Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier er det en ansatt på jobb som kjører hardt for å ha første ordet, og få igjennom sitt. Og hun markerer seg veldig igjennom dominans på meg.

Jeg har nylig blitt ass. butikksjef , og jeg må lære meg mitt om butikken. Denne kollegaen er veldig på å lære meg ting, men på en nedlatende måte. Hvis sjefen forteller/lærer meg noe mens hun står å hører på sier hun brått når sjefen forlater rommet « EM, ja. Husk å...», som sjefen akkurat hadde fortalt meg. Hvis en kunde ser på meg og snakker til meg, stiller hun seg nærmest foran meg og roper ut « ja! Det er ...» før jeg har fått svart fra meg. Også sier hun ofte til meg «det er bedre å spørre enn å være usikker. Spør gjerne 2 ganger for mye. Så gjør man bare feil 1 gang i stedet for 2» jeg klarte å gjøre feil på kassen så jeg måtte ta retur på ting (det ordnet seg) men hun kom å bare « ja. Det er bedre at du spør andre enn å gjøre feil. For dette får vi kritikk for nå. Alltid spør noen» og jeg fortalte henne at dette fikk jeg hjelp til å løse med en kollega, og hun sa videre « ...åja. Men ja. Likevel. Ta å spør neste gang, det er mye bedre». Dette irriterer meg så kraftig at jeg ikke aner hvor å gjøre av meg. Og hvis jeg prøver å samtale med henne om diverse svarer hun meg ved å snakke til en ANNEN kollega. Hun ser ikke på meg engang. Hvor merkelig er ikke dette?????  Hvordan skal jeg ta tak i denne atferden?

Anonymkode: 4c27c...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du lærer best når du må tenke og gjøre ting selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Du snakker med sjefen din først, og snakker litt om hvordan håndtere vanskelige ansatte. Så bør du om mandatet til å irettesette den det gjelder. Bruk den makten når du får den som nestleder, jeg er sikker på at den leder setter pris på hjelp til å håndtere de som forsøker å tråkke på andre enten det gjelder deg selv eller en av de andre i butikken. 

Anonymkode: 1873d...03d

AnonymBruker
Skrevet

Kalles hersketeknikk. Jævlig slitsomt, er utsatt for det selv. Teamleder må alltid ha siste ordet, uansett, også når de små forslagene en kommer med er opplagt lure o.l. Min kollega har alltid et 'men' å komme med.

Anonymkode: 2d7b1...6ad

AnonymBruker
Skrevet

Narsissist. Nytter ikke snakke logikk eller fornuft med disse, de oppfatter virkeligheten på en helt annen måte enn deg. I hennes hodet vet hun bedre og hun føler glede over det. Men dette behovet for å være bedre kommer fra en dyptsittende usikekrhet der hun føler hun må bevise at hun kan noe. 

Anonymkode: 36f7c...331

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...