Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det vært ørten tråder om hvor flinke alle er til å spare og leve på et minimum. Da tenker jeg det er på sinn plass med en sløsetråd for alle som er dårlig på sparing, er gjeldfrie, har alle kontoene fulle, eller generelt sett bare liker å nyte livet.

Så, hva sløser du penger på og hvor mye sløser du i måneden? :) 

Anonymkode: 61f2c...807

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker mat og øl. Jeg bruker omlag 9000,- per måned på mat og drikke.

Og nei, jeg kaster ikke mat. Jeg fryser mat, spiser rester og rasper tom sitroner og lime før de brukes. Men fokuset mitt er på  matglede.

Jeg får helt fnatt av alle trådene her på KG hvor det konkurreres om å ha lavest matbudsjett. Jeg sparer heller på andre områder, blant annet har jeg valgt å ikke ha bil og jeg kjøper lite klær og sko. Ei heller pusser jeg opp annethvert år. Jeg jakter alltid på tilbud og det er ytterst sjelden jeg kjøper noe til fullpris, annet enn mat da.

Anonymkode: f6078...13f

• Liker 2
Skrevet

Jeg sløser mye på snacks og brus. Bare der går det et par tusenlapper i mnd. Så kjøper jeg ofte mat på bensinstasjon når jeg har lang vei frem til oppdrag, der går det en 500-lapp. Og ofte noen tusenlapper på verktøy og utstyr som er kjekt å ha, men som jeg ikke absolutt må ha.

Skrevet

Merke- og designerklær, men jeg bruker dem jo daglig og de varer lenge så det er vel mer en prioritering enn direkte sløsing. Sparer penger på mye annet så noe må man jo unne seg mener jeg :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er sløsing for din definisjon?

Alt forbruk er forbruk. Sånn er det. Det er penger ut, ikke penger inn.

For noen er sløsing å gå på Meny vs. Kiwi.

For noen er sløsing å handle på YSL vs. H&M.

For noen er sløsing å spise ute vs. å spise hjemme.

For andre derimot handler det om verdier: hva slags forbruk føler du personlig gir verdi vs. forbruk som gir ''sløsing''? :)

Anonymkode: 46cbf...dd1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spiser ute en dag i uka. 

Anonymkode: 7fd31...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Reiser så mye som mulig, og sløser penger på motorsykkelturer, skiturer, spontane helgeturer i Europa. Men bor midt i Europa så kort vei :) I tillegg spiser vi ute 1-2 ganger per uke, handler den maten jeg vil og drikker gjerne vin. 

Anonymkode: 7e604...063

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sløsing for din definisjon?

Alt forbruk er forbruk. Sånn er det. Det er penger ut, ikke penger inn.

For noen er sløsing å gå på Meny vs. Kiwi.

For noen er sløsing å handle på YSL vs. H&M.

For noen er sløsing å spise ute vs. å spise hjemme.

For andre derimot handler det om verdier: hva slags forbruk føler du personlig gir verdi vs. forbruk som gir ''sløsing''? :)

Anonymkode: 46cbf...dd1

Det er opp til den enkelte å definere. Jeg vil se hva de mener er sløsing for dem.

Anonymkode: 61f2c...807

• Liker 3
  • 7 måneder senere...
Skrevet

Sløser veldig lite men når jeg først gjør det er det nok på junkfood og godteri.

Skrevet

Utenom faste utgifter, sparing og mat, så "forsvinner" det ca 2000 fra kontoen hver måned. Det er nok shopping og cafe som stjeler disse pengene. Men jeg føler ikke at jeg sløser da. Jeg koser meg jo! :fnise:

Anonymkode: 1ad03...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...