Gå til innhold

Gravid og litt rosa kjøtt i hamburger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har akkurat vært å spist middag hos en i familien og oppdaget at hamburgeren var litt rosa i midten, da hadde jeg allerede spist en del av det. Burgeren var hjemmelaget av kjøttdeig.

Er i uke 30.. Er det farlig for fosteret?

Anonymkode: 871d7...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mest sannsynlig går det helt fint :) 

Anonymkode: f94bb...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok mest sannsynlig fint 😊 gjort er gjort, spist er spist, og det er ikke krise selv om man helst ikke skal spise rosa kjøtt 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Juni15 skrev:

Det går nok mest sannsynlig fint 😊 gjort er gjort, spist er spist, og det er ikke krise selv om man helst ikke skal spise rosa kjøtt 💕

Gjort er gjort og spist er spist, bokstavelig talt, hehe. Håper inderlig det går fint. Har så fryktelig dårlig samvittighet og er naturligvis redd det skal skje noe med lille...😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjorde det samme ute på restaurant da jeg var gravid. Det gikk helt fint. Det er faktisk ikke så ofte man hører om matforgiftning og den slags i Norge. Skjønner at dette ikke føles bra, men du er langt i graviditeten og babyen er så og si ferdig utviklet! 

Anonymkode: ab4d4...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du selv ikke har fått noen reaksjoner så var nok kjøttet greit. 

Symptomene er litt influensa lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for alle svar! Håper så inderlig det går bra. Har vært og er veldig forsiktig med maten jeg spiser nå som jeg er gravid, vil jo ikke at det skal skje noe naturligvis, og hadde vel vært enda verre om jeg visste det var min feil i tillegg..😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde det samme ute på restaurant da jeg var gravid. Det gikk helt fint. Det er faktisk ikke så ofte man hører om matforgiftning og den slags i Norge. Skjønner at dette ikke føles bra, men du er langt i graviditeten og babyen er så og si ferdig utviklet! 

Anonymkode: ab4d4...31a

Hamburgere er malt kjøtt. Malt kjøtt SKAL gjennomstekes. Det er stor forskjell på en rosa biff og en rosa hamburger. 

Anonymkode: 158eb...b3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal heldigvis på kontroll om to uker..

Irriterer meg sånn dette her, sa det etter vi hadde spist at gravide helst ikke skulle ha rått kjøtt, og alle anbefalinger og råd blir bare viftet vekk fra denne personen, for sånt tenkte de ikke over da hun var gravid. Hun sammenligner alltid før med nå, med mat, bilseter, sikkerhet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud slapp av. Det går nok veldig fint! 

Anonymkode: 2c988...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal heldigvis på kontroll om to uker..

Irriterer meg sånn dette her, sa det etter vi hadde spist at gravide helst ikke skulle ha rått kjøtt, og alle anbefalinger og råd blir bare viftet vekk fra denne personen, for sånt tenkte de ikke over da hun var gravid. Hun sammenligner alltid før med nå, med mat, bilseter, sikkerhet osv.

Det jeg pleier å gjøre, er å skjære gjennom kjøttet/hamburgeren på den tykkeste delen før jeg spiser, så ser man om det er gjennomstekt. Men igjen, ikke stress med dette nå. Det er sjelden et problem i Norge, i tillegg er du langt på vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hamburgere er malt kjøtt. Malt kjøtt SKAL gjennomstekes. Det er stor forskjell på en rosa biff og en rosa hamburger. 

Anonymkode: 158eb...b3f

Ja, men det er likevel ingen grunn til å skremme opp TS, da dette sjelden er et problem i Norge. Spist er spist, da må man heller se på sjansene for smitte, og de er lave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er størst fare ved rødt kjøtt før uke 20 tror jeg det var. Iallfall lenge før 30. :)

Anonymkode: e4217...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, ungen din dør nok nå.

Anonymkode: 15b30...d82

....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i alle fall fremdeles helt fin i formen nå over et døgn senere, og lille i magen er like aktiv som før.

Vet jo at det serveres burgere som er stekt slik veldig mange steder (jeg foretrekker dem derimot helt gjennomstekt) og at det er slik de mener burgeren er mer saftig. Denne var litt rosa, men den smakte ikke rart og konsistensen var heller ikke rar, men liker det absolutt ikke.

Har lest masse rundt omkring og kan bli mer beroliget det ene minuttet og bekymret det neste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...