Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som jobber i matbutikk; Hvor mange ganger må man bli tatt i skjenkekontroll før man mister jobben? Og skal man ikke få beskjed dersom man blir tatt i en kontroll?

Jeg stresser som bare det. For litt siden mottok jeg et skriv fra min leder hvor det stod at jeg hadde solgt alkohol til mindreårige to (!!) ganger i år. Både i mars og juni.

Jeg var delvis klar over kontrollen i juni, men fikk sjokk da jeg leste at den ikke var bestått. Jeg hadde en anelse om at det var kontroll da jeg så kunden, og sjekket derfor leg ekstra nøye. Var helt sikker på at kunden var gammel nok, men må ha sett alvorlig feil. I tillegg fikk jeg aldri beskjed om at det var en kontroll i mars før jeg mottok dette skrivet. Burde jeg ikke fått beskjed om dette med en gang? Vil gjerne høre om deres erfaringer.

Anonymkode: 2e120...2cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med å jobbe i butikk, men er det ikke så enkelt som at du spør om legitimasjon i et hvert tilfelle der du er det minste usikker? Personer under tredve er godt vant til å måtte legitimere seg, og hvis noen blir sure, er det bare å vise til at dere utsettes for kontroller til stadighet og derfor må være på den sikre siden.

Anonymkode: 912b0...e0a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i matbutikk og ble tatt i kontroll en gang, da tok låsevakten meg med på kontoret og fortalte det med en gang. Ansvarlig vakt må visst underskrive på det, så du har visst både drittkollegaer og drittsjef. Hadde protestert høyt om noen hadde sagt i juli at jeg ble tatt i kontroll i mai! For en drittbutikk det høres ut som 😕 

Anonymkode: b3d52...0f7

• Liker 3
Skrevet

Dette skal du informeres om så snart som det er mulig, dette for å kunne lære av sine feil

AnonymBruker
Skrevet

De gangene det skjedde da jeg jobbet i butikk fikk jeg vite det så raskt sjefen kunne nå til meg og det ikke var fullt kjør i kassene. Som oftest så fort kontrollen var ferdi, senest på slutten av arb.dagen. Det var vanlig prosedyre.

Anonymkode: 9b878...868

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss var det en ung, mannlig ansatt som ble sparket pga. salg til mindreårige. Ganske sikker på at han ble sparket etter ett salg.

Har aldri hørt om at de som er med på slike kontroller faktisk viser frem legitimasjon, men det kan jo hende. Jeg jobbet mange år i matbutikk, og de gangene det hadde vært kontroll hadde de mindreårige som var med på det alltid sagt at de "ikke hadde legitimasjon", eller at de hadde glemt det. Det var aldri snakk om å vise frem falskt legg eller noen andre sitt. Jeg tok mange som forsøkte å bruke noen andre sin legitimasjon, men de var ikke en del av skjenkekontrollene.

Anonymkode: 0e08e...547

AnonymBruker
Skrevet

På kontrollene jeg var med på hadde de som oftest legitimasjon som viste at de var for unge, eller hadde ikke legitimasjon.

hørte om en som ble tatt i 3-5 kontroller og fikk da ikke lov til å sitte i kassa på ett år 

Anonymkode: b3d52...0f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...