Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har gått fra å være ufør til å starte et enkeltmannsforetak/firma? Helsesituasjonen min har endret seg og jeg har lyst til å komme meg ut i jobb igjen. På sikt er drømmen å kunne jobbe 100% igjen, men det kan godt hende at helsa mi aldri blir bra nok til mer enn 50%. Uansett så er dette noe jeg må ta rolig for å unngå tilbakefall og dermed få enda lengre vei tilbake til jobb. Til høsten tenkte jeg å ta et kurs som vil gi meg en "utdanning" (dette er et kurs med sertifisering og kan sikkert ikke kalles en utdanning, men det er en annen diskusjon). Med denne sertifiseringen er det mulig å starte et enkeltmannsforetak og tilby tjenester på egenhånd. Jeg tror dette er en ordning som hadde passet meg godt fordi jeg kan jobbe mye hjemmefra og legge opp arbeidsoppgavene og dagene sånn som det passer meg. Har jeg en dårlig periode kan jeg ta det roligere, og i gode perioder kan jeg jobbe ekstra. Jeg vet også hvilke måneder av året hvor kroppen og hodet fungerer dårligere, og da kan jeg legge det opp sånn at det blir mindre jobb akkurat da. Jobber jeg hos et annet firma kan det være vanskeligere å få en tilrettelegging som passer meg. De er jo avhengige av at jeg gjør jobben min.

Men da er jo spørsmålet om dette lar seg gjøre med tanke på NAV. Hvordan gjøres dette med tanke på uføregrad og inntekt? Jeg har spurt NAV, men jeg er interessert i å høre fra noen som har gjort det samme. Gjerne send meg en privatmelding hvis dere vil det. Der kan jeg også forklare litt nærmere. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...