Gå til innhold

Hvilke raser er dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hund.

Gjest Stella Rose
Skrevet
Akkurat nå, Svigermor skrev:

Det er hund.

Ja, jeg vet det. 

Skrevet

Øverste ser ut til å være en toller retriever.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Svigermor skrev:

Det er hund.

Hun spurte etter rase, ikke art.

• Liker 1
Skrevet

Dette er en Nova Scotia Duck Tolling Retriever, også som noen påpeker over kalt en Toller! I alle fall er den øverste det. Vi hadde en sånn før. :)

Gjest Stella Rose
Skrevet
Akkurat nå, Regn skrev:

Dette er en Nova Scotia Duck Tolling Retriever, også som noen påpeker over kalt en Toller! I alle fall er den øverste det. Vi hadde en sånn før. :)

Takk, syns den var så nydelig, så måtte vite hva slags rase det var, hvordan er gemyttet til de ?

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Stella Rose skrev:

Takk, syns den var så nydelig, så måtte vite hva slags rase det var, hvordan er gemyttet til de ?

Du må se den som voksen også. Ikke like nydelig da!

Anonymkode: 18aef...301

• Liker 1
Gjest Stella Rose
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må se den som voksen også. Ikke like nydelig da!

Anonymkode: 18aef...301

Jeg har googlet rasen, og likte den som voksen også.

Skrevet (endret)
39 minutter siden, Stella Rose skrev:

Det er en vakker hund, men den er ingen førstegangshund, fordi den er aktiv og smart og krever riktig stimulanse. Får den ikke det av kyndige folk kan den bli nervøs. Hvor mye hundeerfaring har du? Og ja: de er verdens skjønneste. Vår Olve var vår bestevenn. :) Bare hyggelig.

Endret av Regn
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de hundene på bildet til TS er en toller. 

Forøvring er toller en jakthund som krever mye mosjon og stimuli for å trives. 

Ikke kjøp en valp fordi den er søt, finn ut hva dere kan tilby hund, og velg rase som passer det. 

Anonymkode: 07039...43e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så bare bilde der det var to hunder🙈 den øverste hunden er en toller👍🏻 Resten i innlegget mitt står jeg for ✌🏻

Gjest Stella Rose
Skrevet
4 minutter siden, Regn skrev:

Det er en vakker hund, men den er ingen førstegangshund, fordi den er aktiv og smart og krever riktig stimulanse. Får den ikke det av kyndige folk kan den bli nervøs. Hvor mye hundeerfaring har du? Og ja: de er verdens skjønneste. Vår Olve var vår bestevenn. :) Bare hyggelig.

Vi hadde en bladingshund (Border Collie/svart retriever), en Dachshund og en Shetland sheepdog da jeg var barn/ungdom, som voksen har jeg ikke hatt hund

Så jeg har ikke noe særlig erfaring.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av de hundene på bildet til TS er en toller. 

Forøvring er toller en jakthund som krever mye mosjon og stimuli for å trives. 

Ikke kjøp en valp fordi den er søt, finn ut hva dere kan tilby hund, og velg rase som passer det. 

Vet det :)

Skrevet
Akkurat nå, Stella Rose skrev:

Vi hadde en bladingshund (Border Collie/svart retriever), en Dachshund og en Shetland sheepdog da jeg var barn/ungdom, som voksen har jeg ikke hatt hund

Så jeg har ikke noe særlig erfaring.

Vet det :)

Uansett så burde man gå kurs med valpen, og spørre andre med mer erfaring om hjelp. Erfarne oppdrettere kan også fortelle dere om Toller er rasen for dere. :) Tolleren er myk, aktiv, smart og krevende samtidig. Fysisk aktivitet og hjernetrim behøves på denne rasen. Det er en apportør, hvilket betyr den er jakthund, og Olve elsket vann. Han var veldig vennlig overfor våre gjester, men litt sånn avmålt uten å være utrygg når vi møtte folk ute.

Lykke til uansett. Hund er fint. Vi hadde hatt ganske krevende rase før han, så vi visste litt hva vi fikk.

Gjest Stella Rose
Skrevet
5 minutter siden, Regn skrev:

Uansett så burde man gå kurs med valpen, og spørre andre med mer erfaring om hjelp. Erfarne oppdrettere kan også fortelle dere om Toller er rasen for dere. :) Tolleren er myk, aktiv, smart og krevende samtidig. Fysisk aktivitet og hjernetrim behøves på denne rasen. Det er en apportør, hvilket betyr den er jakthund, og Olve elsket vann. Han var veldig vennlig overfor våre gjester, men litt sånn avmålt uten å være utrygg når vi møtte folk ute.

Lykke til uansett. Hund er fint. Vi hadde hatt ganske krevende rase før han, så vi visste litt hva vi fikk.

Takk :) Leste at den kunne være litt egen, på en katteaktig måte, stemmer det ?

Skrevet
Akkurat nå, Stella Rose skrev:

Takk :) Leste at den kunne være litt egen, på en katteaktig måte, stemmer det ?

Har ikke så mye erfaring med katter, så her må andre bistå deg :)

Gjest Stella Rose
Skrevet
3 minutter siden, Regn skrev:

Har ikke så mye erfaring med katter, så her må andre bistå deg :)

Ok :) Men siden den er en jakt hund, må den brukes på jakt ?

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Stella Rose skrev:

Ok :) Men siden den er en jakt hund, må den brukes på jakt ?

Tolleren må ikke brukes aporterende, men den må stimuleres slik at den får bruke hode og kropp. :) Det er en aktiv hund, og du må kunne nytte den energien på en god måte. Den skal lokke ender på skuddhold, så du kan feks jobbe med en dummie om du ikke jakter. Vår hund ble brukt på jakt av svigerfar, og vi lot han apportere dummies. Men vi er aktive folk som er mye ute og kunne la hunden være med på dette. Olve var aldri så lykkelig som da han fikk svømme. :) Og han elsket svigerfar fordi det betydde jakt, noe han håpet like mye på under søndagskaffe som ekte jaktturer.

Endret av Regn
Skrevet
1 time siden, Klossmajor skrev:

Hun spurte etter rase, ikke art.

Du vet, noen tror rase og art er det samme. Jamfør "menneskerasen", et idiotuttrykk som idiotene omgir seg med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...