Gå til innhold

slank med lavt stoffskifte?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal ned 25 kg og går på grethe roede på 5uka. Følger opplegget slavisk, drikker mye vann og trener tre ganger pr.uke.

Greit at kostholdet mitt har blitt 100% sunnere, men hittil har jeg bare gått ned 1,1kg og det er SÅ frustrerende :( Kjenner at det begynner å gå utover motivasjonen! Bare et litt større hopp ned hadde gjort utderverker for motivasjonen.. :murvegg: Noen andre her som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp.

Jeg gikk ned 7 kg på litt over et halvt år. Veldig frustrerende når alle andre på kurset gikk ned mer enn dette på 8 uker. Gjord e at jeg mistet mye motivasjon. Det eneste som hjelper er å tenke at om et år har du gått ned ca 10 kg, eller mer. Og det er jo masse!!

Skrevet

Da må man trene mer og hardere..... Sånn er det bare..

Gjest tr.starter
Skrevet

Trener fire ganger pr uke! To av dagene er med stavgang i 1 1/2t pr gang og de andre to dagene er det styrketrening.

Skrevet

Få tak i et målebånd og mål deg. Da kan du se om du går inn i cm.

Hvis du ikke har trent så mye styrke før så kan du bli stående en lang stund rolig på vekta, men gå inn i cm.

Tror jeg villa lagt inn litt mer kondisjonstrening jeg. Det forbrenner mest. Ta deg en rask halvtime eller litt mer etter de gangene du har styrketrening f. eks.

Skrevet
Trener fire ganger pr uke! To av dagene er med stavgang i 1 1/2t pr gang og de andre to dagene er det styrketrening.

Man å da ikek bare se på hvor ofte en trener, men hva en gjør og på kvalitet av det en gjør. Hva er pulsen din, og hvordan er styrketreningen f eks...

Gjest Anonymous
Skrevet

Også se på det faktum at det ikke er like lett å gå ned med lavt stoffskifte som for "vanlige folk", så jeg synes ikke du skal se på det som om trådstarter "bare ikke trener nok", Mathias, uten å legge merke til den detaljen om stoffskiftet, som gjør det mye vanskeligere å gå ned enn for andre.

Tror du bare må få ta tida til hjelp jeg, trådstarter. Har du hatt lavt stoffskrifte lenge, og fått skikkelig behandling for det, eller er dette en del av problemet ditt enda?

Skrevet

Hei!

Jeg har som deg lavt stoffskifte og er nettopp ferdig med Grete Roede kurs. Skjønner at du synes det er frustrerende at du ikke går ned mere, men så lenge du har den diagnosen som du har så må du nok bare være tålmodig. Det er det eneste jeg kan si. Det er ikke like fort gjort for oss å gå ned i vekt som det er for andre.

Jeg gikk ned 6 kg på kurset, men jeg trente veldig mye. Lå på ca 16-17 trimpoeng hver uke. Fortsett som du gjort og følg boka. Det løsner før eller senere skal du se.

Kanskje du heller skulle fokusere på centimeterene som du går ned ? For minke i størrelse det gjør du garantert! :)

Skrevet
Også se på det faktum at det ikke er like lett å gå ned med lavt stoffskifte som for "vanlige folk", så jeg synes ikke du skal se på det som om trådstarter "bare ikke trener nok", Mathias, uten å legge merke til den detaljen om stoffskiftet, som gjør det mye vanskeligere å gå ned enn for andre.

Tror du bare må få ta tida til hjelp jeg, trådstarter. Har du hatt lavt stoffskrifte lenge, og fått skikkelig behandling for det, eller er dette en del av problemet ditt enda?

Jeg har laget mange programmer til mennsker med lavt stoffskifte, med systematisk oppfølging av dette.

Man begynner selvfølgelig med den fysiske aktiviteten. Selvfølgelig. Særlig siden de færreste trener riktig i utgangspunktet. Har man lavt stoffskifte i tilegg, gir jo det utslag...

Gjest tr.starter
Skrevet

Skrevet
Tror du bare må få ta tida til hjelp jeg' date=' trådstarter. Har du hatt lavt stoffskrifte lenge, og fått skikkelig behandling for det, eller er dette en del av problemet ditt enda?[/quote']

Stoffskiftet er under behandling; må finne den rette dosen med tyroxin og det har i mitt tilfelle tatt tid. Så tålmodighet er tingen. Men må nok også vurdere treningen så det blir oftere og mere effektivt. Det er sikkert tips å få når det gjelder trening også.

jeg vet at refleksologer har gode erfaringer med å stimulere kroppen til å produsre sitt eget tyroxin... Bare et tips.

Gjest Vekt-sliter
Skrevet

[quote

jeg vet at refleksologer har gode erfaringer med å stimulere kroppen til å produsre sitt eget tyroxin... Bare et tips.

Gjest Anonymous
Skrevet

Siden du har greie på slikt, slenger jeg meg på her og spør deg:

Stemmer det at yogaøvelsen "skulderstående" påvirker skjoldbruskkjertelen til å øke stoffskiftet? Noen påstår nemlig det.

Veldig takknemlig for svar!

Hm. Det har jeg ikek hørt om, og kan ikke svare på det egentlig... Men vet at man trykker andre steder på kroppen enn på skuldrene for å stimulere ved å bruke trykkpunktene...

Gjest vekt-sliter
Skrevet

Da bør jeg kanskje forklare stillingen "skulderstående" :

Du ligger på ryggen, løfter opp beina, rumpa og ryggen, slik at du holder mot ryggen med hendene. Tilslutt presser du opp ryggen slik at kun armene, skuldrene og bakhodet berører gulvet.

Dette gjør at brystet presser mot skj.bruskkjertelen, noe som skal stimulere stoffskiftet.

Skrevet
Da bør jeg kanskje forklare stillingen "skulderstående" :

Du ligger på ryggen, løfter opp beina, rumpa og ryggen, slik at du holder mot ryggen med hendene. Tilslutt presser du opp ryggen slik at kun armene, skuldrene og bakhodet berører gulvet.

Dette gjør at brystet presser mot skj.bruskkjertelen, noe som skal stimulere stoffskiftet.

Hm, jeg ble ikke overbevist.. men hva veit jeg... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...