AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Hei! Fulltidsstudent her. Er det bedre å jobbe 10% i en studierelevant stilling, eller 50% i en mindre studierelevant stilling? Hva ser best ut på CV? Anonymkode: 40073...13b
Kalmie Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Det spørs jo hvor mye tid du har, hvor vanskelige studiene er, hva du føler selv, om du er skoleflink...
Nuttery Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Det spørs vel helt hva du ville med jobbingen, og hva slags yrkesretning det er snakk om.
Gjest GiftMann38 Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Det betyr ikke så mye for CV'n. Det viktigste er å ha gode karakterer, så sånn sett så vil jeg anbefale 10% (dersom det er slik at du må jobbe ved siden av studiene).
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 Kommer helt an på. Hvor stor arbeidskapasitet har du, har du behov for lønnen fra 50%-stillingen? Er det snakk om en bransje der det er lett å få jobb eller ikke? Objektivt sett er det sikkert smartest å gå for den som er relatert til utdanningen din, men du må selv avgjøre om det er riktig for deg akkurat på dette tidspunktet. Anonymkode: 34965...029
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 Ligger stort sett på B og C, så karakterene kunne jo vært bedre. Har fått noen A’er, så det er kanskje ikke så ille. Har hittil brukt en uhorvelig menge med tid og energi på skolearbeidet (er maladaptiv perfeksjonist). Det er veldig mange presentasjoner og innleveringer, men ellers er studiet ganske enkelt og vi har mye tid til egenstudier. De fleste andre jobber 50%, og pleier å utsette alt som skal gjøres til siste liten. Må ha jobb for å tjene penger. Har for mye formue for å få stipend og for lav lønn til å få lån til huskjøp. Kommer ikke til å søke om stipend og lån neste år. Klarer meg såvidt på lønna fra 10% jobben. Er 33 år gammel, så jeg føler det går ut over pensjonspoengene også, og muligens også foreldrepenger når den tid endelig kommer, men samtidig føler jeg at jeg ikke har tid til å ta feil valg her (Eller å rette opp i konsekvensene av å ta feil valg). Klarer ikke å bestemme meg. Ser positive og negative sider med begge. -TS Vet ikke om jeg stresser unødvendig mye med dette. Vet at jeg kan tenke og handle irrasjonelt til tider på grunn av perfeksjonisme og depresjon. Anonymkode: 40073...13b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 31 minutter siden, GiftMann38 skrev: Det betyr ikke så mye for CV'n. Det viktigste er å ha gode karakterer, så sånn sett så vil jeg anbefale 10% (dersom det er slik at du må jobbe ved siden av studiene). Det er som regel ikke viktig med gode karakterer. En ting er jo om du bare har D-er og E-er, det indikerer jo at du er lat, og egentlig ikke interessert i emnet eller yrket, men selv har jeg en overvekt av C-er og B-er, men har engasjert meg i relevante verv og jobber, og jeg har fått flere jobbtilbud enn medstudenter som badet i toppkarakterer. Studierelaterte jobber er viktigst, fordi de indikerer praktisk erfaring med yrket. Det er mye viktigere enn å vise at du klarer å lese en pensumbok. Har aldri blitt spurt om å levere karakterutskrift før en ansettelse, og jeg kjenner ytterst få andre som har blitt det. Faktisk ingen. Anonymkode: 18732...799
Gjest GiftMann38 Skrevet 6. juli 2018 #8 Skrevet 6. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er som regel ikke viktig med gode karakterer. En ting er jo om du bare har D-er og E-er, det indikerer jo at du er lat, og egentlig ikke interessert i emnet eller yrket, men selv har jeg en overvekt av C-er og B-er, men har engasjert meg i relevante verv og jobber, og jeg har fått flere jobbtilbud enn medstudenter som badet i toppkarakterer. Studierelaterte jobber er viktigst, fordi de indikerer praktisk erfaring med yrket. Det er mye viktigere enn å vise at du klarer å lese en pensumbok. Har aldri blitt spurt om å levere karakterutskrift før en ansettelse, og jeg kjenner ytterst få andre som har blitt det. Faktisk ingen. Anonymkode: 18732...799 Det kommer nok an på ambisjoner og fagområde. Skal du ha de beste jobbene etter endt utdanning må du selvsagt ha gode karakterer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå