AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 Jeg synes det er ufattelig uansvarlig å få barn som alenemor uten jobb eller utdannelse. De har heller ingen evne til å finne en mann som blir værende der for barnet sitt, men får et barn som 19-åring med en fyr de har kjent noen måneder liksom. Mange blir også lurt av diverse afrikanere og arabere som deretter stikker. Byrden lastes over på oss andre som har tatt ansvar for livene våre og levd sparsommelig gjennom mange år med studier. Vi må utsette livene våre vedrørende kjøp av bolig, ferier og hobbyer. Alenemødre investerer ingenting i sin egen fremtid, det er vi ansvarlige som må blø økonomisk for deres valg. Jeg håper virkelig dette systemet med overgangsstønad og diverse tillegg for aleneforsørgere opphører og at disse må ta ansvar for sitt eget liv ASAP. Anonymkode: b59e9...1c1 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #2 Skrevet 7. juli 2018 Det irriterer meg at jeg må betale skatt for røykere med helseplager, overvektiges slankeoperasjoner, barns ulykker (pass på dem og betal for de uvettig), operasjoner for de som kjører for fort og redningsaksjoner til tullinger som driver ekstremsport. Anonymkode: 8a2a7...d94 27
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #3 Skrevet 7. juli 2018 Du betaler faktisk ikke noe til andre. Anonymkode: 0055e...854 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #5 Skrevet 7. juli 2018 Irriterer meg over kyniske narsissister som deg ts. Gratulerer med dine ansvarlige valg, du vinner i livet #not Anonymkode: 0ddb6...101 10
Husholdning1 Skrevet 7. juli 2018 #6 Skrevet 7. juli 2018 Da får du stemne får den politikken du ønsker ved valg. DLF står vel kanskke for noe slikt. 1
ViljaH Skrevet 7. juli 2018 #7 Skrevet 7. juli 2018 Jeg har jo betalt skatt for din utdannelse, hvis du ser stort på det. Din skolegang, gratis helseoppfølging, tannlege. Det er hva det betyr å delta i et samfunn, vi gir og vi får, ikke direkte det spres etter behov. Tanken bak overgangsstønad er å bære barnets mor en kort periode mens hun gjør seg i stand til å forsørge barnet selv. For å slippe å bære henne en lang periode på ulike stønader. En investering for å skaffe en skattebetaler heller enn trygdemottaker. Det er da en god tanke? 11
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #8 Skrevet 7. juli 2018 Irriterer meg at jeg må betale skatt for livsstilssykdommene til feite rike privilegerte nordmenn! Anonymkode: 2b092...db0 6
Testosteron Skrevet 7. juli 2018 #9 Skrevet 7. juli 2018 Barn har også en far, så hvorfor irriterer du deg ikke like mye over faren? 23
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #10 Skrevet 7. juli 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det irriterer meg at jeg må betale skatt for røykere med helseplager, overvektiges slankeoperasjoner, barns ulykker (pass på dem og betal for de uvettig), operasjoner for de som kjører for fort og redningsaksjoner til tullinger som driver ekstremsport. Anonymkode: 8a2a7...d94 Barns ulykker? Har du kanskje hatt en ulykke? Anonymkode: 2b092...db0
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #11 Skrevet 7. juli 2018 Hahah. Jeg har kjøpt bolig og bil for egne penger. Skattepenger hjalp meg på siste halvår på studiene, og det er jeg evig takknemlig for. Bedre å investere noen kroner på meg som ung enn at jeg skal leve på staten resten av livet. For hver alenemor finnes det en alenefar. Bare sånn i tilfelle du trenger hjelp med matematikken. Anonymkode: d408e...ddf 16
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #12 Skrevet 7. juli 2018 Jeg kan berolige deg, TS; akkurat dine skattepenger går til å lønne medlemmene i den nåværende regjeringen. Unge alenemødre får sine stønader dekket av skattepengene fra de som stemmer på opposisjonspartiene. Anonymkode: 00405...ea5 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #13 Skrevet 7. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahah. Jeg har kjøpt bolig og bil for egne penger. Skattepenger hjalp meg på siste halvår på studiene, og det er jeg evig takknemlig for. Bedre å investere noen kroner på meg som ung enn at jeg skal leve på staten resten av livet. For hver alenemor finnes det en alenefar. Bare sånn i tilfelle du trenger hjelp med matematikken. Anonymkode: d408e...ddf Jeg skriver jo i innlegget at disse unge mødrene velger menn som ikke blir værende. Å få barn når man egentlig ikke kjenner mannen er jo idiotisk. Anonymkode: b59e9...1c1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #14 Skrevet 7. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver jo i innlegget at disse unge mødrene velger menn som ikke blir værende. Å få barn når man egentlig ikke kjenner mannen er jo idiotisk. Anonymkode: b59e9...1c1 Gurimalla har du funnet koden på hvordan man kan være sikkert på at forholdet varer til evig tid? Tvangsekteskap gjelder ikke...Fortell! Anonymkode: 2b092...db0 4
Testosteron Skrevet 7. juli 2018 #15 Skrevet 7. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver jo i innlegget at disse unge mødrene velger menn som ikke blir værende. Å få barn når man egentlig ikke kjenner mannen er jo idiotisk. Anonymkode: b59e9...1c1 Men akkurat det samme kan man jo kritisere mennene for. For å si det med dine egne ord: "Disse unge fedrene velger kvinner som ikke blir værende. Å få barn når man egentlig ikke kjenner kvinnen er jo idiotisk 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #16 Skrevet 7. juli 2018 Hvor kommer dette snyltende alenemødre memet fra? Leser alle sosialt isolerte og sinte menn den samme avisen der det skrives om slike ting? Eller følger den samme youtuberen? Hvor enn dere får dette fra, dere suger til dere alt disse personene sier uten selvstendig kritisk tanke Anonymkode: 44724...cde 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #17 Skrevet 7. juli 2018 Legg heller skylden på døgeniktene av noe fedre som ikke hjelper til med å forsørge avkommet sitt. Vi trenger flere barn i Norge og bør egentlig legge bedre til rette for alenemødre og alle som kan tenke seg å få noen. Anonymkode: bc91b...64a 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #18 Skrevet 7. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gurimalla har du funnet koden på hvordan man kan være sikkert på at forholdet varer til evig tid? Tvangsekteskap gjelder ikke...Fortell! Anonymkode: 2b092...db0 Nei men om man skulle bli forlatt når man er 30 er forutsetningene normalt sett gode for å ikke snylte på nav. Når man er 19, hva er poenget med å skynde seg? Skal man når man er 19 skylde på "varer ikke evig uansett". Man er 19 og kan bygge opp livet sitt og finne en god mann! Istedet får man barn som frastøter andre menn som ikke vil ha en annen manns avkom med på lasset. Anonymkode: b59e9...1c1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #19 Skrevet 7. juli 2018 Hele ordningen med os bør strammes ytterligere inn. Hvorfor er en aleneforsørgers barn mer viktig enn barn av par? Derav lenger betalt permisjon. Hvorfor skal de få dekket årelang utdannelse? Anonymkode: a5ec7...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #20 Skrevet 7. juli 2018 TS: Hvor mange slike tråder om "unge alenemødre" har du startet i.l.a. de siste ukene? Du er etter alt å dømme en singel gubbe som er bitter for at unge kvinner får barn helt uten din medvirkning, og at de til og med kan klare seg bra uten deg. Hadde det faktisk vært dine unger, antar jeg du hadde klagd over å måtte betale bidrag til den uansvarlige eksen din. Venter du å oppnå noe som helst med en slik tråd, eller greier du bare ikke å la være å lire av deg grunnløse klager? 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor kommer dette snyltende alenemødre memet fra? Leser alle sosialt isolerte og sinte menn den samme avisen der det skrives om slike ting? Eller følger den samme youtuberen? Hvor enn dere får dette fra, dere suger til dere alt disse personene sier uten selvstendig kritisk tanke Anonymkode: 44724...cde Det kommer fra "Carl I. Hagens leksikon over alle som stikker sugerør i statskassen"; noe som er med på å bekrefte min teori om at disse mennene ikke er helt unge. Anonymkode: 00405...ea5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå