Julia95 Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Skal ta et friår og jobbe i nord-norge. Hvilke byer vil dere anbefale? Jeg er glad i ski og fjell, så dette er viktige kriterier! :-)
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Tromsø. Da får du byliv (cafeer, utesteder, konserter etc) samtidig som det er nært fjell, med masse turmuligheter. Men det anbefales at du har bil slik at du kommer deg ut til fjellene (det gjelder vel forsåvidt hele Nord-Norge 😊). Anonymkode: 25204...7f0 2
Gjest UngMann1986 Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 2 timer siden, Julia95 skrev: Skal ta et friår og jobbe i nord-norge. Hvilke byer vil dere anbefale? Jeg er glad i ski og fjell, så dette er viktige kriterier! :-) Gratulerer, så heldig du er! Tromsø er en veldig trivelig by, med mye liv. Fin natur rundt. Har du med deg bil? Narvik er mindre urbant, men vet om folk som har fått mye ut av naturen rundt der. Ellers har du også småbyer i Lofoten og Vesterålen, hvor naturen er helt spektakulær! Leknes, Svolvær, Sortland og Stokmarknes. Lykke til!
Julia95 Skrevet 6. juli 2018 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2018 2 timer siden, UngMann1986 skrev: Gratulerer, så heldig du er! Tromsø er en veldig trivelig by, med mye liv. Fin natur rundt. Har du med deg bil? Narvik er mindre urbant, men vet om folk som har fått mye ut av naturen rundt der. Ellers har du også småbyer i Lofoten og Vesterålen, hvor naturen er helt spektakulær! Leknes, Svolvær, Sortland og Stokmarknes. Lykke til! Tenkte i utgangspunktet ikke å ha bil. Men om jeg tenker meg litt om så er det store avstander i nord-norge.. Vil dere anbefale bil? Hvordan er kollektiv tilbudet? Tromsø virker gøy!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #7 Skrevet 7. juli 2018 23 timer siden, Julia95 skrev: Tenkte i utgangspunktet ikke å ha bil. Men om jeg tenker meg litt om så er det store avstander i nord-norge.. Vil dere anbefale bil? Hvordan er kollektiv tilbudet? Tromsø virker gøy! Om du vil bedrive friluftsliv og ut i fjellet er det nok nødvendig å disponere bil, kollektivtilbud rundt byer/tettsteder er vel gjerne greit nok - jeg klarer meg uten bil i hverdagen. Men er håpløst å komme på fjellet og ut til turområder uten bil. Mo i Rana er kanskje ikke den første folk tenker på, men mange som kommer hit for å jobbe en periode, blir faktisk pga gode friluftsmuligheter og etterhvert nokså bra konsert/festival og teater, Nordland Teater har hovedsete i byen, og etterhvert blitt så mange festival at ikke holder tellinga mer. Samtidig så er det en time ut til helgelandskysten, og en time så er en langt innpå fjellet. Rett over grensen finnes også stort skianlegg i Hemavan, for de som er interessert i slikt. Okstindan, Svartisen, mye grotter, Hestmannen, Torghatten osv er innafor rekkevidde med dagsturer Anonymkode: 9630d...586 1
Zienna Skrevet 7. juli 2018 #8 Skrevet 7. juli 2018 Hvilke kvalifikasjoner har du? Hva slags jobb ønsker du deg? Mye er avhengig av det
Julia95 Skrevet 7. juli 2018 Forfatter #9 Skrevet 7. juli 2018 3 minutter siden, Zienna skrev: Hvilke kvalifikasjoner har du? Hva slags jobb ønsker du deg? Mye er avhengig av det Sykepleier så regner med det skal gå greit å få jobb?? Vet noen forresten hvordan lønna er? Har hørt den er bra opp i nord:-)
Zienna Skrevet 7. juli 2018 #10 Skrevet 7. juli 2018 22 minutter siden, Julia95 skrev: Sykepleier så regner med det skal gå greit å få jobb?? Vet noen forresten hvordan lønna er? Har hørt den er bra opp i nord:-) Da får du ingen problemer med å få deg jobb. Tror lønn følger tariff og Spektor. Sjekk stillinger i Nordlandssykehuset HF. De har sykehus både i Bodø, Lofoten og i Vesterålen. Flotte områder. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #11 Skrevet 7. juli 2018 Tromsø. Det er nærmest fjelleldoradoet Lyngsalpan. Evt gå rett på Lyngen, men det er ikke en by da. De vil betale deg for 10 års ansienitet selv om du er nyutdannet Anonymkode: 2c006...1bd
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #12 Skrevet 8. juli 2018 I Tromsø er husleia dyr og det er vanskelig å finne sted å bo. Hva med Finnsnes (Lenvik kommune)? De har distriktsmedisinsk senter, legekontorer, sykehjem og fødestue. Hele Senja med sin flotte natur og fjell ligger rett over brua derfra, eller om du kjører motsatt vei har du hele indre Troms som turområde. Bardufoss lufthavn førti minutter unna (flybuss). Til Tromsø er det en time med hurtigbåten (går flere ganger pr dag) eller to timer å kjøre. To timer å kjøre til Narvik, ca tre til Harstad. Anonymkode: bb815...577 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #13 Skrevet 8. juli 2018 Finnmark! Alta, Kirkenes eller Hammerfest. Enkelt å få jobb i helsevesenet og rimelig å bo der. Anonymkode: a37f3...909 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #15 Skrevet 11. juli 2018 3 minutter siden, Julia95 skrev: Hvor er det fine skiløper? 🙂 Tromsø. Anonymkode: 76a55...6eb
Gjest UngMann1986 Skrevet 30. september 2018 #16 Skrevet 30. september 2018 Fant du deg jobb @Julia95? :-)
Julia95 Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter #17 Skrevet 1. oktober 2018 På 30.9.2018 den 9.13, UngMann1986 skrev: Fant du deg jobb @Julia95? :-) Hehe! Enda i Tromsø gitt! Fikk jobb på sykehuset, stortrives! Også den fine naturen da! 😀
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #18 Skrevet 1. oktober 2018 5 minutter siden, Julia95 skrev: Hehe! Enda i Tromsø gitt! Fikk jobb på sykehuset, stortrives! Også den fine naturen da! 😀 Så gøy! Har du bil, eller klarer du deg med buss? Anonymkode: 4a085...e59
Julia95 Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter #19 Skrevet 1. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så gøy! Har du bil, eller klarer du deg med buss? Anonymkode: 4a085...e59 Klarer meg foreløpig med buss, fungerer bra over korte avstander! :-) Har dere tips til hva jeg kan gjøre omkring Tromsø tar jeg gjerne imot! 😄
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #20 Skrevet 1. oktober 2018 13 minutter siden, Julia95 skrev: Klarer meg foreløpig med buss, fungerer bra over korte avstander! 🙂 Har dere tips til hva jeg kan gjøre omkring Tromsø tar jeg gjerne imot! 😄 Hvordan føler du det er å bruke buss til fjellturer og sånt da, hvis du har vært noe på det? Jeg bor selv i Tromsø (på Tromsøya) og har tenkt å komme meg på noen fjellturer før jeg er ferdig med studiene, men foreløpig har det ikke blitt noe av. Anonymkode: 4a085...e59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå