Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #1 Skrevet 5. mars 2005 Når du er i parfymeri,hvordan vil du definere god service? Hva skal til for at du kommer igjen? Hva skal til om du ikke kommer igjen`?
Gjest Seleena Skrevet 5. mars 2005 #2 Skrevet 5. mars 2005 Eg syntest det er greit om ekspeditøren ventar litt med å spørr om ho/han skal hjelpe. Må få komme inn i butikken før ein har dei hengande over seg. Viktig! Når du ser at kunden ser litt spørjande ut, trø fram frå disken og vær hyggeleg og ydmjuk mot kunden. Om kunden vil ha ein dagkrem, så forventar han å få tips om ein dagkrem som er passande for kunden. Tørr/feitt/normal hus osv.. Få god oversiktog kunskap over produkta! Og ikkje lyg. Om kunden vil ha eit bestemt produkt, så vil kunden ikkje ha eit anna produkt. Ikkje tilby kunden eit "bedre" produkt fordi det er best for økonomien til butikken. skal du anbefale eit anna produkt, så må det vere fordi den er feil for hudtypen o.l Vil kunden ha ein augenskygge som passar kunden, så må du vite kva slags fargar kunden kjem til å passe. Store krav eg veit. Men går ut i frå at du skal jobbe i perfymeri eller noko? Ein treng vertfall god kunnskap, meinar no eg.
Gjest gjest1 Skrevet 5. mars 2005 #3 Skrevet 5. mars 2005 Setter pris på at de holder seg bak kassa men ser "mottakelige for spørsmål" ut, og smiler. Blir stressa av "kan jeg hjelpe deg" 1 sek etter jeg har satt for i parfymeriet, glemmer det jeg skal ha og sier "bare kikker jeg" selv om jeg trenger hjelp. Huffe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå