AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Skulle kanskje vært på et annet underforum...? Er 35 år, og driver å flørter med en mann. Vi snakkes av og til og sender ellers meldinger på Messenger. Han sendte melding om vi kunne fortsette på snapchat. Har aldri hatt den appen, og er usikker på hvordan den fungerer. Har lest at meldingene/bildene forsvinner etter en stund. Ellers vet jeg ingenting. Hva er bedre med snapchat enn Messenger? Sender man mest bilder eller meldinger? Noe annet? Ja, føler meg som en gammel bestemor.... Anonymkode: bfc96...d49
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Vel det er lettere å sende bilde av pikken sin og andre kule bilder frem og tilbake. Man kan velge om bilde skal sendes til én person, flere, eller på «my story» hvor alle kan se bildene du legger til der i 24 timer eller frem til du fjerner dem selv. Man kan velge om bilde skal vises i 1-10 sekunder eller uten begrensning, det går også an å se samme «unike» bilde én gang til. Man kan lagre teksten som sendes frem og tilbake enkelt. Er mye filter osv på Instagram man kan bruke for å lage en kort videosnutt hvor du prater litt, flørter eller stripper. Kan bruke faceswap for å lage satiriske/humor videoer eller lignende. Er mye du kan gjøre. Foreslår at du laster ned appen og tester den så fort som mulig for å bli kjent med den. Anonymkode: dc575...44d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Jeg liker ikke Snapchat så jeg slettet appen. Jeg liker ikke at teksten blir borte, for da må jeg huske hva som ble skrevet forrige gang. Jeg sliter litt med korttidshukommelsen sånn sett. Ellers er det som sagt over; enklere å sende bilder til og fra. Men, bilder kan man jo også sende på Messenger. Så jeg personlig syns Snapchat er unødvendig. Anonymkode: 6135d...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke Snapchat så jeg slettet appen. Jeg liker ikke at teksten blir borte, for da må jeg huske hva som ble skrevet forrige gang. Jeg sliter litt med korttidshukommelsen sånn sett. Ellers er det som sagt over; enklere å sende bilder til og fra. Men, bilder kan man jo også sende på Messenger. Så jeg personlig syns Snapchat er unødvendig. Anonymkode: 6135d...e9b Det går an å lagre teksten.. Anonymkode: dc575...44d 1
matrobot Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 Jeg er ikke så spesielt glad i SnapChat jeg heller. Alt går liksom for fort og plutselig er bildet / teksten borte. Ikke spesielt bra for dem som sliter med korttidshukommelse som meg. Trenger av og til lese / se flere ganger før jeg husker 2
Kreator Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 (endret) Jeg liker heller ikke Snapchat fordi historikken forsvinner. Jeg har snappet litt med noen damer som har hatt et over gjennomsnittlig behov for å være anonyme (utsatte/offentlige personer), hvor det at ting forsvinner er viktig. Utover det så kan jeg forstille meg at de som er mest glad i Snapchat er de som føler et behov for å "broadcaste" seg selv til mange. Det er lett i Snapchat å flirte med MANGE samtidig. De som mottar bilde vet ikke hvor mange bildet er sendt til, og svarene tilbake går uansett bare til den som sendte det opprinnelige bildet. Snapchat har også en feature hvor man kan se hvor den andre personen er/var når noe ble sendt. Kanskje greit å vite om for noen det også. Er man forøvrig fjortis og/eller over snittet glad i bildefiltre og effekter så kan man vel kanskje hevde at Snapchat er det kuleste, men for voksne personer tipper jeg de grunnene jeg har listet over er viktigere. Endret 6. juli 2018 av Kreator 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 8 minutter siden, Kreator skrev: Jeg liker heller ikke Snapchat fordi historikken forsvinner. Jeg har snappet litt med noen damer som har hatt et over gjennomsnittlig behov for å være anonyme (utsatte/offentlige personer), hvor det at ting forsvinner er viktig. Utover det så kan jeg forstille meg at de som er mest glad i Snapchat er de som føler et behov for å "broadcaste" seg selv til mange. Det er lett i Snapchat å flirte med MANGE samtidig. De som mottar bilde vet ikke hvor mange bildet er sendt til, og svarene tilbake går uansett bare til den som sendte det opprinnelige bildet. Snapchat har også en feature hvor man kan se hvor den andre personen er/var når noe ble sendt. Kanskje greit å vite om for noen det også. Er man forøvrig fjortis og/eller over snittet glad i bildefiltre og effekter så kan man vel kanskje hevde at Snapchat er det kuleste, men for voksne personer tipper jeg de grunnene jeg har listet over er viktigere. Jeg har en snap flørt og jeg lagrer det vi skrives. Rett og slett fordi jeg liker å ha historikken og ikke minst at jeg kan glemme hva som stod på meldingen om jeg svarer litt senere. Men en kan vel flørte med mange på Messenger også? Om jeg sender bilde til en eller flere der så har en ingen mulighet til å vite det. På snap, så KAN en sjekke poengskalaen en får når en sender og mottar bilder. Får en et bilde tilsendt og poengskalaen til vedkommende øker med 10 poeng, så har en en god indikasjon på at det er sendt til flere. Om en gidder å følge med på det altså. Anonymkode: 7048a...380 1
Kreator Skrevet 6. juli 2018 #8 Skrevet 6. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har en snap flørt og jeg lagrer det vi skrives. Rett og slett fordi jeg liker å ha historikken og ikke minst at jeg kan glemme hva som stod på meldingen om jeg svarer litt senere. Men en kan vel flørte med mange på Messenger også? Om jeg sender bilde til en eller flere der så har en ingen mulighet til å vite det. På snap, så KAN en sjekke poengskalaen en får når en sender og mottar bilder. Får en et bilde tilsendt og poengskalaen til vedkommende øker med 10 poeng, så har en en god indikasjon på at det er sendt til flere. Om en gidder å følge med på det altså. Anonymkode: 7048a...380 Joda, du kan lagre, men hvis du ikke gjør det for hver j.... melding så forsvinner ting. Bildene kan ikke lagres såvidt jeg vet (vel, kan vel screenshotte, men da sladrer vel appen såvidt jeg husker). Det er selvfølgelig fullt mulig å sende bilder enkeltvis på Messenger også, men tror "verktøyene" Snapchatappen har for å gjøre dette anonymt er mer effektive. Men forøvrig så er jo de yngste hekta på Snapchat uansett har jeg inntrykk av, så det kan også være at de foretrekker "sin vanlige" app selvfølgelig. Men de fleste voksne jeg kjenner foretrekker andre kanaler enn Snapchat, mest sannsynlig av de grunnene vi har vært i gjennom. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #9 Skrevet 6. juli 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går an å lagre teksten.. Anonymkode: dc575...44d Syns det blir mer "slitsomt" enn å chatte på messenger. Vet ikke hvordan man lagrer teksten på Snapchat, men da blir det ett og ett bilde med tekst, eller blir det sammenhengende som i et chattevindu på f.eks Messenger? Og så syns jeg det er knotete å skrive på mobil, jeg liker bedre å sitte ved pc'n og tastaturet. Jeg liker ikke Snapchat. Sist jeg ble kjent med via en datingside ville snappe og jeg sa ja til slutt, men jeg likte det ikke og så likte jeg ikke han så godt etterhvert, så jeg avsluttet. Anonymkode: 6135d...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #10 Skrevet 7. juli 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel det er lettere å sende bilde av pikken sin og andre kule bilder frem og tilbake. Har ikke noe spesielt ønske om slike kule bilder... Anonymkode: bfc96...d49
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #11 Skrevet 7. juli 2018 16 timer siden, Kreator skrev: Er man forøvrig fjortis og/eller over snittet glad i bildefiltre og effekter så kan man vel kanskje hevde at Snapchat er det kuleste, men for voksne personer tipper jeg de grunnene jeg har listet over er viktigere. Er ingen av delene egentlig;) Ut fra svarene her så gidder jeg ikke å begynne å bruke snapchat. Liker å kunne lese ting om igjen, og alle disse fantasifulle bildene som i tillegg bare forsvinner interesserer meg ikke så voldsomt. Driver ikke å tar bilde av meg selv i hytt og vær heller. Sa jo til ham med en gang at jeg ikke har appen, og vi har fortsatt på messenger. Så jeg klarer meg med det Takk for svar! Ts Anonymkode: bfc96...d49
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #12 Skrevet 7. juli 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ellers er det som sagt over; enklere å sende bilder til og fra. Men, bilder kan man jo også sende på Messenger. Så jeg personlig syns Snapchat er unødvendig. Enklere å sende? Men det er vel ikke akkurat vanskelig å sende bilder på Messenger heller... jeg synes ihvertfall ikke det er vanskelig. Jeg kommer til å la være å laste ned. Takk for svar! Anonymkode: bfc96...d49
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #13 Skrevet 7. juli 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: På snap, så KAN en sjekke poengskalaen en får når en sender og mottar bilder. Får en et bilde tilsendt og poengskalaen til vedkommende øker med 10 poeng, så har en en god indikasjon på at det er sendt til flere. Om en gidder å følge med på det altså. Jeg liker ikke slike muligheter til overvåkning. Verken at andre skal kunne gjøre det med meg eller at jeg skal falle for fristelsen til å sitte og følge med og spekulere. Mer enn nok med aktivfunksjonen på Messenger.... Anonymkode: bfc96...d49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå