Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboene er borte denne helga også, og sønnen på 17 er alene hjemme. Hver gang foreldrene er borte (gjelder også om de er på butikken) så dundrer det musikk derfra. Jeg er klar over at det er på dagtid, men jeg føler meg snart hjernevasket av "dunk, dunk". Bassen dundrer inn i huset vårt også, slik at jeg føler alt rister. Vi har snakket til han noen ganger, både for musikk og annet bråk. Dette trigger han bare, og han spiller enda høyere og får enda flere kompiser til å komme. I dag har det gått jevnt siden han våkna. Litt opp og ned på volumet. Noen sanger så høyt at det er fryktelig, resten passe irriterende høyt. Hva gjør man? Foreldrene tar ikke telefon. Kjenner de heller ikke.

Anonymkode: ddea1...7ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring politiet. Kanskje de tar hintet da. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet. Ungdommer må tåle å få en irettesettelse.

Anonymkode: f722b...f8a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ring politet.

Anonymkode: bd723...8a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Banker på å spør om han kan dempe musikken, og sier vennlig at "det er jo ikke lett å vite hvor lytt det egentlig er når man spiller inne hos seg selv, men det er mer lytt enn man tror så jeg tenkte det er greit for din del også å gjøre deg oppmerksom på det!" 

Anonymkode: 9e665...9d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Banker på å spør om han kan dempe musikken, og sier vennlig at "det er jo ikke lett å vite hvor lytt det egentlig er når man spiller inne hos seg selv, men det er mer lytt enn man tror så jeg tenkte det er greit for din del også å gjøre deg oppmerksom på det!" 

Anonymkode: 9e665...9d3

TS: Vi har banket på og bedt han dempe seg flere ganger, men han er en litt sånn type "prøver å være tøff, tenåring". Takker også for svarene om å ringe politiet. Jeg har veldig lyst til å gjøre det, men var usikker på om politiet i det hele tatt brydde seg, siden det var/er på dagtid.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: Vi har banket på og bedt han dempe seg flere ganger, men han er en litt sånn type "prøver å være tøff, tenåring". Takker også for svarene om å ringe politiet. Jeg har veldig lyst til å gjøre det, men var usikker på om politiet i det hele tatt brydde seg, siden det var/er på dagtid.

Skader vel ikke å prøve. De har vel til gjengjeld mer ressurser på dagtid og kan kanskje ta turen når det er rolig. Forklar at du har sagt fra og at det er et vedvarende problem, og at han svarer med å gjøre det verre. 

Anonymkode: 17cd5...123

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke minst, gi beskjed til foreldrene! Si fra til dem at du ringer politiet neste gang det skjer. 

Anonymkode: 4120f...a6d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke minst, gi beskjed til foreldrene! Si fra til dem at du ringer politiet neste gang det skjer. 

Anonymkode: 4120f...a6d

TS: Takk for svar. Har fått kontakt med foreldrene, men de er for fri barneoppdragelse så jeg er usikker på om det blir bedring. Var ikke stille utover kvelden heller, men mer dempet (dvs. jeg forlanger ikke at det skal være tyst, men at "dunk, dunk" høres over tven når vi har døra lukket er slitsomt.)

Skrevet

Litt høy musikk må enn tåle, men ikke når det er høy musikk ofte som det du beskriver. Gidder han ikke å høre og foreldre ikke bryr seg, så er politet siste utvei. Mest sannsynlig blir han skremt og tar hensyn. Ring politiet helt til hanskjønner. Mest sannsynlig synes foreldrene det er flaut å få politiet på døra

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, FrankDrebin skrev:

Ring politiet. Kanskje de tar hintet da. 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ring politiet. Ungdommer må tåle å få en irettesettelse.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ring politet.

Anonymkode: bd723...8a1

Dette er på dagtid. Da bryr de seg ikke. 

Anonymkode: d03b5...627

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er søndag i dag, så jo de er pålagt å reagere på støy.

Gjest Blondie65
Skrevet

Foreldrene har vel tekstmelding på den telefonen? De kan vel ta i mot video med lyd? Her er det jo bare å dokumentere og sende over en gang pr dag til det blir slutt på ulyden.

Jeg hadde også ringt politiet.

AnonymBruker
Skrevet

Politiet reagerer også før 23 når det holder på time ut og time inn. Ring, si at du har forsøkt å snakke med både den unge og foreldrene uten å komme noen vei så svinger politiet forbi for å sjekke når de har tid til det. 

Anonymkode: 81d5c...e68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at ungdommen kommer til å bry seg om at politiet dukker opp. Dagens tenåringer har lite tillit til autoriteter, og ut i fra hans reaksjon når du sa fra så må du ikke bli overrasket hvis han skrur opp etter de har vært der. For foreldrene kan det kanskje være mer flaut, men nå er jo ikke de hjemme når bråket foregår uansett. Men siden det er ditt eneste alternativ så får du prøve! :)

Anonymkode: e2a07...087

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...