Gjest Anonym Bruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 Planer om reise til USA igjenn . Har vert mye snakk om skjerpa regler for reiser til USA, og undres på om reglene har endret seg mye sidan sist vi reiste til New York .J:F:K m/ Norwegian direkte. Hvor bokstaveleg tar dere utfylling av kortet hvor ein skal fylle ut medbarakte varer. som ikkje alltid er like greitt å skjønne. Har visumfritt pass.
Lycka Skrevet 7. juli 2018 #3 Skrevet 7. juli 2018 Vet ikke hvor lenge det er siden du sist reiste, men de nyeste endringene er at du må igjennom et lite "intervju" før du sjekker inn bagasjen. Når det gjelder kortet du må fylle ut på flyet, må du selvfølgelig være så nøyaktig som mulig. Ikke kult å bli stoppet med ulovlige matvarer du ikke har deklarert. Hva mener du med visumfritt pass? Alle nordmenn må søke om ESTA-visum senest 72 timer før avreise. Spørsmålene på søknaden er også mye mer detaljerte enn før, og du må blant annet fylle ut informasjon om familiemedlemmer og deres bostedsadresse.
Marina234 Skrevet 7. juli 2018 #4 Skrevet 7. juli 2018 Jeg måtte gjennom et lite interju før jeg sjekket inn bagasjen, både i Norge, og i USA måtte jeg også gjennom et lite interju. Søkte Esta på forhånd, og fikk svar med en gang om at det var godkjent. Du må ha utskrift av det med deg.
reiseglad Skrevet 7. juli 2018 #5 Skrevet 7. juli 2018 Jeg fyller ut skjemaet veldig korrekt. Har jeg med en sjokolade, så skriver jeg det. Lite intervju når du sjekker inn: har du pakket bagasjen selv? Er det noe der som ikke er lovlig osv... Husk ESTA på forhånd! Siste jeg leste, er at det ikke skal være lov å ha med seg pulver i håndbagasjen på størrelse med mer enn en brusboks, altså sminke og pudder og ernæringspulver osv. Klarer ikke å finne link til dette, er helt nylig kommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå