Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I høst ble jeg ansatt som ekstrahjelp i en butikk. Jeg jobbet en god del fram mot jul, men etter jul har jeg så å si ikke jobbet. Jeg har ingen timer fastsatt i kontrakten. Det er tre andre ekstrahjelper som får maaange timer, men jeg får ingen, jeg har bare jobbet 1 gang siden februar, og da var det en av ekstrahjelpene som spurte om jeg kunne jobbe for henne. Hun ene har til og med sagt at hun egentlig ikke vil jobbe så mye som hun gjør. 

Nå har jeg fått vite at jobben skal ansatte en ny ekstrahjelp til høsten. Kan de virkelig gjøre det? Har jeg ingen rettigheter?

Anonymkode: a645e...f39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen rettigheter. Skaff deg en annen jobb.

Anonymkode: 78de0...609

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I høst ble jeg ansatt som ekstrahjelp i en butikk. Jeg jobbet en god del fram mot jul, men etter jul har jeg så å si ikke jobbet. Jeg har ingen timer fastsatt i kontrakten. Det er tre andre ekstrahjelper som får maaange timer, men jeg får ingen, jeg har bare jobbet 1 gang siden februar, og da var det en av ekstrahjelpene som spurte om jeg kunne jobbe for henne. Hun ene har til og med sagt at hun egentlig ikke vil jobbe så mye som hun gjør. 

Nå har jeg fått vite at jobben skal ansatte en ny ekstrahjelp til høsten. Kan de virkelig gjøre det? Har jeg ingen rettigheter?

Som ekstrahjelp/ringevikar har du ingen rettigheter nei, men hva sier lederen din er grunnen til at du ikke får vakter da?

Anonymkode: b81a7...f51

AnonymBruker
Skrevet

Har du skjøttet jobben din godt de gangene du har jobbet? Er leder nær venn med de andre ansatte?

Bytt jobb og få deg kontrakt med oppsatt timeantall eller prosent stilling, så vet du hva du har å forholde deg til.

Anonymkode: b28df...940

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen rettigheter som ekstrahjelp, men du må jo spørre sjefen din om hvorfor du ikke får vakter! Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har gjort det for flere måneder siden. Det høres nesten ikke ut som sjefen din vet at du jobber der

Anonymkode: 38aea...ac1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du innom jobb? Det virker jo som om de har glemt deg.. du har desverre ingen rettigheter. Ville skaffet flere ekstrajobber.. 

Jeg er ringevikar på sykehjem og bhg, og er ofte innom i stille perioder for at de ikke skal glemme meg, sette meg opp i en vaktbok osv.. selv om man er registret ringevikar, så er det ofte sånn at man i tillegg må skrive seg opp på en lapp eller i en bok om de har det. 

Anonymkode: 9a916...06c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de tror du ikke vil ha vakter? Har du spurt om å få flere vakter?

Hvis ja, så synes vel ikke sjefen at du jobber godt nok eller at du ikke passer til jobben.

Anonymkode: 4cade...8e6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ingen rettigheter som ekstrahjelp, men du må jo spørre sjefen din om hvorfor du ikke får vakter! Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har gjort det for flere måneder siden. Det høres nesten ikke ut som sjefen din vet at du jobber der

Anonymkode: 38aea...ac1

Det kan faktisk skje at en vikar blir "glemt", og særlig hvis sjefen ikke har så mye med vikarene å gjøre i det daglige. Ta en telefon og spør om det er utsikter til å få flere vakter. Dersom du får beskjed om at det ikke blir mer å gjøre for deg bør du be om en begrunnelse. Si at du trives med å jobbe der, men at du blir nødt til å finne deg noe annet i tillegg/ i stedet for dersom du ikke kan regne med å få noe særlig med vakter :) 

Anonymkode: 28014...e39

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...