AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Jeg skal fortelle det rett ut, jeg har ikke like mye kontakt med folk lengre. Mange av de jeg så på som venninner snakker ikke med meg lengre. Jeg vet ikke grunnen. Jeg vet at jeg er naiv og alltid den som stiller opp. Med en gang jeg sier nei, og det ikke er noe å hente, snakker de ikke med meg. Jeg har nå EN venninne. En god en. Og det er bra:) Men jeg merker at hver gang jeg snakker med folk jeg kjenner, er jeg så ekstremt hyggelig og pratsom. Det er ikke alltid de er det. Jeg ønsker å fremstå annerledes. Ikke som hyggelig pushover. Men det kommer bare naturlig. Og jeg har skjønt at det funker ikke være meg selv, og nå vil jeg bli litt mer kald. Hvordan endrer jeg meg? (Ikke for å få flere venner, men for egen selvfølelse) Anonymkode: 48058...c6f 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Du må bare begynne å si nei til allt mulig og drite i at du får dårlig samvittighet. Om du virker alt for hyggelig så blir du garantert utnyttet. Tørr å ha egne meninger. Anonymkode: bb8b7...7b1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bare begynne å si nei til allt mulig og drite i at du får dårlig samvittighet. Om du virker alt for hyggelig så blir du garantert utnyttet. Tørr å ha egne meninger. Anonymkode: bb8b7...7b1 Kanskje like greit.. takk;) Anonymkode: 48058...c6f
louisandsteve Skrevet 10. juli 2018 #4 Skrevet 10. juli 2018 Kjenner meg godt igjen! Jeg er alltid den «snille» og den som «godtar alt» men vil begynne å stå mer opp for meg selv, vet bare ikke hvordan.. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #5 Skrevet 12. juli 2018 Jeg synes du bare skal fortsette å være slik som du er, med mindre du ikke fremstår som like hyggelig som du selv beskriver det selv som. Det er ikke alle du snakker med som du vil danne et vennskap med, men etter hvert vil du utvide kretsen din. Du må bare passe på at vennligheten går begge veier. Du må tørre å spørre om ting, men også å si nei når det ikke passer. Et vennskap dreier seg om å gi og ta. Anonymkode: 52c47...cf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå