TrekStar Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 En vekter i Oslo hadde diskusjon med en fyr, og vekteren prøvde å få informasjon fra fyren, deriblant legitimasjon. Fyren tilsynelatende bare gikk rundt i ett allment tilgjengelig bygg, uten å ha noen særlig grunn til dette. Vekteren går litt vekk og spør om å få assistanse via sambandet, og sier at han nå er kraftig irritert på fyren, og at han har lyst å slå ihjel denne fyren. Er dette normal prat av en vekter, og burde han ikke bli tatt ut av tjeneste? Det er sikkert mye dritt en må ta imot som vekter, men å si at han skal slå ihjel en fyr, er da å ta det litt langt vel? Det er jo drapstrusler.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Overhodet ikke greit! Anonymkode: ce0c4...5ad
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Enkelte vektere ødelegger ryktet til andre vektere, med sånt prat.. Ja, jeg kan selvfølgelig si (på bakrommet) at jeg ble så irritert, at jeg måtte kontrollere meg, hvis det har vært en særdeles vanskelig situasjon, men man sier ikke sånt åpent foran andre. Enkelte mennesker behandler oss så dritt og urettferdig, at man kan bli både lei seg på vegne av menneskeheten og forbanna, men vi skal allikevel fremstå som profesjonelle, og skal selvfølgelig ikke true med å drepe folk.. Glad jeg så og si er ute av bransjen for godt, får mye forhåndsdømminger med dette yrket. Men nei ts, en vekter skal ikke oppføre seg som dette! Anonymkode: d1fd4...73d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 En del mennesker skulle aldri vært vektere på måten de oppfører seg (handling). Vil ikke unnskylde, men i «kampens hete» kan man si ting i sinne. Er det lov til å uttrykke sinne, eller skal man forby å si ting? Har noen av dere blitt sinte på noen personer opp gjennom årene? Har dere sagt ting i sinne? Anonymkode: a19d8...f56 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 Han uttrykte frustrasjon overfor en kollega om en person og en situasjon. Du har nok utelatt en god del annen relevant info. Og nei, det var ikke drapstrussel. Det ble sagt i affekt for å fortelle kollega hvor frustrert han var ang person og situasjon. Kanskje du heller burde reflektere over hva den parten gjorde som fikk vedkommende til å kjenne på den følelsen? Tross alt forsøkte vekteren å trekke seg unna det hele, og du har utelatt en god del info her. Vektere blir også utsatt for enormt mye dritt, og de er bare mennesker de også. Anonymkode: fda11...39c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En del mennesker skulle aldri vært vektere på måten de oppfører seg (handling). Vil ikke unnskylde, men i «kampens hete» kan man si ting i sinne. Er det lov til å uttrykke sinne, eller skal man forby å si ting? Har noen av dere blitt sinte på noen personer opp gjennom årene? Har dere sagt ting i sinne? Anonymkode: a19d8...f56 Jeg jobber i serviceyrke, og da må man bite i seg litt av hvert, slik er det i alle jobber. Uansett hvor sint jeg er på en helt urimelig kunde kommer jeg selvsagt ikke til å be vedkommende dra til helvete. Det er uprofft. Drapstrusler er forøvrig forbudt, selv i kampens hete. Anonymkode: 46063...f06
TrekStar Skrevet 6. juli 2018 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han uttrykte frustrasjon overfor en kollega om en person og en situasjon. Du har nok utelatt en god del annen relevant info. Og nei, det var ikke drapstrussel. Det ble sagt i affekt for å fortelle kollega hvor frustrert han var ang person og situasjon. Kanskje du heller burde reflektere over hva den parten gjorde som fikk vedkommende til å kjenne på den følelsen? Tross alt forsøkte vekteren å trekke seg unna det hele, og du har utelatt en god del info her. Vektere blir også utsatt for enormt mye dritt, og de er bare mennesker de også. Anonymkode: fda11...39c Jeg kan forstå vekteren selvfølgelig, når det er vanskelige personer å forholde seg til. Vekteren ville ha informasjon i fra denne fyren, men fyren var vanskelig og ville ikke gi fra seg informasjon. Som jeg forsto det, så ville denne fyren ha hjelp til å vite hvor han var, da han ikke visste hvor han befant seg i dette bygget og hvor han skulle. Vekteren prøvde visst å hjelpe fyren å finne ut hvor han skulle, men fyren hvar ikke særlig til å ville gi ut informasjon. Ikke vet jeg hvorfor vekteren ville ha legitimasjon fra fyren. Vekteren sa til andre kolleger over sambandet, at fyren var vanskelig og irriterende, og at han ba om assistanse fordi at vekteren ble så irritert på fyren, at han ville slå fyren ihjel. Det er forståelig at mange personer er veldig frustrerende og plagsom overfor vektere, men av vekteren å si at "han vil slå han ihjel" er da å gå litt vel langt, spesiellt når en kan høre hva som ble sagt det like ved. Jeg hørte bare det jeg hørte, ikke foranledningen, så jeg kan ikke vurdere utifra hele "bildet". Jeg har støtt på mye ufordragelige ungdommer selv i byen, og hvor mange bare er ute etter å skape vold og krangel. Det har blitt et mer voldelig samfunn nå, enn vi hadde tidligere. Vektere har nok sett og følt mye av dette bybildet, og reagerer deretter. Det er forståelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå