Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp! Hun er rasist og på grensen til mørkebrun. Hun hater muslimer og islam. Hun mener at den religionen er roten til alt vondt i verden. Jeg prøver å si til henne at det kun er de ekstreme som ødelegger, men hun mener at muslimer har ett levesett som ikke er forenelig med vesten. Kan dere hjelpe med med kilder, litteratur osv som beviser det motsatte? At bibelen er like gæren som Koranen? Håper dere skjønner hva jeg mener. Jeg vil ha en saklig debatt, ikke vær som mamma 🙏🏻

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leser moren din bøker eller ser på tv-serier?  Kan være det hjelper å  prøve å se verden sett fra en muslims ståsted. Kanskje se en film om en muslim som blir stigmatisert fordi folk tror hun er en ekstremist. 

Anonymkode: d378f...b3f

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser moren din bøker eller ser på tv-serier?  Kan være det hjelper å  prøve å se verden sett fra en muslims ståsted. Kanskje se en film om en muslim som blir stigmatisert fordi folk tror hun er en ekstremist. 

Anonymkode: d378f...b3f

Hun leser masse bøker, men kun skjønnlitteratur. Hadde vært en ide, men hvordan lure henne til det?? Jeg er nødt til å få henne vekk fra dette, jeg orker ikke være i samme rom som henne snart. 

Skrevet (endret)

Det første er å vite utgangspunkt hennes. Tror hun på Gud eller ikke?

Endret av omarel
Skrevet (endret)

Det er ikke kun de ekstreme som ødelegger. Gjennomsnittsmuslimen passer også dårlig inn i vesten og dens liberale kultur. De sekulære "muslimene" er selvsagt uproblematisk for vesten.

Det er relativt få kristne som er bokstavtro til bibelen, mens mange muslimer er bokstavtro til koranen.

Om de gjennomsnittskristne hadde oppført seg som den gjennomsnittlige kristne sørstatsamerikaneren hadde det selvsagt vært et problem. Og det er dessverre på det nivået gjennpmsnittsmuslimen er per i dag.

Endret av Husholdning1
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så slutt å diskuter dette med henne, da vel. Du kommer ikke til å klare å omvene henne, det er hun for gammel til.

Anonymkode: be5b4...e2f

• Liker 3
Skrevet

Selv om din mor sikkert går litt for langt, tror jeg nok hun er den mest fornuftige av dere to. At du nevner bibelen til sammenligning, den har jo ingen betydning for vesten lenger, selv om den sikkert var viktig i middelalderen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på slike innlegg som HI. At noen mener noe og så skal det komme noen å "omvende" de for at deres mening ikke passer med ens egen.

Jeg er en av de som liker Norge akkurat slik det er(var). Jeg ser ingen behov for å importere fremmed kultur og religion til landet.

Hvorfor skal jeg da ikke få lov å mene dette, når jeg mener det? Jeg har ikke lyst å forholde meg verken til muslimer, annen kultur eller annen religion.

Vi lever i et demokrati og må få lov å mene det vi vil og stemme på de parti vi mener fremmer våre ønsker.

Anonymkode: 63cce...768

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Religiøst prat gidder jeg ikke. Men morra mi kaller mørke, n-ordet. Og jeg blir ukomfortabel og flau. Hun kan si til en tilfeldig på butikken, å du er så brun og lekker, du ligner på en n-ordet. Mens alle mørke kaller hun n-ordet.

Anonymkode: 92df5...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Det er en konflikt blant ulike religiøse i verden. Å overse det og kalle det rasisme er dumt. Mye bedre at du går for å få henne til å holde det for seg selv. Munnkurv funker alltid!

Anonymkode: d4379...b8d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religiøst prat gidder jeg ikke. Men morra mi kaller mørke, n-ordet. Og jeg blir ukomfortabel og flau. Hun kan si til en tilfeldig på butikken, å du er så brun og lekker, du ligner på en n-ordet. Mens alle mørke kaller hun n-ordet.

Neger du mener? Jeg ble kalt hvitløk på butikken nå i uka. Løp ikke til avisen for det.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Leifern skrev:

Selv om din mor sikkert går litt for langt, tror jeg nok hun er den mest fornuftige av dere to. At du nevner bibelen til sammenligning, den har jo ingen betydning for vesten lenger, selv om den sikkert var viktig i middelalderen.

Hahaha, kødder du?? Bibelen har ingen betydning for vesten lenger??? Du bør lese deg kraftig opp.

Anonymkode: fdefb...171

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Sophie-Ann skrev:

Jeg trenger hjelp! Hun er rasist og på grensen til mørkebrun. Hun hater muslimer og islam. Hun mener at den religionen er roten til alt vondt i verden. Jeg prøver å si til henne at det kun er de ekstreme som ødelegger, men hun mener at muslimer har ett levesett som ikke er forenelig med vesten. Kan dere hjelpe med med kilder, litteratur osv som beviser det motsatte? At bibelen er like gæren som Koranen? Håper dere skjønner hva jeg mener. Jeg vil ha en saklig debatt, ikke vær som mamma 🙏🏻

Hun har helt rett og jeg er enig med henne!

Anonymkode: f8637...880

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du neger, eller det mer ladede ordet med i og to g'er? Om det er sistnevnte skjønner jeg at du reagerer, men slik du skriver det mener hun det jo ikke negativt. "Å du er så brun og lekker" ville nå jeg si var positivt ment, eller?

Anonymkode: edb61...bfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen relevante bibelvers for de gode, kristne rasister og innvandringsfiendtlige:

LOVE REFUGEES AS YOURSELF

When a foreigner resides among you in your land, do not mistreat them. The foreigner residing among you must be treated as your native-born. Love them as yourself, for you were foreigners in Egypt. (Leviticus 19:33-34)

LEAVE FOOD FOR THE POOR AND THE FOREIGNER

When you reap the harvest of your land, do not reap to the very edges of your field or gather the gleanings of your harvest. Do not go over your vineyard a second time or pick up the grapes that have fallen. Leave them for the poor and the foreigner. (Leviticus 19:9-10)

GOD LOVES THE FOREIGNER RESIDING AMONG YOU

He defends the cause of the fatherless and the widow, and loves the foreigner residing among you, giving them food and clothing. And you are to love those who are foreigners, for you yourselves were foreigners in Egypt. (Deuteronomy 10:18-19)

THE SIN OF SODOM: THEY DID NOT HELP THE POOR AND NEEDY

Now this was the sin of your sister Sodom: She and her daughters were arrogant, overfed and unconcerned; they did not help the poor and needy. (Ezekiel 16:49)

DO NOT OPPRESS A FOREIGNER

Do not oppress a foreigner; you yourselves know how it feels to be foreigners, because you were foreigners in Egypt. (Exodus 23:9)

DO NOT DEPRIVE FOREIGNERS AMONG YOU OF JUSTICE

“So I will come to put you on trial. I will be quick to testify against sorcerers, adulterers and perjurers, against those who defraud laborers of their wages, who oppress the widows and the fatherless, and deprive the foreigners among you of justice, but do not fear me,” says the Lord Almighty. (Malachi 3:5)

DO WHATEVER THE FOREIGNER ASKS OF YOU

“As for the foreigner who does not belong to your people Israel but has come from a distant land because of your name— for they will hear of your great name and your mighty hand and your outstretched arm—when they come and pray toward this temple, then hear from heaven, your dwelling place. Do whatever the foreigner asks of you, so that all the peoples of the earth may know your name and fear you, as do your own people Israel, and may know that this house I have built bears your Name. (1 Kings 8:41-44)

LEAVE YOUR DOOR OPEN TO THE TRAVELER

No stranger had to spend the night in the street, for my door was always open to the traveler (Job, discussing his devotion to God) (Job 31:32)

Anonymkode: 7f07d...186

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neger du mener? Jeg ble kalt hvitløk på butikken nå i uka. Løp ikke til avisen for det.

Ble litt i tvil om hva ab mente, for neger er neger, n-ordet er nigger. Men merkelig om moren hans kaller folk for nigger

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen relevante bibelvers for de gode, kristne rasister og innvandringsfiendtlige:

LOVE REFUGEES AS YOURSELF

When a foreigner resides among you in your land, do not mistreat them. The foreigner residing among you must be treated as your native-born. Love them as yourself, for you were foreigners in Egypt. (Leviticus 19:33-34)

LEAVE FOOD FOR THE POOR AND THE FOREIGNER

When you reap the harvest of your land, do not reap to the very edges of your field or gather the gleanings of your harvest. Do not go over your vineyard a second time or pick up the grapes that have fallen. Leave them for the poor and the foreigner. (Leviticus 19:9-10)

GOD LOVES THE FOREIGNER RESIDING AMONG YOU

He defends the cause of the fatherless and the widow, and loves the foreigner residing among you, giving them food and clothing. And you are to love those who are foreigners, for you yourselves were foreigners in Egypt. (Deuteronomy 10:18-19)

THE SIN OF SODOM: THEY DID NOT HELP THE POOR AND NEEDY

Now this was the sin of your sister Sodom: She and her daughters were arrogant, overfed and unconcerned; they did not help the poor and needy. (Ezekiel 16:49)

DO NOT OPPRESS A FOREIGNER

Do not oppress a foreigner; you yourselves know how it feels to be foreigners, because you were foreigners in Egypt. (Exodus 23:9)

DO NOT DEPRIVE FOREIGNERS AMONG YOU OF JUSTICE

“So I will come to put you on trial. I will be quick to testify against sorcerers, adulterers and perjurers, against those who defraud laborers of their wages, who oppress the widows and the fatherless, and deprive the foreigners among you of justice, but do not fear me,” says the Lord Almighty. (Malachi 3:5)

DO WHATEVER THE FOREIGNER ASKS OF YOU

“As for the foreigner who does not belong to your people Israel but has come from a distant land because of your name— for they will hear of your great name and your mighty hand and your outstretched arm—when they come and pray toward this temple, then hear from heaven, your dwelling place. Do whatever the foreigner asks of you, so that all the peoples of the earth may know your name and fear you, as do your own people Israel, and may know that this house I have built bears your Name. (1 Kings 8:41-44)

LEAVE YOUR DOOR OPEN TO THE TRAVELER

No stranger had to spend the night in the street, for my door was always open to the traveler (Job, discussing his devotion to God) (Job 31:32)

Anonymkode: 7f07d...186

Fine disse, men hva sier Bibelen om det å ha andre guder...?

Anonymkode: 63cce...768

AnonymBruker
Skrevet

Neger er et helt nøytralt ord, nigger derimot er ikke pent å si.

Anonymkode: f8637...880

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Sophie-Ann said:

At bibelen er like gæren som Koranen?

Problemet ditt er at den er ikke det, spesielt ikke det nye testamentet. Hvis du vet noe som helst om religionene så vet du at Jesus var mest sammenliknbar med en hippie og Muhammed var en krigsherre.

Anonymkode: 692a5...913

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Gent82 skrev:

Ble litt i tvil om hva ab mente, for neger er neger, n-ordet er nigger. Men merkelig om moren hans kaller folk for nigger

Ingen bruker ordet nigger i norge, men nordmenn elsker å reagere på ordet neger.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...