AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 hei, jeg prøvde å ta et lite forbrukslån, jeg har gode forutsetninger for å få betalt avdragene men jeg får avslag pga oppgitte opplysninger. jeg har 0 venner 0 familie, leier en liten bolig men jeg har fast inntekt(trygd). hva skal jeg gjøre? strenge byråkratiske regler ødelegger livet mitt, får auto avslag når jeg prøver å søke om lån, jeg prøver å ta et lite lån pga noen ting jeg trenger, dette er så kjipt Anonymkode: 577ef...69e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #2 Skrevet 7. juli 2018 Tror du skal være glad for det. Har du nok til å betale avdrag, så får du spare noen måneder før du kjøper det du trenger. Anonymkode: fa1eb...49c 22
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #3 Skrevet 7. juli 2018 Har du søkt både lån og kredittkort? Kan hende det er lettere å få kredittkort? Hva slags trygd har du? Det er vel bare uføretrygd som er sikker inntekt når det kommer til trygd. Kan hende du får lån/kredittkort dersom du ringer til den banken du har fått avslag i? Og får du ikke lån/kredittkort så må du nok bare spare. Anonymkode: d0d5d...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #4 Skrevet 7. juli 2018 Du kan søke Nav, om å få ett lite lån og, hvis det er noe viktig du trenger, da får du det rentefritt og. Kjenner noen som har fått det både til bil, hvitevarer og depositum. Anonymkode: 662ab...304 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #5 Skrevet 7. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du søkt både lån og kredittkort? Kan hende det er lettere å få kredittkort? Hva slags trygd har du? Det er vel bare uføretrygd som er sikker inntekt når det kommer til trygd. Kan hende du får lån/kredittkort dersom du ringer til den banken du har fått avslag i? Og får du ikke lån/kredittkort så må du nok bare spare. Anonymkode: d0d5d...2ce hvordan fungerer kredittkort? hvis jeg velger 30 000 kredittgrense kan jeg bruke dette på en måned uten at det blir noe tull? Anonymkode: 577ef...69e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #6 Skrevet 7. juli 2018 Jeg har ung ufør, og fikk forbrukslån på 200.000,- hvis jeg ville. Takket nei, da et totalt låne ville bli på 300.000,- på grunn av renter. Anonymkode: 2a408...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #7 Skrevet 7. juli 2018 22 minutter siden, AnonymBruker said: hvordan fungerer kredittkort? hvis jeg velger 30 000 kredittgrense kan jeg bruke dette på en måned uten at det blir noe tull? Anonymkode: 577ef...69e Ja du kan bruke hele summen så fort du ønsker. Du må betale minimumsbeløpene hver måned, og helst MYE mer for å slippe sinnsyke renter. Bruker du 30 000,- og vil betale alt ned på ett år vil du måtte betale 2500-3000 pr måned. På 30 000 nedbetalt på ett år vil det være 3-4000 kr i renter i tillegg, betaler du ned over to år vil det være 7-8000 i renter. Anonymkode: 1e496...23a 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #8 Skrevet 7. juli 2018 Få deg en jobb.Eget hus som de kan ta pant i og bli en attraktiv lånekunde. Anonymkode: 06743...465
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #9 Skrevet 7. juli 2018 Hvorfor gir dere slike råd?? Hvis noen har fått avslag på forbrukslån, som i seg selv er en bragd siden de blir delt ut i hytt og pine, så gi nå ikke råd om å makse ut kredittkort så fort som mulig.. Dette blir et gjeldshelvete uten like! Anonymkode: 8489f...5a9 20
tussi84 Skrevet 7. juli 2018 #10 Skrevet 7. juli 2018 (endret) Ikke ta opp kredittkort eller dyre forbrukslån med mindre du vet hvordan du bruker det fornuftig. Fornuftig bruk er feks betale med Mastercard på ferie, men at når du kommer hjem så setter du tilbake alle pengene som du har brukt. Du bør ha god økonomi til å betale tilbake på det. Det holder ikke med minstesum. Minstesum kan feks være på 500, men pga renter betaler du ned feks 300 i mnd isteden. Det lønner seg å betale hardt. Men det jeg tenker ts.. er at om du har har dårlig råd fra før av og har derfor ikke hatt muligheten til å spare til det du absolutt skal ha. Derfor vil jeg anta du ikke har råd til å betale på et kredittkort, forbrukslån eller. Bankene ser forr på hvor mye inntekt du har. Om du feks har 16000 i ufør hver mnd så er ikke det mye penger å betjene gjeld med. Om du feks har barn og bil, eller en av delene beregner de inn det også. De går ut i fra at du skal sitte igjen med en ca 8000 kr til livsopphold.. I tillegg kommer husleie, og evt barn og bil. Har du andre lån fra før så spiller det også inn på hvordan betalingsevnen din er. Så jeg vil anta at du har for liten inntekt til å kunne få lån.. Hva er det som haster sånn forresten? Endret 7. juli 2018 av tussi84 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #11 Skrevet 7. juli 2018 Alt etter hva det er du trenger økonomisk hjelp til, ville jeg snakket med nav sosial eller min faste bank. Hvis det er regninger, ville jeg inngått avtale om å dele opp regningene i flere avdrag og redusert matforbruk/annen forbruk til et minimum inntil gjeld er betalt. Anonymkode: 9d3b4...086 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #12 Skrevet 7. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvordan fungerer kredittkort? hvis jeg velger 30 000 kredittgrense kan jeg bruke dette på en måned uten at det blir noe tull? Anonymkode: 577ef...69e Ja det kan du, men rentene på kredittkort og lån er skyhøye. Jeg har nylig sjekket opp i dette selv og om man bruker et år på å nedbetale gjelden så er summen plutselig 80.000 istedet for 30.000 og da trenger man lenger tid på å betale tilbake og rentene vokser enda mer så du setter deg mer eller mindre i evig gjeld. Ikke smart! Hvis det er noe du virkelig trenger så er det bedre å spise knekkebrød i noen måneder og spare opp egne penger og ikke sette deg i gjeld. Anonymkode: dd6ad...071 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #13 Skrevet 7. juli 2018 Kanskje det er mulig å få sosialhjelp fra nav eller lignende? Anonymkode: 41785...e96 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #14 Skrevet 7. juli 2018 Et lite triks kan være og juge på inntekten, veldig få banker som formidler forbrukslån som skal ha verken lønnsslipp eller skattemelding.. Ikke opplevd det selv hvertfall de to gangene jeg har tatt opp lån. Lykke til. Anonymkode: 3de0f...a45
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #15 Skrevet 7. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et lite triks kan være og juge på inntekten, veldig få banker som formidler forbrukslån som skal ha verken lønnsslipp eller skattemelding.. Ikke opplevd det selv hvertfall de to gangene jeg har tatt opp lån. Lykke til. Anonymkode: 3de0f...a45 Anbefales ikke. Bankene ber om kredittvurderinger og de innhenter faktiske tall. Å lyve setter deg bare i dårlig lys. Anonymkode: 9d3b4...086 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #16 Skrevet 7. juli 2018 dette gir ikke mening. Du sier du har gode forutsetninger til å betale avdragene, hvorfor har du da ikke fått spart deg opp en buffer til det du nå trenger? hva trenger du, er det snakk om et kjøleskap som er ødelagt eller nye møbler? spar!! Det er helt skremmende å se hva slags forhold dagens unge har til penger. Anonymkode: 17b27...b4c 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #18 Skrevet 7. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det er mulig å få sosialhjelp fra nav eller lignende? Anonymkode: 41785...e96 Man får ikke sosialhjelp for å kjøpe seg noe man har lyst på. Sosialhjelp er for de som ikke har tilstrekkelig inntekt til å få mat på bordet og tak over hodet. Anonymkode: dd6ad...071 1
Anzii Skrevet 7. juli 2018 #19 Skrevet 7. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: dette gir ikke mening. Du sier du har gode forutsetninger til å betale avdragene, hvorfor har du da ikke fått spart deg opp en buffer til det du nå trenger? hva trenger du, er det snakk om et kjøleskap som er ødelagt eller nye møbler? spar!! Det er helt skremmende å se hva slags forhold dagens unge har til penger. Anonymkode: 17b27...b4c Dagens unge? Tuller du eller? Hvor står alder her, og hvorfor drar du alle «unge» under en kam om dårlig økonomi? Kom deg ned fra din høye hest, for det er så sinnsykt smakløst å se ned på folk på den måten. Unødvendig! 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #20 Skrevet 8. juli 2018 2 minutter siden, Anzii skrev: Dagens unge? Tuller du eller? Hvor står alder her, og hvorfor drar du alle «unge» under en kam om dårlig økonomi? Kom deg ned fra din høye hest, for det er så sinnsykt smakløst å se ned på folk på den måten. Unødvendig! det er bare å søke på forbrukslånsartikler, så ser du at andelen unge som søker forbrukslån er skyhøy. Det er ikke synsing, men fakta. Forbrukslån har økt med 50%. Jeg ser da ikke ned på folk, jeg er ung selv 😁 smakløst er å ta litt hardt i vel, jeg må få lov til å synes det er skremmende når unge (og eldre) tar opp forbrukslån. Det er faktisk en generasjonsforskjell, vår foreldregenerasjon sparte til nye møbler fremfor å kjøpe på avbetaling eller ta opp forbrukslån. Og ja, fra skrivestilen til TS går jeg utifra at vedkommende er ung, det er ikke så mange over 40 som bruker ordet kjipt. https://e24.no/makro-og-politikk/forbrukslaan/unge-har-235-millioner-i-inkassogjeld/23924222 Anonymkode: 17b27...b4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå