AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Aner ikke hvor dette passer, så bare flytt om det blir feil kategori. Jeg har lyst til å ta en liten tatovering på ankelen. Ser for meg at den ikke skal være større enn 5x5 cm. Det er litt detaljer i den, men ikke helt ekstremt. Har forhørt meg med de som er regna for å være de flinkeste her jeg bor, og der fikk jeg nesten kjeft for å i det hele tatt ønske en så liten tatovering. Jeg forstår at det er en viss størrelse på nåla og at dette legger begrensninger på hvor liten og detaljert en tatovering kan lages. Jeg forstår også at noen tatoveringer etterhvert vil bli en flekk dersom den er for "tett" og liten. Men når jeg googler så får jeg jo opp bilder av ganske små tatoveringer som folk har. Så mitt spørsmål er: er det noe i det de på tatoveringsjappa sier, eller handler det bare om hvor dyktig tatovøren er? Anonymkode: 89f4e...46d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Jeg har en på ca 3x3, og en på ca 6x2. Det var ikke et problem overhode dit jeg gikk, dog er det ikke mye detaljer i mine Anonymkode: 6365f...a9d
TeamWP Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Hvilken sjappe har du rota deg borti nå? Bare tullprat. Jeg har flere små enn store tatoveringer,og har aldri fått noen sånne kommentarer i det hele tatt. Må være en sær tattooartist🤔 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 2 minutter siden, TeamWP skrev: Hvilken sjappe har du rota deg borti nå? Bare tullprat. Jeg har flere små enn store tatoveringer,og har aldri fått noen sånne kommentarer i det hele tatt. Må være en sær tattooartist🤔 Ok, så da kan jeg med andre ord lete etter andre som vil kunne gjøre dette. For å si det slik: jeg er verdens mest sjenerte person som aldri klarer å si nei til noen ting som helst, men for første gang i livet måtte jeg si ifra om at det er lov å svare på spørsmål uten å være frekk og uhøflig. Det jeg vil tatovere er forøvrig et lite tre med tynne grener, i tilfelle det skulle endre på noe. Ts Anonymkode: 89f4e...46d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en på ca 3x3, og en på ca 6x2. Det var ikke et problem overhode dit jeg gikk, dog er det ikke mye detaljer i mine Anonymkode: 6365f...a9d Takk for svar 😊 Kanskje det er håp for det jeg ønsker likevel! Ts Anonymkode: 89f4e...46d
TeamWP Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 Det kan du med sikkerhet gjøre.... Det virker som en del blir ganske høye på seg selv når studioet er veldig populært,så når noen kommer inn og skal ha noe smått som betyr alt i verden for dem selv , men ikke er "in" eller noe artisten kan høste stor cred for i SoMe ,er det bortkastet bruk av Hans O store talent og tid🤢
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 2 minutter siden, TeamWP skrev: Det kan du med sikkerhet gjøre.... Det virker som en del blir ganske høye på seg selv når studioet er veldig populært,så når noen kommer inn og skal ha noe smått som betyr alt i verden for dem selv , men ikke er "in" eller noe artisten kan høste stor cred for i SoMe ,er det bortkastet bruk av Hans O store talent og tid🤢 Fikk litt dette inntrykket, ja. Det "morsomme" er at jeg har tatt en tatovering der tidligere, som jeg ikke ble helt fornøyd med nettopp fordi jeg syns at den ble litt større enn jeg trodde vi ble enige om. Jeg visste ikke at det var det samme studioet før jeg gikk inn der i dag, og da forteller tatovøren at h*n pleier å lage tatoveringene 10% større enn folk vil ha og at folk aldri legger merke til det. Vel, JEG gjorde det da jeg var der sist. Sa det ikke da, var redd h*n skulle slå meg ned. Hvor har du tatt dine, om jeg får spørre? Noen du kan anbefale? I tilfelle det er i nærheten av her jeg bor. Ts Anonymkode: 89f4e...46d
Pal Fungi Skrevet 6. juli 2018 #8 Skrevet 6. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk litt dette inntrykket, ja. Det "morsomme" er at jeg har tatt en tatovering der tidligere, som jeg ikke ble helt fornøyd med nettopp fordi jeg syns at den ble litt større enn jeg trodde vi ble enige om. Jeg visste ikke at det var det samme studioet før jeg gikk inn der i dag, og da forteller tatovøren at h*n pleier å lage tatoveringene 10% større enn folk vil ha og at folk aldri legger merke til det. Vel, JEG gjorde det da jeg var der sist. Sa det ikke da, var redd h*n skulle slå meg ned. Hvor har du tatt dine, om jeg får spørre? Noen du kan anbefale? I tilfelle det er i nærheten av her jeg bor. Ts Anonymkode: 89f4e...46d Hvor i landet holder du til da TS? Jeg har tatt alle mine på InkSpot i Ålesund
TeamWP Skrevet 6. juli 2018 #9 Skrevet 6. juli 2018 Åh,det er litt overalt,både i utlandet og på Tattoo Convention med utenlandsk artist.. Kan anbefale Purple Pain i Trondheim,hvis dét er i nærheten😆 er der jeg har vært mest fornøyd sånn totalt sett!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #10 Skrevet 6. juli 2018 9 minutter siden, TeamWP skrev: Det kan du med sikkerhet gjøre.... Det virker som en del blir ganske høye på seg selv når studioet er veldig populært,så når noen kommer inn og skal ha noe smått som betyr alt i verden for dem selv , men ikke er "in" eller noe artisten kan høste stor cred for i SoMe ,er det bortkastet bruk av Hans O store talent og tid🤢 Hvis man skal ha en tatovering for akkurat den er «in», bør man ikke ta tatovering. De folka som gjør dette, er svært korttenkte og dumme. Hvis en artist hadde sagt noe slikt, hadde jeg snudd på hælen og aldri gått tilbake. Ingen av mine er «in», alle har jeg tegner selv. Og aldri har jeg vært hos en artist, som er slik du beskrev. Anonymkode: 00571...763
TeamWP Skrevet 6. juli 2018 #11 Skrevet 6. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis man skal ha en tatovering for akkurat den er «in», bør man ikke ta tatovering. De folka som gjør dette, er svært korttenkte og dumme. Hvis en artist hadde sagt noe slikt, hadde jeg snudd på hælen og aldri gått tilbake. Ingen av mine er «in», alle har jeg tegner selv. Og aldri har jeg vært hos en artist, som er slik du beskrev. Anonymkode: 00571...763 Helt enig med deg! Det er jo ingen som har sagt noe sånt rett ut,det er mer ett inntrykk jeg personlig har fått av enkelte arrogante folk. Én gikk faktisk så langt at han rett og slett himla med øynene når jeg sa nei til å ha min ene i farger,for det var kulere for ham å jobbe med... Men det er jo bra du ikke har vært borti det jeg beskriver!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #12 Skrevet 6. juli 2018 11 minutter siden, Siv85 skrev: Hvor i landet holder du til da TS? Jeg har tatt alle mine på InkSpot i Ålesund 10 minutter siden, TeamWP skrev: Åh,det er litt overalt,både i utlandet og på Tattoo Convention med utenlandsk artist.. Kan anbefale Purple Pain i Trondheim,hvis dét er i nærheten😆 er der jeg har vært mest fornøyd sånn totalt sett! Ååå, jeg bor på heilt feil kant av landet i forhold til både Trondheim og Ålesund 😕 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man skal ha en tatovering for akkurat den er «in», bør man ikke ta tatovering. De folka som gjør dette, er svært korttenkte og dumme. Hvis en artist hadde sagt noe slikt, hadde jeg snudd på hælen og aldri gått tilbake. Ingen av mine er «in», alle har jeg tegner selv. Og aldri har jeg vært hos en artist, som er slik du beskrev. Anonymkode: 00571...763 5 minutter siden, TeamWP skrev: Helt enig med deg! Det er jo ingen som har sagt noe sånt rett ut,det er mer ett inntrykk jeg personlig har fått av enkelte arrogante folk. Én gikk faktisk så langt at han rett og slett himla med øynene når jeg sa nei til å ha min ene i farger,for det var kulere for ham å jobbe med... Men det er jo bra du ikke har vært borti det jeg beskriver! Tatovøren jeg var hos i dag sa at dersom jeg ville så kunne jeg selvsagt komme med et ferdig bilde (i rett oppløsning), men h*n ville helst tegne selv. Så vi kunne møtes på midten, men "det vil jo ikke du" som h*n sa så pent mens h*n så en annen vei... Nei, fy faen, uansett hvor flink h"n er så vil jeg ikke gå dit. Jeg forstår at de er kunstnere, men tenker jo at det først og fremst er MIN kropp, ikke deres lerret. Og så kan man jo ta det derfra. For meg vil denne tatoveringen ha enorm symbolsk verdi. Jeg skal ta den i forbindelse med at jeg har fullendt en veldig langvarig og vond behandling for sykdom. Da kjenner jeg at jeg blir bittelitt sur når jeg får et frekt svar om at jeg må da FORSTÅ at det ikke går an å tatovere dette og at jeg er helt dust som i det hele tatt spør. Og at h*n i tillegg vil forme den selv. Så jeg kan med andre ord ikke få se den ordentlig før den faktisk sitter fast på kroppen. Nei, altså... Ts Anonymkode: 89f4e...46d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #13 Skrevet 6. juli 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, så da kan jeg med andre ord lete etter andre som vil kunne gjøre dette. For å si det slik: jeg er verdens mest sjenerte person som aldri klarer å si nei til noen ting som helst, men for første gang i livet måtte jeg si ifra om at det er lov å svare på spørsmål uten å være frekk og uhøflig. Det jeg vil tatovere er forøvrig et lite tre med tynne grener, i tilfelle det skulle endre på noe. Ts Anonymkode: 89f4e...46d Et lite tre burde de klare uten problemer. Ikke gå til den sjappa. Og gjerne advar andre mot dem. Jeg tipper det var mer pga at de ikke ville få inn mye penger fra deg, at de reagerte slik. Er det livets tre du skal ha? Vakkert! Anonymkode: 7ecdf...c95 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #14 Skrevet 6. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et lite tre burde de klare uten problemer. Ikke gå til den sjappa. Og gjerne advar andre mot dem. Jeg tipper det var mer pga at de ikke ville få inn mye penger fra deg, at de reagerte slik. Er det livets tre du skal ha? Vakkert! Anonymkode: 7ecdf...c95 Ja, det er noe lignende. Har tegnet selv så det er ikke helt likt. Vet at de har minstepris på 1000, og denne skulle de ha 2-3000 for. Ts Anonymkode: 89f4e...46d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #15 Skrevet 6. juli 2018 Grunnen til at jeg spør er fordi dette studioet har veldig god omtale overalt. Og når de da sier det de sier, så blir man jo litt usikker om hva som egentlig er rett. Ts Anonymkode: 89f4e...46d
Pal Fungi Skrevet 6. juli 2018 #16 Skrevet 6. juli 2018 Min første tatovering var et tre Men den er ganske stor da..
Sphynx Skrevet 6. juli 2018 #17 Skrevet 6. juli 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er noe lignende. Har tegnet selv så det er ikke helt likt. Vet at de har minstepris på 1000, og denne skulle de ha 2-3000 for. Ts Anonymkode: 89f4e...46d 2000-3000 for en 5x5 tattis? Herreeeeeeeee... Svinaktig dyrt. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #18 Skrevet 6. juli 2018 Jeg har en liten en på håndleddet. Ca tre ganger en cm. Tok den faktisk i København på tatoo salongen som har egen tv-serie. De var veldig trivelige. Betalte 600 danske kr:-) Anonymkode: 09324...1c8
RoH Skrevet 6. juli 2018 #19 Skrevet 6. juli 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: For meg vil denne tatoveringen ha enorm symbolsk verdi. Jeg skal ta den i forbindelse med at jeg har fullendt en veldig langvarig og vond behandling for sykdom. Da kjenner jeg at jeg blir bittelitt sur når jeg får et frekt svar om at jeg må da FORSTÅ at det ikke går an å tatovere dette og at jeg er helt dust som i det hele tatt spør. Og at h*n i tillegg vil forme den selv. Så jeg kan med andre ord ikke få se den ordentlig før den faktisk sitter fast på kroppen. Ts Anonymkode: 89f4e...46d En tatovering skal være personlig. Gjerne noe en har tenkt på en stund. Eldste tatoveringen jeg har er 20 år gammel, er forsatt stolt av til tross for at den begynner å bli litt værslitt. Jeg har valgt å ha totoveringer som kan kles inn, dette er enkler med hensyn på konservative yrker. Er ikke alle som skal jobbe som bartender når en bikker 40. Endret 6. juli 2018 av RoH
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #20 Skrevet 6. juli 2018 Små tatoveringer bør ikke ha små detaljer, det vil ikke bli seende pent ut etterhvert, ting kan "gli" litt inn i hverandre. Jeg har en liten som er omtrent 4x4 cm, jeg ville egentlig ha en med bittelitt mer detaljer enn jeg har, men ble frarådet av en erfaren tatovør og tok en litt enklere en. Anonymkode: a0fc1...b7e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå