Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er sikkert et tåpelig og rart problem. Men jeg klarer ikke å stoppe å drikke. Altså ikke alkohol, men brus, saft eller Iste. Hvis jeg får et glass med brus foran meg og jeg skal ta meg en slurk, så ender jeg nesten alltid å drikke opp alt på et kjør, dette gjelder også 0,5L.  Må anstrenge meg utrolig mye hvis jeg ikke skal klare å drikke opp alt med engang. Noe bla kjæresten min syntes er slitsomt siden hun vil at jeg skal "kose" meg med drikken min og ikke drikke opp all brusen vi har kjøpt til begge før hun rekker ett glass.

Anonymkode: 5ca0a...d8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp din egen drikke da vel. Eller bruk shotglass.

Anonymkode: 03003...09e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sukker er avhengighetsskapende. Foreslår at du limiterer deg til kun vann en periode, da kommer du over den kneiken av at du må ha noe søtt.

Anonymkode: 33e58...d2a

AnonymBruker
Skrevet

Du må sleike mer mus, dette vil dempe søtsuget. Helt sant. Sørg for å ha kalde flasker med vann klare i kjøleskapet. Kan være du har mangel på noen vitaminer eller mineraler 

Anonymkode: a2b03...19e

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i dama di, bare på godis. Jeg liker å kose meg med godteriet, mens gubben inhalerer alt i skåla. 

Jeg aner ikke hvordan du stopper det...

Anonymkode: a2ad1...142

AnonymBruker
Skrevet

Kan ha noe med serotonin nivået ditt å gjøre også

Anonymkode: a2b03...19e

AnonymBruker
Skrevet

Var en stund jeg var veldig aktiv, trente 7 dager i uken, og drakk alt for mye vann. Men var fortsatt like ille. Så er litt usikker

-ts

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sikkert et tåpelig og rart problem. Men jeg klarer ikke å stoppe å drikke. Altså ikke alkohol, men brus, saft eller Iste. Hvis jeg får et glass med brus foran meg og jeg skal ta meg en slurk, så ender jeg nesten alltid å drikke opp alt på et kjør, dette gjelder også 0,5L.  Må anstrenge meg utrolig mye hvis jeg ikke skal klare å drikke opp alt med engang. Noe bla kjæresten min syntes er slitsomt siden hun vil at jeg skal "kose" meg med drikken min og ikke drikke opp all brusen vi har kjøpt til begge før hun rekker ett glass.

Herregud...

Anonymkode: 2c88e...1ef

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har diabetes?

Anonymkode: 727c5...d22

• Liker 1
Skrevet

Har ikke så mange forslag, utover å IKKE kjøpe brus osv. en stund. Jeg har selv hatt sukkeravhengighet tidligere, man skjønner ikke helt at man har det før man kutter det ut, og får voldsomme cravings. Etter at jeg slutta "cold turkey" med sukkerbrus, gikk det et par måneder, og så hadde jeg egentlig ikke lyst på det lenger. Nå drikker jeg nesten utelukkende lettbrus, er spesielt glad i Pepsi Max og Sprite Zero. Det drikker jeg med god samvittighet, for er null kalorier i. Drikker likevel ikke 1,5-flasker i ett, for da blir man jo helt "skvulpete" i magen! 

Så å gå over til lettbrus er jo i hvert fall sunnere enn det du gjør nå. Men tror du bør kutte helt godteri og brus en liten periode, for å prøve å bli kvitt avhengigheten. Så heller begynne med lettbrus i stedet for brus. 

På kortere sikt ville jeg kjøpt min egen drikke (så kan kjæresten din drikke det hun liker best), kjøpt 0,5-flaske så jeg ble tvunget til å begrense meg, og kjøpt lett.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk deg for diabetes. Og slutt å ha usunn drikke i hus.

Anonymkode: 90f27...59d

AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2018 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen i dama di, bare på godis. Jeg liker å kose meg med godteriet, mens gubben inhalerer alt i skåla. 

Jeg aner ikke hvordan du stopper det...

Anonymkode: a2ad1...142

Kjøp en pinsett til han, og si at han kun får spise det han fanger med pinsetten.

Anonymkode: efa31...679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...