Perelandra Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Hvor ofte og/eller hvor langt må man reise med fly for at det skal lønne seg å være medlem i bonusprogram hos flyselskapene? Jeg reiser i utgangspunktet lite med fly, og har derfor tenkt at det ikke er noen vits i å registrere meg i bonusprogram eller kundeklubb hos flyselskapene. I det siste har jeg likevel begynt å lure på om jeg har gått glipp av muligheten til å samle poeng som kunne gitt meg billigere reiser. Mellom 2005 og 2015 reise jeg ikke med fly i det hele tatt, og før det igjen fløy jeg sist gang i 2000. Med uttak av en reise tur/retur Stavanger-London i 1999, har jeg bare flydd innenlands. De fire siste årene har jeg derimot reist mellom Gardermoen og Alta minst en gang i året for å besøke en slektning som bor i Finnmark. I tillegg er det mulig at jeg reiser med fly til et av våre naboland i løpet av høsten. Er det noen vits i å registrere meg når jeg reiser en eller kanskje to turer i løpet av året? Disse reisene er heller ikke spesielt lange. En reise mellom Gardermoen og Alta tar ca. to timer.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Du får ganske lite bonuspoeng hos SAS for innenriksflyginger, så det spørs om det har noe for seg. Men når det er sagt så er det jo ikke noen spesiell grunn til ikke å registrere seg heller. Jeg reiser akkurat nok til å opprettholde sølvmedlemsskap med SAS, men jeg får egentlig ikke utnytta fordelene spesielt mye. Ikke ofte jeg trenger en ekstra koffert for eksempel. Anonymkode: 0db11...dfe
Perelandra Skrevet 6. juli 2018 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2018 Takk for svar! Kan legge til at jeg for det meste reiser med Norwegian. De pleier å være billigst. Jeg bestilte nylig billettere derfra, og da kostet det bare 649 én vei mellom Gardermoen og Alta.
Factum Factaria Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Hvis du hovedsaklig reiser med Norwegian vil jeg anbefale deg å skaffe deg Norwegian-kortet. Da opptjener du deg CashPoints, du kan bruke til å kjøpe nye flybilletter. Vi har fått flere "gratis" flybilletter ved å bruke kortet aktiv, både på reise og ellers når vi har behov for kredittkort. 1
sofie777 Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 Jeg har aldri "bestilt" oppsparing på CashPoint hos Norwegian, men jeg får stadig mail om at jeg har det selv om det er mange år siden jeg fløy med dem. Sjekk om du har noe liggende på mail, kanskje du får en positiv overraskelse? 1
Perelandra Skrevet 6. juli 2018 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2018 1 minutt siden, Factum Factaria skrev: Hvis du hovedsaklig reiser med Norwegian vil jeg anbefale deg å skaffe deg Norwegian-kortet. Da opptjener du deg CashPoints, du kan bruke til å kjøpe nye flybilletter. Vi har fått flere "gratis" flybilletter ved å bruke kortet aktiv, både på reise og ellers når vi har behov for kredittkort. Takk for svar! Sitter nå og prøver å lese meg opp på Norwegian Reward, fordelsprogrammet til Norwegian. Det ser ut som 1 bonuspoeng = 1 krone. Hvis jeg kjøper Low Fare-billetter, og betaler med Norwegiankortet får jeg 5% Cashpoint. Det vil i praksis bety at en reise som koster 2000 kr vil gi meg 100 poeng. Vet du hvor lenge poengene varer? Vil ubrukte poeng annuleres etter en viss tid? Når jeg reiser så lite som jeg gjør, vil det jo gå noen år før jeg får nok poeng til en gratis tur. 2 minutter siden, sofie777 skrev: Jeg har aldri "bestilt" oppsparing på CashPoint hos Norwegian, men jeg får stadig mail om at jeg har det selv om det er mange år siden jeg fløy med dem. Sjekk om du har noe liggende på mail, kanskje du får en positiv overraskelse? Takk for tipset, men kan ikke huske at jeg har fått noen slik mail. Når jeg har bestilt billett fra Norwegian, pleier jeg å sørge for at jeg ikke huker av på at de kan sende meg reklame.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 50 minutter siden, Perelandra skrev: Takk for svar! Sitter nå og prøver å lese meg opp på Norwegian Reward, fordelsprogrammet til Norwegian. Det ser ut som 1 bonuspoeng = 1 krone. Hvis jeg kjøper Low Fare-billetter, og betaler med Norwegiankortet får jeg 5% Cashpoint. Det vil i praksis bety at en reise som koster 2000 kr vil gi meg 100 poeng. Vet du hvor lenge poengene varer? Vil ubrukte poeng annuleres etter en viss tid? Når jeg reiser så lite som jeg gjør, vil det jo gå noen år før jeg får nok poeng til en gratis tur. Takk for tipset, men kan ikke huske at jeg har fått noen slik mail. Når jeg har bestilt billett fra Norwegian, pleier jeg å sørge for at jeg ikke huker av på at de kan sende meg reklame. Poengene er gyldig i året de er opptjent + 2 år hos Norwegian Du kan bruke poengene til å delbetale billetten din med, så du trenger ikke å vente til du kan betale hele billetten. Enig i at det bare er å melde seg inn i Norwegian reward om du hovedsakelig reiser Norwegian. Jeg har også dette kortet og får brukt poengene selv om jeg stort sett velger SAS. Norwegian sitt bonusprogram er lettere å få tatt i bruk enn SAS sitt føler jeg, i og med at ett poeng er en kr. Anonymkode: 0db11...dfe 1
Mynona Skrevet 6. juli 2018 #8 Skrevet 6. juli 2018 Jeg tjener ikke så mye poeng på flybillettene med Norwegian. Men jeg bruker bank Norwegian kortet og tjener poeng på den måten. Så i fjor høst var jeg og samboern på gratis tur til Barcelona for poengene. Dersom du har 200 poeng og billetten til Alta koster 649,- kan du delbetalingen med poengene så du bare betaler 449,- 1
Merovingian Skrevet 6. juli 2018 #9 Skrevet 6. juli 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Du får ganske lite bonuspoeng hos SAS for innenriksflyginger, så det spørs om det har noe for seg. Men når det er sagt så er det jo ikke noen spesiell grunn til ikke å registrere seg heller. Jeg reiser akkurat nok til å opprettholde sølvmedlemsskap med SAS, men jeg får egentlig ikke utnytta fordelene spesielt mye. Ikke ofte jeg trenger en ekstra koffert for eksempel. Anonymkode: 0db11...dfe Nå skal det sies at ekstra koffert for sølv og gullkort medlemmer i SAS GO ble fjernet 7 mai. Så nå får du ikke gratis koffert lenger.
Poledra Skrevet 6. juli 2018 #10 Skrevet 6. juli 2018 (endret) 2 minutter siden, Merovingian said: Nå skal det sies at ekstra koffert for sølv og gullkort medlemmer i SAS GO ble fjernet 7 mai. Så nå får du ikke gratis koffert lenger. Det gjelder for sas go light og ikke vanlig sas go billetter. På vanlig sas go billett kan sølv/gull medlemmer ha med ekstta koffert Endret 6. juli 2018 av Poledra
Merovingian Skrevet 6. juli 2018 #11 Skrevet 6. juli 2018 Just now, Poledra said: Det gjelder for sas go light og ikke vanlig sas go billetter Oops, my bad. Ikke lett å få med seg alle disse «klassene» fortiden. Du har selfølgelig rett.
Poledra Skrevet 6. juli 2018 #12 Skrevet 6. juli 2018 Just now, Merovingian said: Oops, my bad. Ikke lett å få med seg alle disse «klassene» fortiden. Du har selfølgelig rett. Ja enig, der er litt for mange nå med 3 forskjellig go billetter og 3 eller er det 4 forskjellige plus billetter 1
Merovingian Skrevet 6. juli 2018 #13 Skrevet 6. juli 2018 De har vel Go light, Go, Plus Saver og Plus i disse dager på noen av flyvningene sine samt 3 forskjellige business alternativer på long haul rutene. Business, Business Saver og Business Flex. Lurer på hva det neste blir. Go Light Stående?
Perelandra Skrevet 6. juli 2018 Forfatter #14 Skrevet 6. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Poengene er gyldig i året de er opptjent + 2 år hos Norwegian Du kan bruke poengene til å delbetale billetten din med, så du trenger ikke å vente til du kan betale hele billetten. Enig i at det bare er å melde seg inn i Norwegian reward om du hovedsakelig reiser Norwegian. Jeg har også dette kortet og får brukt poengene selv om jeg stort sett velger SAS. Norwegian sitt bonusprogram er lettere å få tatt i bruk enn SAS sitt føler jeg, i og med at ett poeng er en kr. Anonymkode: 0db11...dfe Takk for svar! To år er lite synes jeg. Jeg vil aldri klare å få nok poeng til gratisbilletter. Siden jeg kan bruke poengene til å betale deler av billettene kan det likevel ha noe for seg.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #15 Skrevet 6. juli 2018 2 hours ago, Perelandra said: Takk for svar! To år er lite synes jeg. Jeg vil aldri klare å få nok poeng til gratisbilletter. Siden jeg kan bruke poengene til å betale deler av billettene kan det likevel ha noe for seg. Ingen grunn til å la være. Noen kroner sparer du jo selv på en tur, og hvis du ender opp med å ikke reise mer før peongene er utløpt så har du uansett ikke tapt noe. Liker Norwegians system mye bedre enn eurobonus, hos Norwegian er ett poeng en krone mens SAS har et mer intrikat system. Hjelper ikke mye å få 1000 "poeng" når de uansett bare er verdt smuler. Anonymkode: 40f8a...273
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #16 Skrevet 6. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Ingen grunn til å la være. Noen kroner sparer du jo selv på en tur, og hvis du ender opp med å ikke reise mer før peongene er utløpt så har du uansett ikke tapt noe. Liker Norwegians system mye bedre enn eurobonus, hos Norwegian er ett poeng en krone mens SAS har et mer intrikat system. Hjelper ikke mye å få 1000 "poeng" når de uansett bare er verdt smuler. Anonymkode: 40f8a...273 peongene faktisk 😄 kanskje jeg kan ta patent på det ordet. Anonymkode: 40f8a...273
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #17 Skrevet 7. juli 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen grunn til å la være. Noen kroner sparer du jo selv på en tur, og hvis du ender opp med å ikke reise mer før peongene er utløpt så har du uansett ikke tapt noe. Liker Norwegians system mye bedre enn eurobonus, hos Norwegian er ett poeng en krone mens SAS har et mer intrikat system. Hjelper ikke mye å få 1000 "poeng" når de uansett bare er verdt smuler. Anonymkode: 40f8a...273 Hvor mye må man egentlig spare opp for å kunne bruke SAS sitt til billetter? Anonymkode: bb658...f06
mmd Skrevet 7. juli 2018 #18 Skrevet 7. juli 2018 17 timer siden, Poledra skrev: Ja enig, der er litt for mange nå med 3 forskjellig go billetter og 3 eller er det 4 forskjellige plus billetter +at billettene er inndelt i klasser... (ved bokstaver) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye må man egentlig spare opp for å kunne bruke SAS sitt til billetter? Anonymkode: bb658...f06 De rimeligste billettene hos SAS "koster" 5000 poeng. På en innenlands GO-reise, tjener du 250 poeng. MEN, du kan opptjene SAS Eurobonuspoeng på mange andre måter, bl.a. ved å bruke ulike kredittkort. Nå holder vi f.eks. på med en større oppgraderig på huset, betaler med DNB-korte og får en fin høstweekend i en eropeisk storby for poengene. (Å opptjeneste mest mulig poeng på flygninger har mest å si ift til medlemsskapskatgorien) Kjenner ikke så godt til Norwegian sitt system, flyr prinsipielt mest med SAS (bl.a. pga arbeidsforholdene til de ansatte)
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #19 Skrevet 7. juli 2018 Jeg flyr noe med jobb og da er det greit å plukke med seg bonuspoengene (skal vel riktignok skattes av fordelen hvis man bruker de). Har også kredittkort som bidrar til at jeg tjener ekstra poeng. Og innimellom har SAS salg på bonusreiser, fikk da Londontur for to personer med bagasje til 27000 poeng, men skatter og avgifter kommer itillegg. Anonymkode: a81b3...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå