AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Jeg er sammen med en katolsk mann. Vi planlegger å få barn sammen. Jeg er redd for å ikke lykkes. Vet dere om det er noe med trosretningen til katolikker anngående dette. Altså dersom jeg ikke lykkes, vil jeg bli sett på som udugelig kvinne? Anonymkode: d96c7...b1e
stan Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: dersom jeg ikke lykkes Det må vel to til for å lage barn? Det kan jo like gjerne være han som har problemer med å få barn. Katolikker tror riktignok på jomfrufødsel, men ikke generelt. Katolikker er jo en svært varierende gruppe, drøyt en milliard mennesker, og synet på dette og andre ting er minst like variert. Hvor moderne eller tradisjonell er han? 3
Gjest Solstråletårer Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Faren min var katolikk og tru meg det der er ikke noe de ser ned på der. De mest hengivne katolikker tror på at Gud gir deg de barna du skal ha. Og viss du ikke får er du ment til noe andet. Men seriøst har noen kaklet ut av seg noe som får deg til å tru dette?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #4 Skrevet 7. juli 2018 14 timer siden, stan skrev: Det må vel to til for å lage barn? Det kan jo like gjerne være han som har problemer med å få barn. Katolikker tror riktignok på jomfrufødsel, men ikke generelt. Katolikker er jo en svært varierende gruppe, drøyt en milliard mennesker, og synet på dette og andre ting er minst like variert. Hvor moderne eller tradisjonell er han? Han ønsker ikke å prate om religionen sin ,så jeg vet ikke hvor religiøs han er, tradisjonell , moderne osv. Han har sex før ekteskap. Men han ønsker å gifte seg med meg, men utenfor kirken, sier han. Vi forsøker å få barn sammen. Virker som om han har sex mest med tanke på reprodusering (men jeg kan ta feil).. Han virker til å ikke ville at jeg skal få orgasme .Akkurat det forstår jeg ikke. Men jeg liker han veldig godt, men veldig greit å vite litt om hvordan katolikkers forhold til familieforøkelser, sex osv er. Men regner med det varierer fra person til person. 12 timer siden, Solstråletårer skrev: Faren min var katolikk og tru meg det der er ikke noe de ser ned på der. De mest hengivne katolikker tror på at Gud gir deg de barna du skal ha. Og viss du ikke får er du ment til noe andet. Men seriøst har noen kaklet ut av seg noe som får deg til å tru dette? Jeg håper på at det er slik det er. Han har ikke sagt at han vil forlate meg om vi ikke lykkes. Anonymkode: d96c7...b1e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #5 Skrevet 7. juli 2018 Vil han ikke at du skal få orgasme?!! Anonymkode: a94d5...d66 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #6 Skrevet 7. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil han ikke at du skal få orgasme?!! Anonymkode: a94d5...d66 Det er det jeg ikke forstår. Det virker som om han ikke vil at jeg skal få orgasme. Litt rart. Jeg lurer på om det har med religion å gjøre. Men vet ikke. Anonymkode: d96c7...b1e
Kalmie Skrevet 7. juli 2018 #7 Skrevet 7. juli 2018 (endret) Hvorfor vil du få barn og leve sammen med noen som ikke unner deg en orgasme? Endret 7. juli 2018 av Kalmie 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #8 Skrevet 7. juli 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg ikke forstår. Det virker som om han ikke vil at jeg skal få orgasme. Litt rart. Jeg lurer på om det har med religion å gjøre. Men vet ikke. Anonymkode: d96c7...b1e Det der må du jo snakke med han om. Eller vil du gå ett liv uten? Ganske egoistisk oppførsel fra han. Får ikke du lov til å få orgasme så burde ikke han få heller. Ett forhold med han lover ikke akkurat likestilling... Å nei, det har ingenting med katolisme å gjøre. Moderne katolikker er som alle andre vestlige. Anonymkode: a94d5...d66 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #9 Skrevet 7. juli 2018 Katolikk her. Jeg kan avkrefte at det er en typisk katolsk greie å ikke unne dama orgasme (hvis noen virkelig trodde det). Anonymkode: fb0e4...763 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #10 Skrevet 7. juli 2018 Jeg har hørt at det står i Koranen at en mann er forpliktet til å sørge for at kona får orgasme. Vet ikke om det er sant og om det står noe tilsvarende i bibelen. Anonymkode: 8efe5...49f
Frostrose Skrevet 7. juli 2018 #11 Skrevet 7. juli 2018 Du har større sjanser for å bli gravid om du får orgasme. Du kan jo nevne at det sikkert er en grunn til at Gud har skapt kvinnen slik.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #12 Skrevet 7. juli 2018 Min mann er katolikk, jeg er ikke. Vi er gift, og ja, vi snakker religion hjemme. Selvsagt vil jeg si. Ikke overdrevet mye, men vi snakket mye om det før vi giftet oss. Vi har ett barn så langt, ønsker oss en til. Om ikke det går, så går det ikke. Ingenting verre enn det. Han vil oppdra barnet vårt katolsk og jeg er OK med det. Sexlivet er greit, orgasme er vel noe begge får. Anonymkode: 8ba13...2e6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #13 Skrevet 7. juli 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Han ønsker ikke å prate om religionen sin ,så jeg vet ikke hvor religiøs han er, tradisjonell , moderne osv. Han har sex før ekteskap. Men han ønsker å gifte seg med meg, men utenfor kirken, sier han. Vi forsøker å få barn sammen. Virker som om han har sex mest med tanke på reprodusering (men jeg kan ta feil).. Han virker til å ikke ville at jeg skal få orgasme .Akkurat det forstår jeg ikke. Men jeg liker han veldig godt, men veldig greit å vite litt om hvordan katolikkers forhold til familieforøkelser, sex osv er. Men regner med det varierer fra person til person. Jeg håper på at det er slik det er. Han har ikke sagt at han vil forlate meg om vi ikke lykkes. Anonymkode: d96c7...b1e Du må jo få han til å prate om religion, det er viktig å vite hvor religiøs han er! Et bryllup inngått utenfor kirken er ikke gyldig i den katolske kirkes øyne, heller ikke ekteskap inngått i andre kirkesamfunn. Altså vil han kunne skille seg, fordi det var aldri gyldig i førsteomgang. Derfor meget viktig at du vet hvor religiøs han er. Viktig for det øvrige forholdet også, hvorfor i all verden vil han ikke snakke om det med partneren sin liksom? Her blinker det noen lamper. Støtter de andre svarene her, ingen problemer i henhold til kirken om du ikke kan få barn. Anonymkode: 57c53...624
Jadzia Skrevet 7. juli 2018 #14 Skrevet 7. juli 2018 Jeg lurer litt på hvor han her egentlig kommer fra jeg når jeg leser her. Jeg er gift med en katolikk, og han er ikke noe annerledes enn mannfolk flest jeg har vært borti. Sex før ekteskapet, sex for å nytes, glad vi fikk barn uten noe press på at vi måtte osv. Katolikker kommer i like mange varianter som protestanter, men sånn som du svarer, så får det meg til å tenke at han enten er ekstremt religiøs, eller av en annen kultur og at det kanskje preger mer enn selve religionen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #15 Skrevet 7. juli 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg ikke forstår. Det virker som om han ikke vil at jeg skal få orgasme. Litt rart. Jeg lurer på om det har med religion å gjøre. Men vet ikke. Anonymkode: d96c7...b1e Det tror jeg bare er fordi han ikke helt forstår greia med sex/ ego... sett krav - min mann er og litt slik- første "ligget" etter 14 dager offshore er å bli tatt bakfra på badet.. gir meg nada.. av og til lar jeg han få det - hvis jeg ikke er kåt, men er klar på at han SUGER når det kommer til sex.. da hender det at han er mer øm neste gang men begge mine ekser er 10000 ganger bedre og. Det vet han Anonymkode: 72ad2...c40
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #16 Skrevet 7. juli 2018 Sorry, men dette må sies. Du er spik spenna gæren hvis du faktisk vurderer å få barn med en mann som ikke vil snakke om religionen sin med deg. Du vet ikke hvor religiøs han er! Skjønner du ikke hvor sinnsykt det er? Du vet ikke hva han forventer av deg, du vet ikke hvordan han ønsker å oppdra et barn, du vet ikke om han liker sex eller har det kun for å lage barn. Du vet ikke om barnet kommer til å bli tatt med i kirken og læres opp i en religion du ikke vet noe om! Dette er ting man snakker om før man binder seg til et annet menneske for resten av livet. VÅKN OPP! Anonymkode: d2e63...3bb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå