AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #41 Skrevet 10. juli 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk flyturen? Var det noe turbulens? Og tok du til deg noen av rådene?<3 Anonymkode: 7ba50...82e Det gikk greit, fikk litt panikk innimellom. Ja leste litt på det dere andre har skreve her nå er det kun angsten her i syden jeg må jobbe med. Er så redd for heteslag og alt annet. Sliter med så mye angst. Angrer nesten på at jeg reiste Anonymkode: 610ae...71c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #42 Skrevet 10. juli 2018 På 7.7.2018 den 17.16, AnonymBruker skrev: Ja, men hva mener du med v1 og V2? Anonymkode: 610ae...71c Når flyet nettopp har tatt av er det i V1. Så roterer (flyr) flyet mot V2. V2 er det stedet hvor flyet fysisk klarer å vende tilbake til flyplassen om motorene skulle stoppe eller en nødssituasjon oppstår. Mellom V1 og V2 er det no return... Anonymkode: deeaa...d56
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #43 Skrevet 11. juli 2018 Det som roer meg er å tenke på hvor mange fly som flyr daglig. Tror det er rundt 90-100 tusen flygninger hver dag. Og hvor sjeldent hører man ikke om en flystyrt? Er flere millioner flygninger mellom hver gang 😊 det hjelper meg hvertfall, men foretrekker ironisk nok bilturer hvor jeg føler jeg slapper mer av 😊 Anonymkode: 14fdf...cec 1
Marina234 Skrevet 12. juli 2018 #44 Skrevet 12. juli 2018 På 6.7.2018 den 15.14, AnonymBruker skrev: Jeg gruer meg noe helt ekstremt før jeg skal fly, har kun flydd en gang før. Jeg klarer ikke å fungere rett før. Klarer ikke spise, blir sint, stresser og vil bare rømme fra det. Denne gangen er det en lengre flytur. Andre som har flyskrekk og hva gjør du? Har fått sobril og skal ta det. Men hjelper ikke jeg er så redd for å ikke ha kontroll, redd for å styrte, redd for turbulens, redd for alt! Det hjelper ikke å si at det er trygt å ta fly, for en vet jo aldri, det kan jo plutselig skje noe ? Kan det vær mye turbulens selv når det er fint vær ? Hva er sjansen for at flyet styrter ? Anonymkode: 610ae...71c Jeg er også redd for å fly. Men i det siste så har jeg flydd en del. Jeg synes at du er tøff som våger deg ut på en lengre flytur når du er redd for å fly. Jeg gjorde det samme for litt siden. Det fikk meg til å bli kvitt mye av flyskrekken. Husk at det er mye større sjanse for å omkomme i en bilulykke enn en flyulykke. Men forstår følelsen. Det er en ganske forsvinnende liten sjanse for at en ulykke kan skje i et fly. Råder deg til å tenke på at det er en årsak til at mange våger å fly. Det er en av de tryggeste fartøy som finnes.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #45 Skrevet 12. juli 2018 Synes du er tøff jeg som flyr selv om du er redd. Har ekstrem flyskrekk selv, men det hjelper hvis man flyr ofte. Last ned spill på tlf og iPad,det kan hjelpe deg å tvinge tankene bort. Musikk hjelper også. Bare det å fokusere på å bevege beina kan holde panikken unna. Det kommer til å gå bra og du vil føle mestringsfølelse ved å gjennomføre det. Anonymkode: d0dea...604
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #46 Skrevet 12. juli 2018 Husk også at det er fullt mulig å si i fra til kabinpersonalet at man er redd. Dette kan de! Anonymkode: 060ac...daf
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #47 Skrevet 13. juli 2018 På 6.7.2018 den 15.14, AnonymBruker skrev: Jeg gruer meg noe helt ekstremt før jeg skal fly, har kun flydd en gang før. Jeg klarer ikke å fungere rett før. Klarer ikke spise, blir sint, stresser og vil bare rømme fra det. Denne gangen er det en lengre flytur. Andre som har flyskrekk og hva gjør du? Har fått sobril og skal ta det. Men hjelper ikke jeg er så redd for å ikke ha kontroll, redd for å styrte, redd for turbulens, redd for alt! Det hjelper ikke å si at det er trygt å ta fly, for en vet jo aldri, det kan jo plutselig skje noe ? Kan det vær mye turbulens selv når det er fint vær ? Hva er sjansen for at flyet styrter ? Anonymkode: 610ae...71c Kan det vær mye turbulens selv når det er fint vær ? Turbulens er som når bussen kjører over en ikke-ok vei. Det humper og skumper. Men flyet gjør som bussen - fortsetter rett frem. Det faller ikke. Turbulens er irriterende og ubehagelig. Ikke farlig. Hva er sjansen for at flyet styrter ? Den sjansen er så forsvinnende liten at du ikke bør vie den en tanke. Sjansen for å råke ut for en ulykke i bil/buss på vei til flyplassen er mangfoldige ganger høyere. Sjansen for å få en alvorlig sykdom er feks mange hundre ganger høyere. Og det er du jo ikke redd for (ville ikke vært noe poeng i det). TS: å være redd for å fly er naturlig (vi mennesker flyr ikke fra naturens side) men det er også irrasjonelt. Du må derfor behandle frykten din som om du var redd for ... gress. Når du kjenner at du blir redd så forestiller du deg at du egentlig er redd for gressplener. Latterlig, ja? Og så ler du litt av deg selv. Det jeg gjør er dette: jeg behandler frykten min som det den er: noe irrasjonelt tull som hjernen min har funnet på. Når jeg flyr så lar jeg meg selv være redd når vi letter. Etter type 5 min så sier jeg "nei - dette er bare tull. Se på den fine utsikten!" og dette gjentar jeg sammen med andre positivt bekreftende fraser. På slutten av dagen så er dette bunnlinja: det er ikke farlig å være redd i kortere eller lengre perioder. Det er ubehagelig, men ikke farlig. Men det ER farlig å la redselen for å føle på redsel begrense livet ditt. Veldig mange mennesker i 2018 har ikke lært å takle å være redd. Men å være redd er noe det er normalt å føle på ganske ofte uten å ta særlig hensyn i det daglige. Anonymkode: bcb52...968
Gjest Optimo Skrevet 14. juli 2018 #48 Skrevet 14. juli 2018 Det er så greit med fly. Samme hva som skjer så kommer man jo alltid ned!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå