Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke barn, så det er ikke åpent hus i betydning av besøk av andre barn. 

Samboeren ønsker åpent hus i den betydning av at hans familie og venner kan komme når som helst og være her så lenge de vil. Moren hans bodde her i 12 dager. Nå er det snakk om at onkelbarnet skal bo her i 2 måneder, samtidig som hans søster med mann og tenåringsdatter skal bo her 1 uke. 

Det er hyggelig med besøk, misforstå meg rett. Men vi har ett gjesterom. I tillegg jobber samboer 130 % i sommer og har 1-2 reisedøgn i uken. Det vil si at det er jeg som blir vertinne. Jeg skal jobbe 100 % i sommer i turnus og ønsker andre ting for fritiden enn å ha huset fullt. En helg eller en uke er OK, men ikke hele sommeren. 

Er jeg kjip? 

Anonymkode: 40a8c...946

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke kjip. Det høres veldig mye ut.

Rart at han bare inviterer ivei sin egen familie når han ikke kommer til å være der så mye selv.

Sett foten ned!

Anonymkode: 65e81...595

• Liker 25
Gjest Kritt
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren ønsker åpent hus i den betydning av at hans familie og venner kan komme når som helst og være her så lenge de vil. Moren hans bodde her i 12 dager. Nå er det snakk om at onkelbarnet skal bo her i 2 måneder, samtidig som hans søster med mann og tenåringsdatter skal bo her 1 uke. 

Det er hyggelig med besøk, misforstå meg rett. Men vi har ett gjesterom. I tillegg jobber samboer 130 % i sommer og har 1-2 reisedøgn i uken. Det vil si at det er jeg som blir vertinne. Jeg skal jobbe 100 % i sommer i turnus og ønsker andre ting for fritiden enn å ha huset fullt. En helg eller en uke er OK, men ikke hele sommeren. 

Er jeg kjip? 

Har nettopp skrevet om "sære tanter" i forbindelse med besøk i annen tråd, men her hadde jeg nok satt ned foten.

Det er som besøk som med fisk - det stinker etter 3-4 dager.

AnonymBruker
Skrevet

Besøk i 2 måneder?!? Hva i huleste for?? 

Det hadde jeg aldri godtatt, verken av samboers eller min familie. Hvis noen vil komme innom i maks en uke kan det diskuteres. Men 2 måneder? Med å fore, vaske klær for og varte opp besøk? Aldri i verden! 

Anonymkode: 4056c...d8c

• Liker 11
Skrevet

Du kan jo si at du godtar det under forutsetning av at besøket bidrar med husarbeid og mat og ikke forventer å bli vartet opp. De som har ferie og er "hjemme" hele dagen, bør stille med middagsmat og nyvasket hus til gjengjeld for å få bo gratis. Eller så kan de få bo hos dere, og så flytter du på hotell, i alle fall den ene uka da huset blir fullt av folk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde han vært hjemme selv ville det vært noe helt annet. Her må du bare si at du har ikke tenkt å bruke sommeren på å være gratis vertinne og hotell mens han jobber.

Han har ansvar for å opplyse familien.

Anonymkode: 72fbc...719

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke kjip. Høres ut som et mareritt.

Anonymkode: 62597...1dd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde han vært hjemme selv ville det vært noe helt annet. Her må du bare si at du har ikke tenkt å bruke sommeren på å være gratis vertinne og hotell mens han jobber.

Han har ansvar for å opplyse familien.

Anonymkode: 72fbc...719

Absolutt!

Anonymkode: 62597...1dd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke en venninne du kan flytte inn hos for resten av sommeren?

Anonymkode: 451ec...b40

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg kjip? 

Sånn kunne det ikke vært hos meg. Høres ut som et mareritt, trenger masse alene tid og selv om jeg liker samboeren min sin familie blir jeg fort lei. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette hadde jeg ALDRI godtatt! Åpnet hus folk bare kan komme og gå mår de vil? Nei takk. Hyggelig med besøk, men en plass går grensen. Hvorfor i all verden skal onkelbarn bo hos dere i 2 månder?? Hadde jeg heller ikke godtatt.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts skal da ikke måtte rømne fra eget hjem og campe hos venninne resten av sommeren. Ikke sikkert en venninne synes det er greit. Her må sette ned foten ts. Han kan ikke bare bestemme dette 

Endret av Minnie23
  • Liker 4
Gjest Springfjær
Skrevet

Aldri om jeg godtar åpent hus. Jeg må vite at jeg har tid og rom til å slappe av og bare være meg selv i huset. Det føler jeg ikke at jeg kan når vi har familien på besøk, da skal man gjerne være sosial og finne på ting med dem, kjøkkenet blir rotete fordi noen blander seg g setter ting feil osv. Besøk skal avtales, både når de planleggere å komme og når de planlegger å dra igjen. Heldigvis (!!) er samboeren min lik meg, så det skjer aldri her. 

AnonymBruker
Skrevet

I dette tilfellet hadde jeg regnet med at samboer hadde sponset hotellrom til meg hele sommeren, fordi jeg hadde ikke giddet å ta sommerjobben som ferievertinne uten lønn når han selv knapt kommer til å være til stede.

Men mest av alt hadde jeg nektet plent. Fullstendig tåpelig og tanketomt av mannen din. Og i tillegg legge ansvaret over på deg? Fy faen.

Anonymkode: 0254f...1d1

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å ha besøk i månedsvis av gangen nei! 

AnonymBruker
Skrevet

Blir sliten sliten av å ha mye besøk. Føler man må være sosial og det blir jeg sliten av i lengden. Med samboeren min kan jeg slappe av og være meg selv. Vi har ikke en gang gjesterom, så hadde gått oppå hverandre hele tiden. Hadde nektet å hatt overnatting her i 2 månder! Uansett hvem, så hadde jeg nektet.

Du må taven prat med han og fortelle dette blur for mye . Respekterer han ikje det, så ville jeg ha revudert forholdet. Vil jeg være sammen med en som har så lite respekt for meg?

Anonymkode: e6268...e01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker mor hadde veldig mye besøk når vi var små og det var kjempekoselig. Men det var veninder og tanter som hun ønsket der. De hadde vel en del vinkvelder og koste seg. Har man barn og det er folk en kjenner og vil ha der, da er det innafor.

Men å få besøk fra folk man føler for å ikke henge med i ørten år når man i utgangspunkt vil hvile. Det er ikke koselig. Bør være folk en kjenner så godt at man bare kan drite i å varte dem opp i såfall og at man bare kan gjøre det en selv vil. Hvis ikke nei, ikke noe å akseptere.

Anonymkode: 5bf2f...7c5

Skrevet

Dette hadde jeg aldri orket TS. Ja, det er hyggelig med besøk, men ikke slik du beskriver!

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor pålegge andre åpent hus når man ikke vil ha det selv?😋

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår meg ikke på folk så skal ligge seg inn på folk og trakke andre i hælene i ukevis. Holder lenge å bo på hotell og møtes utenfor.

Anonymkode: d8c07...f03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg kjip? 

Nei, det er han som er kjip. Et slikt sosialt "maraton" med kontinuerlig besøk hadde vært fullstendig uaktuelt for min del. Har selv en samboer som er en slik supersosial type som aldri går tom for energi eller trenger alenetid. Jeg blir fort sliten av å ha husgjester i flere dager, så 1 helg per person er nok. Vi skal også holde en fest på hytta i sommer der mange gjester kommer langveis i fra. Som singel har han ofte latt folk overnatte i stua og i hagen (telt). I år har jeg gitt beskjed at dette ikke blir aktuelt da vi har en nyfødt baby her. Orker ikke tråkke rundt folk på den måten. Du bør gjøre det klart for samboer at dette ikke blir noe av.

Anonymkode: fab2c...462

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...