Gå til innhold

Hvordan rengjør dere spaden til kattedoen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ene katta mi har så sjukt mye diaré for tiden og da blir den spaden utrolig ekkel (ikke alltid jeg ser det er diaré før jeg skal til å tømme doen). Har brukt zalo og varmt vann og gnikket av, men hvordan gjør dere andre det? Kan vel ikke akkurat putte den i oppvaskmaskina heller.

Anonymkode: ee52e...148

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

har en egen plantekrukke til spaden på boden.

Anonymkode: 91fc0...e0c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ene katta mi har så sjukt mye diaré for tiden og da blir den spaden utrolig ekkel (ikke alltid jeg ser det er diaré før jeg skal til å tømme doen). Har brukt zalo og varmt vann og gnikket av, men hvordan gjør dere andre det? Kan vel ikke akkurat putte den i oppvaskmaskina heller.

Regner med du har snakket med vet om diareen?!

Anonymkode: bc883...7c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasker den med klorin, svamp og varmt vann i dusjen. (Sitter på huk ved siden av)

Anonymkode: 25dfc...feb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vasker den med klorin, svamp og varmt vann i dusjen. (Sitter på huk ved siden av)

Anonymkode: 25dfc...feb

Klorin skal ikke brukes sammen med varmt vann. Kun med kaldt vann.

Anonymkode: e006a...b77

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du har snakket med vet om diareen?!

Jaja. Hun får prokolin + og har fått oppfølging lenge av vet. Har også fått beskjed om å eksperimentere med vanlig mat, men da går det gæli. Så må tilbake på Hills ID våtfôr ser det ut til. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt en egen liten plastbøtte som jeg brukte til å rengjøre den spaden i. Bruk kaldt vann  + klorin. Skyll deretter godt med kaldt vann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Tar en bøtte med varmt vann og klorin. Lar det ligge til jeg føler for å skylle den.  

Hvorfor er dere så mange som blander klorin med varmt vann?  Klorin skal blandes med kaldt vann. 

AnonymBruker
Skrevet

Zalo og vann :) 

Anonymkode: fe560...1a6

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja. Hun får prokolin + og har fått oppfølging lenge av vet. Har også fått beskjed om å eksperimentere med vanlig mat, men da går det gæli. Så må tilbake på Hills ID våtfôr ser det ut til. 

Håper hun blir bra snart!😊

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 7.7.2018 den 0.16):

Hvorfor er dere så mange som blander klorin med varmt vann?  Klorin skal blandes med kaldt vann. 

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Fordi det blir renere i mitt hodet. 

Jeg gjorde også dette før av samme grunn. Men ikke etter at jeg leste om at vi puster inn skadelig klorindamp dersom vi blander klorin med varmt vann. Det er også uheldig å gjøre som mange gjør: å ha klorin i dokostbeholderen, da dette damper  opp i luften og vi puster det inn (=helseskadelig for oss). Spesielt  uheldig er det om det er varmt der dokostbeholderen står (feks ved at det er varmekabler i gulv eller at det er varmeovn  på wc).

AnonymBruker
Skrevet

Ha en egen bøtte til den som du kan ha vann og klor i. Putt hele spaden i vannet og bruk en egen oppvaskkost for å skure den.

Anonymkode: 26b95...885

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...