pris på - om jeg synes det er en teit ting å ønske seg, er ikke så fryktelig relevant, synes jeg. Så lenge brudeparet er fornøyd, så er jeg fornøyd med gaven også! Vet om flere som har fått utrolig mye fælt. Et par jeg kjenner fikk et gigantisk maleri som de syntes var helt forferdelig. Det gikk ikke an å bytte det. De som ga det bort opplyste brudeparet om at "vi kjøpte noe annet enn det som stod på listen, for det var så mye kjedelig dere hadde ønsket dere". Intelligens Huff... :o Da er det vel ikke gitt at man får penger til en bryllupsreise heller, da...siden noen ikke bryr seg om ønskelistene... :-?
Gjest Gjest2 Skrevet 6. mars 2005 #18 Skrevet 6. mars 2005 Et brudepar jeg kjenner, ønsket seg gavekort fra Ticket reisebyrå :-) De har alle de store kjedene, tror jeg - som Ving, Saga, Star Tour osv, så da kan jo brudeparet plukke ut selv hvem de vil reise med osv. Syns det var kjempesmart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå