tussi84 Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 Det er ikke det jeg egentlig vil, men jeg har egentlig ikke råd til å ha de lenger. Det er 3 stk. To på 9 år, og en på 10. De er friske og jeg har vaksinert dem hvert år, gitt de ormekur jevnlig. Jeg betaler forsikring for de. I snitt bruker jeg vel 1000 kr i mnd til forsikring, kattemat, sand, div ustyr. I tillegg kommer ormekurer og årlig sjekk vaksine etc.. Jeg hadde mye mer penger før. Jeg hadde full jobb og hadde grei økonomi til å ta vare på kattene, men i 2012 ble jeg sykemeldt og etter en lang vei med aap så er jeg nå blitt ufør. Jeg har knapt råd til de daglige utgiftene. De tre siste årene har kattene vært på tannbehandling flere ganger hos dyrlegen, og det dekkes ikke av forsikringen. Jeg har ikke hatt råd til å betale det, så jeg har hatt en snill søster som har hjulpet meg med utgiftene. Skulle det skje noe mer alvorlig så vet jeg ikke hva jeg gjør. Dyreklinikken kattene er hos har ikke noe direkte oppgjør med Dnb. Skulle dyret bli syk eller ta skade så må jeg betale alt hva det koster der og da, så får jeg tilbake på forsikringen senere minus egenandel. Egenandelen blir jo bare høyere nå før hvert år som går. Jeg har ikke råd til det, og jeg forventer heller ikke at noen fra min fam skal hjelpe meg økonomisk til det heller. Ikke har jeg mulighet til å ta opp noe lån eller siden jeg ikke har råd til å betale på ett. Jeg elsker kattene mine.. Men samtidig så føler jeg ikke lenger at jeg er i stand til å gi de den omsorgen de fortjener pga økonomien. Avliving er uaktuelt da de er friske og kan ha noen katte år igjen. Samtidig så tror jeg det blir vanskelig å omplassere så gamle katter. Hva ville dere gjort i min situasjon?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #2 Skrevet 7. juli 2018 Jeg har hatt flere katter på rundt ti år i fosterhjem og alle har blitt omplassert så det er ingen umulighet. Anonymkode: e4f9c...6b6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #3 Skrevet 7. juli 2018 Vanskelig situasjon, men du er snill som tenker på kattene beste! Siden du er så glad i dem, kunne du beholdt bare én av dem? Eller er det noen familien din som hadde hatt lyst til å overta dem? Anonymkode: bf402...625
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #4 Skrevet 7. juli 2018 10 år for en katt er ikke mye. Min mormors skogskatt ble 23 år gammel. Anonymkode: 27a0f...8d2
Emmelise Skrevet 7. juli 2018 #5 Skrevet 7. juli 2018 Jeg tror nok det skulle ha gått å omplassere dem, men ikke i høysesongen. Når sommerferien er over og det blir høst tror jeg du har større sjanse for respons og seriøse folk som kommer til å gi dem et godt hjem. Litt tid tar det jo, men det skal nok gå. Ha gode bilder og skriv godt om de forskjellige personlighetene og det skal alltids være noen som melder seg.
Diamant20 Skrevet 8. juli 2018 #6 Skrevet 8. juli 2018 Du kan jo kanskje vurdere å beholde en eller spørre familie om de vil omplassere kattene dine. Hvis kattene er knyttet til hverandre kan du jo vurdere å si at de skal omplasseres sammen, og du kan jo også skrive at du stiller med gratis kattepass. Hvis de nye eierene bor i nærheten kan du sikkert besøke kattene litt og dermed holde kontakten. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå