AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 Har noen spørsmål til deg Hva hadde den 17 år gamle utgaven av deg blitt mest sjokkert over 40+ utgaven av deg liker? Har du kontakt med venner fra din ungdom? Har dere noe til felles fortsatt? Er narkotikabruk «normalt» i ditt sosiale miljø nå? Hadde du vært aktiv på instagram og youtube hvis det eksisterte på 80-tallet eller 90-tallet? Hva hadde du lagt ut? Jeg er ikke 40, men nærmer meg. Takker for svar Anonymkode: 4329f...5c5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #2 Skrevet 7. juli 2018 Den 17 år gamle meg hadde syntes jeg er for ordentlig, altfor tilpasset samfunnet og at jeg har en 8-4 jobb, istedet for å demonstrere, krangle med alle og enhver og se sur ut i svarte klær 😜 Og at jeg hører på radio istedet for metal. Jeg har kontakt med barndoms-og ungdomsvenner. Vi ses kun et par ganger i året da jeg bor et annet sted. Et par er fortsatt nære venner, andre litt fjernere, men vi har fortsatt noe felles. Det som skiller oss mest er at jeg er frivillig barnløs, og de har alle barn. Jeg hadde nok ikke vært aktiv på instagram og youtube, kun facebook. Å dele bilder/videoer er ikke min greie, og den gang hadde jeg vært altfor sjenert. Anonymkode: 08fa4...a2f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #3 Skrevet 7. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den 17 år gamle meg hadde syntes jeg er for ordentlig, altfor tilpasset samfunnet og at jeg har en 8-4 jobb, istedet for å demonstrere, krangle med alle og enhver og se sur ut i svarte klær 😜 Og at jeg hører på radio istedet for metal. Jeg har kontakt med barndoms-og ungdomsvenner. Vi ses kun et par ganger i året da jeg bor et annet sted. Et par er fortsatt nære venner, andre litt fjernere, men vi har fortsatt noe felles. Det som skiller oss mest er at jeg er frivillig barnløs, og de har alle barn. Jeg hadde nok ikke vært aktiv på instagram og youtube, kun facebook. Å dele bilder/videoer er ikke min greie, og den gang hadde jeg vært altfor sjenert. Anonymkode: 08fa4...a2f Og glemte narkotikabruk. Det er ikke normalt. Alle eksperimenterte i tenårene/begynnelsen av 20-årene, men kjenner ingen som bruker nå. Anonymkode: 08fa4...a2f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #4 Skrevet 7. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen spørsmål til deg Hva hadde den 17 år gamle utgaven av deg blitt mest sjokkert over 40+ utgaven av deg liker? At sort og hodeskaller er byttet ut med farger og hippiestil Har du kontakt med venner fra din ungdom? Har dere noe til felles fortsatt? Nei Er narkotikabruk «normalt» i ditt sosiale miljø nå? Nei Hadde du vært aktiv på instagram og youtube hvis det eksisterte på 80-tallet eller 90-tallet? Hva hadde du lagt ut? Hadde nok vært aktiv, å grøss og gru for ha jeg som 17 åring kunne tilført internett. Jeg er ikke 40, men nærmer meg. Takker for svar Anonymkode: 4329f...5c5 Anonymkode: 4b279...540
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #5 Skrevet 7. juli 2018 Vet ikke om jeg kan nevne en spesiell ting den 17-årige meg hadde blitt sjokkert over, kanskje at jeg er mer tolerant nå enn som 17-åring. Var en litt sånn prippen jente, strengt oppdratt og med lite livserfaring. Har venner fra den tiden på facebook, men vi har lite til felles. Narkotika er ikke vanlig i mine sosiale kretser. Hadde nok ikke vært veldig aktiv på sosiale medier på den tiden, men det hadde nok gått i bilder av dyrene mine og av venninnene. Er derimot veldig glad for at det ikke var sosiale medier da jeg var i den verste festeperioden i 20-årene. Anonymkode: 4c92d...fde 1
Nevian Skrevet 7. juli 2018 #6 Skrevet 7. juli 2018 Jeg er ikke 40, men snart. Meg som 17-åring ville ristet på hodet av at jeg nå kan bestille fisk på restaurant, at jeg kan stå opp før tolv når jeg har fri, og at jeg hører på P2 og ser på NRK. Jeg har fortsatt kontakt med de som var mine nærmeste venner fra barne- og ungdomskolen. Vi er fortsatt overraskende like i holdninger og meninger om ting. Narkotika er ikke noe tema - det var det ikke den gangen heller. Jeg ville nok vært motstrøms den gangen som nå, og ikke kastet meg på Instagram og den slags. Den 17-årige meg ville nok blitt bra skuffet over at jeg straks er 40 uten å ha verken dame eller barn...
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #7 Skrevet 7. juli 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen spørsmål til deg Hva hadde den 17 år gamle utgaven av deg blitt mest sjokkert over 40+ utgaven av deg liker? Har du kontakt med venner fra din ungdom? Har dere noe til felles fortsatt? Er narkotikabruk «normalt» i ditt sosiale miljø nå? Hadde du vært aktiv på instagram og youtube hvis det eksisterte på 80-tallet eller 90-tallet? Hva hadde du lagt ut? Jeg er ikke 40, men nærmer meg. Takker for svar Anonymkode: 4329f...5c5 Farger jeg mislikte som barn. Nei. Jeg tror ikke det ville vært mulig. Nei. Nei. Anonymkode: 0557a...507
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #8 Skrevet 7. juli 2018 Den 17 år gamle versjonen av meg hadde sikkert vært litt forundret over at jeg ville være like kåt som 40-åring som jeg var da jeg var 17. Og hadde sikkert følt meg lykkelig over å vite at jeg kom til å få et rikt, spennende og eksperimentelt sexliv. Nope, ikke noe kontakt med mine venner fra den gang. Jeg vokste en helt annen vei enn dem, men har fått meg veldig mange og nære venner i voksen alder. Nei, narkotika er IKKE normalt i mitt sosiale miljø nå. Ja, jeg hadde vært aktiv på Instagram og YouTube. Og hadde sikkert lagt ut sminkevideoer, sangvideoer etc. Anonymkode: 0e0aa...a3b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #9 Skrevet 7. juli 2018 17 år gamle meg hadde nok blitt litt overrasket over yrkesvalget mitt, og at jeg har flytta til Indre Nynorskland. Hadde egentlig ingen venner i ungdomstida, har kun kontakt med en tidligere klassekamerat, og han var like utenfor som meg. Narkotikabruk har aldri vært normalt i mitt miljø noen gang. Hadde sannsynligvis ikke vært aktiv på Instagram eller YouTube, hadde ikke hatt noe å legge ut da heller. Anonymkode: bd90e...304
FrankDrebin Skrevet 7. juli 2018 #10 Skrevet 7. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har noen spørsmål til deg Hva hadde den 17 år gamle utgaven av deg blitt mest sjokkert over 40+ utgaven av deg liker? Har du kontakt med venner fra din ungdom? Har dere noe til felles fortsatt? Er narkotikabruk «normalt» i ditt sosiale miljø nå? Hadde du vært aktiv på instagram og youtube hvis det eksisterte på 80-tallet eller 90-tallet? Hva hadde du lagt ut? Jeg er ikke 40, men nærmer meg. Takker for svar Anonymkode: 4329f...5c5 17-år gamle meg hadde nok ikke blitt sjokkert, men sikkert klødd seg litt i hodet over enkelte ting jeg liker nå som jeg ikke likte da, som f.eks. lutefisk og hardrock. Det har sklidd ut, men er fortsatt god venn med en som gikk en klasse under meg på ungdomsskolen. Nei, verken da eller nå. Det tror jeg nok, hadde iallefall garantert blitt daglig "tubing" da også, om det hadde fantes.
Zienna Skrevet 7. juli 2018 #11 Skrevet 7. juli 2018 Den 17-årige utgaven av, meg ville syntes jeg var ei veldig tøff, selvstendig og sprek dame. Men hun ville kritisert meg for å bruke for mye tid på hus og hage, og for lite tid på venner. Hun ville rådet meg til å bruke mer tid på meg selv. Det er fordi hun ikke var gammel nok da til å forstå at ansvar utvides når man blir eldre. Da er horisonten større enn hva man skal ha på seg til helga
absinthia Skrevet 7. juli 2018 #12 Skrevet 7. juli 2018 (endret) Hva hadde den 17 år gamle utgaven av deg blitt mest sjokkert over 40+ utgaven av deg liker? Menn med skjegg Har du kontakt med venner fra din ungdom? Har dere noe til felles fortsatt? Ja, har kontakt med de to beste vennene mine, fra oppveksten, men vi bor med 50 mils mellomrom og ses sjeldent pga jobb og familieliv. Vi har aldri vært spesielt like, men vi var gode venner likevel. Det vi har til felles er nok mer at vi er ujålete og ærlige. Ellers har jeg jo kontakt med eksem min, som jeg fikk to barn med. Forholdet varte i mange år, tok slutt, men det er morsomt når vi ses, da vi har felles barn, barnebarn og begge har fått barn med annnen partner i ettertid. Er narkotikabruk «normalt» i ditt sosiale miljø nå? Nei, men en hos del i den perifere omgangskretsen - akkurat som da jeg var 17. Merkverdig nok er det stort sett bare folk som gikk idrettslinja,som har falt utenfor samfunnet pga rus. Hadde du vært aktiv på instagram og youtube hvis det eksisterte på 80-tallet eller 90-tallet? Hva hadde du lagt ut? Kan godt hende. Tipper jeg hadde lagt ut litt kunst, mye som hadde noe med musikksjangeren Metal å gjøre, landbruk, dyr, miljøvern, min ganske personlige klesstil, nyfarget hår og noe politiske greier. Tipper jeg ville vist fingeren til ganske mye jeg var uenig i. Hadde neppe hatt min egen YouTube kanal med egne videoer. 17 år gamle meg, ville vært rimelig sjokkert over at jeg har barnebarn og voksne barn, jeg hadde planlagt å vente til jeg var 30 med å få barn og helst adoptere noen. Endret 7. juli 2018 av absinthia 1
Gjest middagshøyden Skrevet 8. juli 2018 #13 Skrevet 8. juli 2018 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #14 Skrevet 8. juli 2018 Uff jeg har vært så mye syk. 20 ille år. Mitt 17 årige meg ville blitt letta av å se meg nå. Jeg var veldig,veldig psykisk syk som 17 åring og det er jeg ikke nå. (selv om jeg er redusert i forhold til normalen.) Men litt skuffet også over uføretrygd og at jeg ikke er "blitt noe", og fått brukt mine evner. Men også sjokkert over hvor lenge jeg skulle slite skikkelig. Ikke sikkert jeg hadde orket om jeg visste på forhånd. På den annen side ville jeg jo sitte med svare på "hvor lenge skal dette vare og vil det ta slutt ?" Jeg har løselig kontakt med to barndomsvenninner. Flotte damer. Men de fleste vennene har jeg fått de siste åra. Og meg 17, ville være glad av å se jeg har mange venner og ikke er ensom. Jeg hadde mer kontakt med dop-folk som 17. Og 17 meg ville vært lettet over at jeg ikke endte der og ikke kjenner slike nå. Jeg ville sikkert vært på nett som 17 åring om det fantes. Men legger ut minimalt nå og håper 17 meg ville vært lik. Men glad egentlig at sosiale-medier ikke ble funnet opp før jeg var eldre og mindre sårbar og mer erfaren. Eller er jeg mye den jeg var,sånn innerst inne. Bare at jeg er mer meg og helere nå. Jeg liker flere ting, men også de samme som da. Og nyter å være mer i kontakt med meg selv og mer godta det som er meg enn jeg gjorde som 17. Anonymkode: 9c06e...73f
Carrot Skrevet 8. juli 2018 #15 Skrevet 8. juli 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Har noen spørsmål til deg Hva hadde den 17 år gamle utgaven av deg blitt mest sjokkert over 40+ utgaven av deg liker? Har du kontakt med venner fra din ungdom? Har dere noe til felles fortsatt? Er narkotikabruk «normalt» i ditt sosiale miljø nå? Hadde du vært aktiv på instagram og youtube hvis det eksisterte på 80-tallet eller 90-tallet? Hva hadde du lagt ut? Jeg er ikke 40, men nærmer meg. Takker for svar Anonymkode: 4329f...5c5 17 årige jeg ville vært sjokkert over at jeg faktisk syns det er helt greit å ikke reise på ferie i år 😁 og ja jeg har fortsatt kontakt med de jeg "hang mest med" på den alderen. Drugs var det svært få som stresset noe med den gang og de få jeg kjente som røyka røyker fortsatt. Jeg hadde ikke tid til å sosiale medier fordi jeg var sosial, men om det fantes ville vi vel postet det samme som dagens 17 åringer tenker jeg: ganske lite..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå