Gå til innhold

Venninne som plutselig ikke kan treffes i ferien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min og jeg hadde ikke gjort konkrete avtaler for ferien. Men vi har en ferie samtidig i en periode, og har snakket om at vi får finne på ting sammen. Mens nå når ferien er der, så er hun ganske opptatt, pluss "gidder ikke" fordi det var litt lengre reisevei enn vanlig. Så det blir ikke til at vi møtes i det hele tatt i ferien.

Jeg må si jeg er overrasket. For jeg trodde vi hadde såpass god kontakt at hun ville prioritert å møtes i hvert fall en av dagene. Samtidig har jeg ikke lyst å si noe til henne, for jeg har stolthet, og hun har egentlig ikke gjort noe "galt". Men jeg registrerer jo hennes valg, og tenker at dette ikke er et så godt vennskap som jeg trodde. Føler meg litt overrumplet og satt ut. Samtidig vil jeg ikke at hun skal ha makt til å få meg til å føle meg mislykka og ensom i ferien. Så jeg tenker at hun ikke skal være en viktig for meg. Noen andre som har opplevd slik overraskelse og skuffelse?

Anonymkode: 0b610...0c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette virkelig så ubetydelig? Selv ville jeg ønsket å tilbringe tid med en god venninne, og jeg ville nok ikke ha avvist en venninne flere ganger slik, uten i det minste å gi en ordentlig grunn. Synes dette er tydelig tegn på at vennskapet ikke er godt. Kjenner at det påvirker ferien min, uten at jeg egentlig vil det. Jeg er singel, og har dessverre ikke noen andre å tilbringe resten av ferien med nå. Så denne avvisningen ble litt overskyggende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er venninnen din.

Venninnen min sa vi måtte finne på noe i ferien. Men når ferien kommer har jeg lagt planer noen dager, og da er det plutselig da hun kan. Så avtaler vi å finne på noe i helga, og når jeg vil ha klare svar om når og hvor glemmer hun å svare. Skal jeg sitte å vente på henne og ikke gjøre noe da? nei da finner jeg på ting alene. Så blir hun sur for at jeg ikke satte livet mitt på vent for henne.

Anonymkode: 91edf...b24

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er venninnen din.

Venninnen min sa vi måtte finne på noe i ferien. Men når ferien kommer har jeg lagt planer noen dager, og da er det plutselig da hun kan. Så avtaler vi å finne på noe i helga, og når jeg vil ha klare svar om når og hvor glemmer hun å svare. Skal jeg sitte å vente på henne og ikke gjøre noe da? nei da finner jeg på ting alene. Så blir hun sur for at jeg ikke satte livet mitt på vent for henne.

Anonymkode: 91edf...b24

Heldigvis er du ikke venninnen min. Ble litt redd der. :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mens nå når ferien er der, så er hun ganske opptatt, pluss "gidder ikke" fordi det var litt lengre reisevei enn vanlig.

Det er lenger reisevei? Kan ikke du reise til henne da? Hvorfor er det lenger reisevei enn "vanlig"?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Sidsel skrev:

Det er lenger reisevei? Kan ikke du reise til henne da? Hvorfor er det lenger reisevei enn "vanlig"?

Ønsker ikke å utdype så veldig med reisevei, med fare for å bli gjenkjent, men så veldig langt er det ikke. Og jeg inviterer ikke meg selv på besøk hjem til folk.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ønsker ikke å utdype så veldig med reisevei, med fare for å bli gjenkjent, men så veldig langt er det ikke. Og jeg inviterer ikke meg selv på besøk hjem til folk.

Ja Norge er lite, men ikke så lite, og det blir vanskelig helt ærlig å svare når man ikke kan gi vesentlige informajsoner til å få hele probleminnstillingen.

Anonymkode: efefb...abc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så oppgi en fiktiv reise som er like lang ol? Da kan du ikke bli gjenkjent.

Anonymkode: cb1e8...271

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å ja, jeg tenkte kanskje det ble forstått at det er lite når jeg skriver det er lite. Det er omtrent 10-15 minutter lengre reisevei. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sant, behøver ikke å gjør det vanskeligere enn det er :)

Jeg er fra Trosterud i Oslo, eller bor på Tjøme nå vet alle hvem jeg er :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har uttrykt at hun "ikke gidder", så hadde jeg også reagert, det er jo ikke spesielt hyggelig når man er venner.

Samtidig så er jo dette litt typisk når man ikke har lagt konkrete planer, men bare snakket løst om at det hadde vært fint å treffes. Da sklir det lett ut i praksis. På forhånd føler man ferien er endeløs, men så er den der, og det er bare noen få uker. Så er man sliten etter en hektisk jobbhverdag, man har kjæreste og nær familie som også vil ha en bit av deg, det er deilig å ikke ha planer annet enn å stå opp hver dag og sette seg i hagen med en bok.. Det er neppe personlig, bare at det ikke frister å reise på besøk til så mange (om man bor et stykke fra hverandre).

For deg som har lite nettverk så har denne avvisningen større betydning enn hun tenker over. Det kan jo være et signal på at du gjør lurt å utvide bekjentskapskretsen og ha flere bein å stå på sosialt. Generelt så bør man jo ikke kutte venner etter én avvisning, det er de store linjene som teller - om hun har tid til deg ellers, så bør det være greit. Så bør man kanskje heller ikke være så redd for å trenge seg på? Hvis du virkelig har lyst til å treffe henne, så foreslå at du kommer innom henne en tur istedet, tar med deg noe godt fra bakeri og har en ettermiddag sammen. Hvis man er gode venner så trenger ikke alt være så stivt. :) 

Anonymkode: 10c72...74e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har uttrykt at hun "ikke gidder", så hadde jeg også reagert, det er jo ikke spesielt hyggelig når man er venner.

Samtidig så er jo dette litt typisk når man ikke har lagt konkrete planer, men bare snakket løst om at det hadde vært fint å treffes. Da sklir det lett ut i praksis. På forhånd føler man ferien er endeløs, men så er den der, og det er bare noen få uker. Så er man sliten etter en hektisk jobbhverdag, man har kjæreste og nær familie som også vil ha en bit av deg, det er deilig å ikke ha planer annet enn å stå opp hver dag og sette seg i hagen med en bok.. Det er neppe personlig, bare at det ikke frister å reise på besøk til så mange (om man bor et stykke fra hverandre).

For deg som har lite nettverk så har denne avvisningen større betydning enn hun tenker over. Det kan jo være et signal på at du gjør lurt å utvide bekjentskapskretsen og ha flere bein å stå på sosialt. Generelt så bør man jo ikke kutte venner etter én avvisning, det er de store linjene som teller - om hun har tid til deg ellers, så bør det være greit. Så bør man kanskje heller ikke være så redd for å trenge seg på? Hvis du virkelig har lyst til å treffe henne, så foreslå at du kommer innom henne en tur istedet, tar med deg noe godt fra bakeri og har en ettermiddag sammen. Hvis man er gode venner så trenger ikke alt være så stivt. :) 

Helt enig, hvoirfor ikke dra til venninne, men nei ts vil heller sitte alene hjemme for å vise at venninnen har "makt over henne" hva nå enn det betyr.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenker også at jeg bør utvide vennekretsen. Angående å trenge seg på, så har tatt initiativ til treff to ganger i denne ferien som hun har avvist, og hun har svart at hun både er opptatt  og at hun ikke orker å treffes. Dette gjelder hele resten av ferien. Så da ville det vært helt feil å komme på besøk, spesielt siden jeg aldri har vært hjemme hos henne.

Nå har jeg fått gått en tur, og fikk tankene litt over på andre ting. Jeg har ikke tenkt å fokusere så mye på dette. Hun er ikke en jeg lenger vil prioritere, men jeg vil anstrenge meg for å utvide vennekretsen. Har allerede gjort avtale for å bli kjent med noen nye folk. Så dette skal gå bra likevel. :)

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes nå det er helt innafor å si feks «om det passer bedre for deg kan jo jeg komme en tur til deg isteden» om det er sånn at  dere egentlig mer eller mindre har avtalt å finne på noe sammen, men at hun nå sier hun synes det blir langt å kjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...