AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 Jeg har en venninne som stadig glemmer lommeboken eller blir plutselig opptatt når noe skal betales. Jeg syns det er kjempeflaut og jeg ender alltid med å legge ut for henne, men betale meg tilbake gjør hun aldri. Når hun blir påmint dette, sier at hun skal vippse straks men det skjer aldri. Det er alt fra 50kr til noen tusen. Vi skal på en ny jentetur til utlandet og jeg ordnet hotell for alle (6personer) og har lagt ut for de. Alle de andre jentene vippset med en gang. Hun ene venninnen har ennå ikke vippset og det er 3 uker siden jeg bestilte hotell. Igår ringte jeg og purret vennlig på dette og hun byttet stadig tema. Tilslutt sa jeg at NÅ må jeg ha de pengene. Da sa hun at hun ikke skjønte hvorfor jeg maser så fælt siden jeg egentlig ikke trenger de pengene (3500kr). Jeg sa bare at det har blitt en prinsippsak siden hun aldri gjør opp for seg og fortalte om alle de gangene hun ikke har betalt meg og venter fortsatt. Hun ble irritert og jeg var veldig gnien også la hun på. Hun har ikke dårlig råd for hun er stadig ute eller shopper en del. Vi reiser om noen dager og jeg er redd at den gode stemningen er ødelagt. Er jeg virkelig så gnien som hun skal ha det til? Anonymkode: b7d45...bdd 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #2 Skrevet 7. juli 2018 Kan du ikke bare sende en sånn "Be om penger" på Vipps? Og evt. si at du ikke har råd til å betale ferie for henne, og at om hun ønsker å være med på slikt i fremtiden, så er hun nødt til å gjøre opp for seg? Anonymkode: fd6d9...7bb 18
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #3 Skrevet 7. juli 2018 Du må si nei til flere utlegg og tviholde på avgjørelsen. Det blir sikkert bråk, men hun må lære. Lykke til. Anonymkode: 9b4a4...749 26
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #4 Skrevet 7. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare sende en sånn "Be om penger" på Vipps? Og evt. si at du ikke har råd til å betale ferie for henne, og at om hun ønsker å være med på slikt i fremtiden, så er hun nødt til å gjøre opp for seg? Anonymkode: fd6d9...7bb Jo, jeg vurderer det. Men helt ærlig så syns jeg det er unødvendig. Anonymkode: b7d45...bdd 2
stan Skrevet 7. juli 2018 #5 Skrevet 7. juli 2018 Vet resten av venninnene om dette? Slike ting er viktig ikke holdes mellom to, men gjøres så offentlig og allment kjent som mulig. Kanskje hun gjør tilsvarende med de andre, og er iferd med å få en gratis ferietur. 26
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #6 Skrevet 7. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må si nei til flere utlegg og tviholde på avgjørelsen. Det blir sikkert bråk, men hun må lære. Lykke til. Anonymkode: 9b4a4...749 Ja, det blir det nå. Jeg nekter å legge ut noe som helst for henne på tur. Anonymkode: b7d45...bdd 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #7 Skrevet 7. juli 2018 1 minutt siden, stan skrev: Vet resten av venninnene om dette? Slike ting er viktig ikke holdes mellom to, men gjøres så offentlig og allment kjent som mulig. Kanskje hun gjør tilsvarende med de andre, og er iferd med å få en gratis ferietur. Jeg sendte bekreftelse på felleschatten om hvem som har betalt og tagget sistemann om at hun ikke har betalt. Hun svarte at hun vippser straks. Så purret jeg da vi møttes alle sammen, og to ganger til etter dette på felleschatten. Unnskyldningen er den samme hele tiden. Anonymkode: b7d45...bdd 6
Gjest making.a.mess Skrevet 7. juli 2018 #8 Skrevet 7. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som stadig glemmer lommeboken eller blir plutselig opptatt når noe skal betales. Jeg syns det er kjempeflaut og jeg ender alltid med å legge ut for henne, men betale meg tilbake gjør hun aldri. Når hun blir påmint dette, sier at hun skal vippse straks men det skjer aldri. Det er alt fra 50kr til noen tusen. Vi skal på en ny jentetur til utlandet og jeg ordnet hotell for alle (6personer) og har lagt ut for de. Alle de andre jentene vippset med en gang. Hun ene venninnen har ennå ikke vippset og det er 3 uker siden jeg bestilte hotell. Igår ringte jeg og purret vennlig på dette og hun byttet stadig tema. Tilslutt sa jeg at NÅ må jeg ha de pengene. Da sa hun at hun ikke skjønte hvorfor jeg maser så fælt siden jeg egentlig ikke trenger de pengene (3500kr). Jeg sa bare at det har blitt en prinsippsak siden hun aldri gjør opp for seg og fortalte om alle de gangene hun ikke har betalt meg og venter fortsatt. Hun ble irritert og jeg var veldig gnien også la hun på. Hun har ikke dårlig råd for hun er stadig ute eller shopper en del. Vi reiser om noen dager og jeg er redd at den gode stemningen er ødelagt. Er jeg virkelig så gnien som hun skal ha det til? Anonymkode: b7d45...bdd Etter hun har gjort opp for sydenturen så legger du aldri ut for henne igjen, så blir dette aldri mer tema. Syntes du var litt naiv som la ut for sydenturen også. Duburde sagt at jeg bestiller når alle har vippset meg penger. Er dere ute så la være å legge ut da også.
stan Skrevet 7. juli 2018 #9 Skrevet 7. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte bekreftelse på felleschatten om hvem som har betalt og tagget sistemann om at hun ikke har betalt. Hun svarte at hun vippser straks. Så purret jeg da vi møttes alle sammen, og to ganger til etter dette på felleschatten. Unnskyldningen er den samme hele tiden. Anonymkode: b7d45...bdd Skriv på felleschatten at siden N.N. ikke har lyst til å være med, hvilken annen grunn kan det vel være til at hun ikke betaler, så kanskje dere kan invitere med en annen venninne? Hvordan forholder de andre seg til dette? 36
Gjest Stella Rose Skrevet 7. juli 2018 #10 Skrevet 7. juli 2018 (endret) Hun er en snylter verken mer eller mindre. Si at hun ikke får bli med om hun ikke gjør opp for seg, og stå for det. Og en ting til, aldri lån eller legg ut penger for henne igjen. Endret 7. juli 2018 av Stella Rose
Gent82 Skrevet 7. juli 2018 #11 Skrevet 7. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jeg virkelig så gnien som hun skal ha det til? Nei, det er du ikke. Men hvorfor vil du på ferie sammen med hun? Det er sånne man får magesår av 9
puppi Skrevet 7. juli 2018 #12 Skrevet 7. juli 2018 Dette høres ut som en merkelig form for kleptomani, der ett hvert utlegg som hun slipper å gjøre opp for, er en seier. 9
wintergirl Skrevet 7. juli 2018 #13 Skrevet 7. juli 2018 Neste gang så vippser hun penger til deg med en gang, eller så får hun bare stå der. Det er ikke riktig at hun skal snylte på seg reiser og det som er. Er det sånn at hun har "glemt" lommeboken når hun er i butikken også? Hun må du sette hardt på plass. Samme om du ikke trenger penger eller ei. Hun trenger ikke å reise heller, Isåfall så får hun betale for seg. Makan til frekkhet. 8
Vera Skrevet 7. juli 2018 #14 Skrevet 7. juli 2018 Du er absolutt ikke gnien! Hun prøver seg med hersketeknikker og manipulasjon når hun sier at du ikke trenger de pengene, og prøver å gi deg dårlig samvittighet. Ikke hør på henne 😉 3500,- er mye penger, uavhengig av om man har mer der de kommer i fra. Ingen liker å kaste bort pengene sine. 16
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #15 Skrevet 7. juli 2018 4 minutter siden, making.a.mess skrev: Etter hun har gjort opp for sydenturen så legger du aldri ut for henne igjen, så blir dette aldri mer tema. Syntes du var litt naiv som la ut for sydenturen også. Duburde sagt at jeg bestiller når alle har vippset meg penger. Er dere ute så la være å legge ut da også. Det med hotellet måtte jeg bestille pga rabattordninger jeg får. Sist gang vi var ute hadde hun «virkelig» glemt lommeboken. Restauranten tok ikke vipps. Vi var 3 stykker og den 3. er en fattig student så hadde ikke så mye å rutte med. Hun begynte å grine foran andre gjestene om hvor dårlige venner vi var. Jeg hadde bare lyst til å forsvinne så jeg betalte for det var utrolig flaut. Anonymkode: b7d45...bdd 5
wintergirl Skrevet 7. juli 2018 #16 Skrevet 7. juli 2018 8 minutter siden, stan skrev: Skriv på felleschatten at siden N.N. ikke har lyst til å være med, hvilken annen grunn kan det vel være til at hun ikke betaler, så kanskje dere kan invitere med en annen venninne? Hvordan forholder de andre seg til dette? Dette ts. Gjør det! 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #17 Skrevet 7. juli 2018 10 minutter siden, stan skrev: Skriv på felleschatten at siden N.N. ikke har lyst til å være med, hvilken annen grunn kan det vel være til at hun ikke betaler, så kanskje dere kan invitere med en annen venninne? Hvordan forholder de andre seg til dette? Jeg skal gjøre dette. Takk🙂 Anonymkode: b7d45...bdd 6
stan Skrevet 7. juli 2018 #18 Skrevet 7. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal gjøre dette. Takk🙂 Anonymkode: b7d45...bdd Hold oss oppdatert, vi er spente på utviklingen. Lykke til, håper du og alle får en fin ferie. 12
herremann Skrevet 7. juli 2018 #19 Skrevet 7. juli 2018 (endret) Er det mulig å kansellere rommet hennes? Evt står rommet på deg? Hvis det gjør det så ikke gi nøklene før pengene er overført. Dette er noe selvsagt hele gruppa må få vite. Samt at du ikke betaler for henne under turen. Endret 7. juli 2018 av herremann 9
Gjest Springfjær Skrevet 7. juli 2018 #20 Skrevet 7. juli 2018 Ikke la henne bli med om hun ikke betaler hvertfall! Makan til snylter! Dere må ta en skikkelig oppgjør med henne. Hun bruker tårer og andre hersketeknikker for å slippe å betale, gi blaffen i sånne ting senere, ikke legg ut for henne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå