AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Har googlet litt rundt nå, og tror egentlig jeg forstår hvordan - men kaloriinnholdet ble i så fall så lite, at jeg kjenner jeg trenger å få det inn med teskje... Jeg skal lage en blomkålsuppe og i følge Lifesum har jeg fått følgende kaloriinnhold i ingrediensene; 644 g blomkål = 161 kcal 90 g gul løk = 27 kcal 2 hønsebuljongterninger (10g per terning) fra Maggi = 5 kcal 2 dl helmelk = 126 kcal og 8 dl vann Slik jeg har forstått det, så skal jeg legge sammen kcal i hver ingrediens, hvilket blir 319 kcal, for så å dele det... Og det er her jeg sitter helt fast. Skal jeg dele det på 100 g? Hva med de 8 dl med vann som ikke inneholder kcal, men likevel veier noe? Og kcal per 100 g blir jo... vanvittig lite? Jeg er sikkert helt idiot her, men håper noen forstår problemet og kanskje klarer gi meg løsningen Anonymkode: 4a120...d50
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Det er jo nesten ikke noe næring i suppa så det er ikke rart det er lite kcal. Anonymkode: 23be6...479 3
Viktualia Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Hvis du skal spise hele greia deler du ikke. Hvis du spiser halvparten deler du på to, osv. Dette er hvis poenget er å finne ut hvor mange kalorier du har i deg. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Suppen din inneholder 319 kalorier. Jeg skjønner ikke hvorfor du mener du skal dele antall kalorier på noe? Mener du for å beregne kalorier per porsjon? Hvis du har 2,5 dl i hver porsjon vil hver prosjon utgjøre ≈ 80 kcal. Og ja, buljongterninger inneholder ikke mange kalorier. Det er for det meste krydder i dem. Anonymkode: 8457f...69e 4
Grønn te Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 Du deler opp total mengde på hvor mange porsjoner det skal utgjøre.... Akkurat som om du deler 100g pasta i to porsjoner, ikke noe annerledes. 3
Leo Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 Mange typer suppe inneholder mest vann og derfor lite kalorier. For mange vil derfor en suppe alene ikke fungere som en fullverdig middag selv om det er mange typer suppe som absolutt er svært sunn mat. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 Okei, det var faktisk så enkelt, ja.. Vel, takk for svar folkens Anonymkode: 4a120...d50 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå