Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig utdannet vernepleier til neste år. Om jeg tar videreutdanning i familieterapi (60 stp), kan jeg da jobbe på feks fvk? Eller må man være sosionom i bunn? 

Anonymkode: 0b318...c3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at både sosionomer og barnevernpedagoger med videreutdanning i familieterapi jobber på familievernkontor. Er ikke kjent med vernepleiere, men det skulle vel ikke være umulig. Men jeg er usikker på om en vernepleier blir foretrukket fremfor sosionom eller bv.ped. 

Anonymkode: 466fa...f8b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ferdig utdannet vernepleier til neste år. Om jeg tar videreutdanning i familieterapi (60 stp), kan jeg da jobbe på feks fvk? Eller må man være sosionom i bunn? 

Anonymkode: 0b318...c3a

tror du må ha mastergrad i familieterapi og ikke videreutdanning, for at du skal kunne jobbe på familievernkontor. er i hvertfall det jeg hr hørt her jeg bor, bor i Oslo. 

Anonymkode: f18a6...e34

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

tror du må ha mastergrad i familieterapi og ikke videreutdanning, for at du skal kunne jobbe på familievernkontor. er i hvertfall det jeg hr hørt her jeg bor, bor i Oslo. 

Anonymkode: f18a6...e34

Jeg vet om steder hvor det har jobbet sosionomer uten videreutdanning i det hele tatt, så dette varierer nok. 

Endret av FrkSvår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...