Gå til innhold

Menn- trenger deres syn på dette!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sannsynlig at en mann (30-årene) jeg chatter med på SoMe er interessert, selv om det stort sett er jeg som tar kontakt? Han svarer som oftest ganske med en gang, stiller spørsmål og bidrar til å holde samtalen i gang. Vi har møttes, men det var ikke datingsituasjon. Vi tok opp kontakten etter det. Siden har vi ikke hatt anledning til å møtes. Teksta i et par mnd nå. 

Hva mener dere? 

Anonymkode: 25707...40b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 2a27e...214

AnonymBruker
Skrevet

Nettvenner er trivelig tidsfordriv. Ofte får menn følelser for noen de chatter mye med, men det er ikke nødvendigvis sånn at han ser noe romantisk i deg om samtalene er platoniske. Spør han om han er singel og hvis han sier ja så si at du er fascinert av han og lurer på om han har lyst til å gå på date en dag for å bli bedre kjent :)

Anonymkode: 6f31c...865

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Folk er forskjellige, men jeg hadde spurt deg ut om jeg hadde vært interessert. 

AnonymBruker
Skrevet

Dropp å ta kontakt, og se om han gjør det.

Anonymkode: 2ad85...c3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Både de kjipe (for meg å høre altså, ikke svarene) og de litt mer optimistiske :) Det var en lengre periode hvor vi ikke hadde kontakt. Da var det han som tok kontakt etter ca 3 uker. Så var det igjen en lang periode uten kontakt, da var det jeg som tok kontakt. Nå er det en sånn lang periode igjen og jeg er "puzzled". Vi prater mye om "ufarlige" ting som å oppdatere hverandre på livene våre. Men også innimellom litt mer seriøse/følsomme emner. 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Siden sist jeg oppdaterte i tråden har jeg møtt denne fyren. Ingen av oss har kalt det en date, vi bare avtalte å møtes en ettermiddag for å ta opp tråden etter sist gang vi møttes (som altså var i forbindelse med et arrangement, ikke datingsituasjon). 

Det var veldig hyggelig! Litt mat, litt rusletur og prating. Og så satt vi oss til slutt ned på en benk og prata videre til jeg måtte dra. Da fikk jeg en god, omfavnende klem og han sa han hadde hatt det hyggelig. 

Men det var altså jeg som tok initiativet til dette møtet, og etterpå er det bare jeg som har tatt kontakt på SoMe. Han svarer altså, men når tekstingsamtalen avsluttes er det ikke han som plukker den opp igjen. WHY?? Noen som vil forsøke å forklare hva de tror er greia her? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig innsett at jo eldre jeg blir jo mindre skjønner jeg meg på menn.

Men.. hva med å ta det opp med han. Det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: 562dc...7ce

AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2018 den 2.22, AnonymBruker skrev:

Er det sannsynlig at en mann (30-årene) jeg chatter med på SoMe er interessert, selv om det stort sett er jeg som tar kontakt? Han svarer som oftest ganske med en gang, stiller spørsmål og bidrar til å holde samtalen i gang. Vi har møttes, men det var ikke datingsituasjon. Vi tok opp kontakten etter det. Siden har vi ikke hatt anledning til å møtes. Teksta i et par mnd nå. 

Hva mener dere? 

Han er interessert. Tipper han har lange drømmer om deg..

Anonymkode: cc737...448

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er interessert. Tipper han har lange drømmer om deg..

Anonymkode: cc737...448

Så hyggelig at du tror det! Om du kan du begrunne det ville jeg blitt glad...? 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Siden sist jeg oppdaterte i tråden har jeg møtt denne fyren. Ingen av oss har kalt det en date, vi bare avtalte å møtes en ettermiddag for å ta opp tråden etter sist gang vi møttes (som altså var i forbindelse med et arrangement, ikke datingsituasjon). 

Det var veldig hyggelig! Litt mat, litt rusletur og prating. Og så satt vi oss til slutt ned på en benk og prata videre til jeg måtte dra. Da fikk jeg en god, omfavnende klem og han sa han hadde hatt det hyggelig. 

Men det var altså jeg som tok initiativet til dette møtet, og etterpå er det bare jeg som har tatt kontakt på SoMe. Han svarer altså, men når tekstingsamtalen avsluttes er det ikke han som plukker den opp igjen. WHY?? Noen som vil forsøke å forklare hva de tror er greia her? 

En ting kan faktisk være at han har lyst å bli mer kjent med deg ansikt til ansikt. Et problem med at man føler at man blir nær noen via chatting er at man føler seg usikker på hvor man står når man møtes spesielt om man har fortalt noe veldig intimt på forhånd. For man føler seg på et vis veldig nær personen, og når man normalt sett forteller noe som er personlig og det blir godt tatt imot er vi også vant med at det oppfølges av kroppskontakt. Og da tenker jeg ikke sex, eller ikke nødvendigvis kyss, men du har kanskje opplevd selv å fortelle noe du gruet deg til å si og ikke bare aksepterer personen det du har sagt men holder deg i hånda eller gir deg en klem. Vi er designet for å skal knytte nære bånd på det viset, er en av grunnene til at den 36 spørsmåls testen faktisk er ganske så effektiv. Er begge veldig forskjellige så vil det ikke funke, men om begge parter allerede er interessert har det faktisk blitt gjort flere tester som viser at de ofte ender i langstidsforhold etterpå. Selv om den andre har gitt veldig bra tilbake melding på det når man tekster og man føler seg rolig på det så er det bare noe med at ved å ikke få se kroppsspråket samtidig vet man ikke om det er fordi de bare vil være hyggelige eller om de faktisk mener det. 

Hva med å spørre han om han faktisk kan tenke seg å møtes og kalle det en offisiell date? Kan være at han tenker du bare vil være venner og når du sender han melding så svarer han fordi han liker deg, men han forbereder seg på at du kanskje ikke liker han slik han liker deg og vil derfor ikke ende opp med å bli mer såret enn nødvendig. 

Jeg kan ikke garantere at han har en hemmelig crush og er redd for å si noe ifall det skremmer deg vekk, men om han er litt introvert og små sjenert er det større sjans for at det er derfor han holder litt tilbake. Kommer alt ann på hvor komfortabel han føler seg omkring kvinner og om han er typen som er veldig aktiv på dating fronten eller bare dater når han blir kjent med noen som han synes er spesiell. 

Jeg vet ihvertfall selv at jeg blir redd for å virke desperat når det klikker mellom meg og en dame, for et der utrolig sjeldent at det skjer og jeg henger etter på erfarings fronten og er redd for å skuffe, så jeg vurderer følelsene mine isteden for å handle etter dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...