AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Jeg lurer på en ting rundt dette med forsikring og leieboer som ikke låser leiligheten når hen forlater den eller ikke låser om natten. For ordens skyld jeg er hverken eier eller leieboer, og kun nysgjerrig på hvordan reglene er i forbindelse med forsikring. Dersom leieboer ikke låser leiligheten og det oppstår en situasjon, enten innbrudd eller noe annet som medfører skader i leiligheten, som vegger, gulv, kjøkkenskap, bad osv. Vil utleier da få problem med å få dekket skader via forsikring? Er det leieboer som må erstatte og betale for all reparasjon? Jeg vet om noen som ikke låser, burde jeg si ifra til utleier? Anonymkode: 55de9...16b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Jeg kjenner ikke reglene, men si i fra til utleier at leietageren ikke låser døren. Anonymkode: 2a3c4...39c 2
Million Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Det er vanlig at forsikringsselskapene avkorter eller helt stopper forsikringsutbetalinger hvis kunden ikke har sikret eiendelene sine godt nok. Og når man ikke låser, må man jo si at man ikke har gjort noe som helst for å sikre eiendelene sine. Er ikke vedkommende redd for tingene sine da? Hva med tv'en? Noen kan gå rett inn og bare bære ut tv'en hans/hennes? Stjele bankkodebrikken, rote i papirene og finne personnummeret og kanskje passord.... nei, huff, jeg fatter ikke at vedkommende tør! Hadde følt meg fryktelig utrygg å ikke låse om natten heller, særlig hvis jeg var kvinne. Da kan det jo komme en voldstektsmann! Her låses døra døgnet rundt, selv når vi er hjemme. Bor i Oslo da.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Det er nettopp det, dette er i en litt belastet bydel. Selv låser jeg alltid. Anonymkode: 55de9...16b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 Hva legger man egentlig i en belastet bydel? Kan noen gi meg eksempler på belastede bydeler... Anonymkode: 4941e...90e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva legger man egentlig i en belastet bydel? Kan noen gi meg eksempler på belastede bydeler... Anonymkode: 4941e...90e Område med litt større prosentandel innbrudd og kriminalitet? Burde ikke være vanskelig å skjønne.... Anonymkode: 55de9...16b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva legger man egentlig i en belastet bydel? Kan noen gi meg eksempler på belastede bydeler... Anonymkode: 4941e...90e Tøyen og Grønland for eksempel, Romsås og Stovner. Anonymkode: e636d...381
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå