Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom over det på butikken i dag. Tror ikke jeg har sett det siden barndommen på nittitallet! Kjøpte et par flasker for nostalgiens skyld. Men det store spørsmålet er jo hvordan det egentlig er tenkt at man skal innta herligheten? Under bamsen står det jo at det er vannis, men fryser man den blir den jo umulig å få ut gjennom den lille tuten på toppen... 

images-1998165-12-1456236210935.jpg

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, finnes de virkelig fortsatt? :) Må nesten skaffe meg et par en dag, av samme årsak, men jeg tror jeg skal holde forventningene lave ihht smaken. :P 

• Liker 2
Skrevet

Som barn kjøpte jeg disse bare fordi flaskene var så søte. Jeg likte aldri innholdet, det smakte for søtt/sterkt for meg. Litt som å drikke ublandet saft :P

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Olava skrev:

Som barn kjøpte jeg disse bare fordi flaskene var så søte. Jeg likte aldri innholdet, det smakte for søtt/sterkt for meg. Litt som å drikke ublandet saft :P

Mener det er det jeg husker også, men det gjorde liksom ikke så mye den gang, for flaskene var jo så fine! :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har sett de på spar og Nille. Jeg kjøpte den med cola smak, men den var ikke så god som jeg husket! :fnise:

Anonymkode: 4f43c...9b4

• Liker 2
Gjest Winza
Skrevet

Elsket de som liten og elsker de som voksen :rodmer: Har kjøleskapet fylt av dem fordi de var på tilbud på Nille og på eurospar for noen uker siden 😛

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett den helt til høyre før, hva slags smak har den?

Anonymkode: d5e48...de5

• Liker 1
Gjest Winza
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett den helt til høyre før, hva slags smak har den?

Pære :)

AnonymBruker
Skrevet

Helt siden barndommen har jeg vært i stuss på hvordan disse egentlig skal inntas. For de smaker jo ikke akkurat godt, de er alt for sterke og søte og drikke. Og fryser man de så får man jo ingenting ut. 

Anonymkode: 91428...441

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt siden barndommen har jeg vært i stuss på hvordan disse egentlig skal inntas. For de smaker jo ikke akkurat godt, de er alt for sterke og søte og drikke. Og fryser man de så får man jo ingenting ut. 

Anonymkode: 91428...441

Man kan jo helle innholdet i slike beholdere som man lager hjemmelaget is i og legge de i fryseren?

Anonymkode: aed79...59e

Skrevet (endret)

Elsket den da og elsker den enda! :)

Endret av Tockit
  • Liker 2
Skrevet

Da har jeg testa ut de jeg kjøpte. Bringebær og pære. La de i fryseren i noen timer, innom og ristet litt noen ganger, fryseren litt til, ristet litt og så spiste jeg dem som slush! Smakte e-stoffer og masse sukker; skikkelig 90-talls throwback! 😋

• Liker 2
Gjest Springfjær
Skrevet

Man skal vel egentlig drikke dem avkjølt. Husker jeg elsket de når jeg var barn. Prøvde meg på en her for litt siden, å FY så søtt og jævlig 😷 kunne kanskje funket som is da smaken gjerne blir litt dempet når saft osv blir fryst. Tror den eneste grunnen til at de får solgt dem er fordi barna elsker bamsen 😂

Skrevet

Haha, jeg husker dem fra min barndom på syttitallet også og ble så nostalgisk at jeg NESTEN kjøpte en da jeg kom over dem på butikken for noen uker siden. Dengang da jeg var barn var de laget med en fordypning i bakhodet slik at man kunne kutte en slisse og bruke dem til sparebøsse når de var tomme (og vasket). Akkurat det ville vel funket dårlig i dag...

Ble ikke til at jeg kjøpte. Fornuften innhentet meg i tide. Allerede den gang syntes jeg saften var for søt og sterk, og jeg ville neppe likt dem bedre i dag, men jeg ble så absolutt fristet et øyeblikk. 

• Liker 1
Gjest Winza
Skrevet

Hvor lenge har disse drikkene eksistert egentlig? Trodde dette var noe som var nytt i min barndom på 90 tallet men mamma som er 46 sier at hun husker de fra da hun var liten på 70 tallet. Hyggelig at flere generasjoner har vokst opp med denne drikken 😄 

Gjest Stella Rose
Skrevet
Akkurat nå, Winza skrev:

Hvor lenge har disse drikkene eksistert egentlig? Trodde dette var noe som var nytt i min barndom på 90 tallet men mamma som er 46 sier at hun husker de fra da hun var liten på 70 tallet. Hyggelig at flere generasjoner har vokst opp med denne drikken 😄 

Jøss, de mor er jo bare 7 år eldre enn meg :sjokkbla:

Bamsesaft har eksistert siden 60-tallet.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Winza skrev:

Pære :)

Takker :) 

Gjest Winza
Skrevet
3 minutter siden, Stella Rose skrev:

Jøss, de mor er jo bare 7 år eldre enn meg :sjokkbla:

Bamsesaft har eksistert siden 60-tallet.

Og dere ser begge ut som dere er i slutten av 20 årene, jeg føler på meg at om 10 år så vil jeg se eldre ut enn deg og henne 😅

Gjest Winza
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker :) 

Smakte denne nylig, smakte ikke all verdens men så er ikke pæresmak noe jeg synes er så spesialt fra før av hehe :) Jeg trodde at den som er blå hadde blåbær smak men etter å ha sjekket på nettsiden så er det visst fruktsmak 😛 Jeg foretrekker de med cola og bringebær 😄 Har så mange i kjøleskapet at jeg kunne gitt en til hver og en barn i et bursdagsselskap :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...