Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har vært venner med ei i flere år nå og vi har alltid hatt et tett og nært forhold. Jeg fikk meg kjæreste(nå mim mann) for 3 år siden og husker hun sa at hun var så glad for at jeg ikke var en slik som dreit i vennene mine selv om jeg var i et forhold. Noe hun hadde opplevd før. 

Så for et godt år siden fikk hun seg kjæreste og ble en annen person. Kun han som gjaldt og slik er det fortsatt. Vi gikk fra å snakke nesten daglig til muligens en gang i måneden, om ikke sjeldnere. Hun gikk fra å være en person som sa hva hun mente til en person som er rolig og ikke seg selv. Og om vi avtalte noe så ble det aldri noe av, siden plutselig skulle de noe annet. Eller så er det viktigere å være med han og vennene hans. Hun har sagt at det er mye som skjer(eksen og ungene osv) så er klar over at det er noe hvorfor det er slik. Jeg har truffet typen et par ganger, har ikke oppfattet han som en person som prøver å kontrollere henne, men hun er fortsatt ikke seg selv. 

Hadde håpet at etter 1 år at det ble bedre, at forelskelsen roet seg, og hun ble litt mer seg selv igjen. Men det går ikke skjedd og syns det er trist. Vet ikke hva jeg skal gjør? Hun var min forlover i bryllupet og alt, men til og med i både utdrikningslag og bryllupet var hun mye på mobil for å svare han og reiste tidlig hjem til han... what to do? 

Anonymkode: 70aa7...71e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tips eller råd? 

AnonymBruker
Skrevet

I hvor lang tid hadde de vært kjærester når du giftet deg?

Anonymkode: a6726...1cf

AnonymBruker
Skrevet

synes du bør fortelle litt mer hovedinnlegget, hva mener du med at hun ikke er seg selv? Jeg synes du skal snakke med henne og fortelle henne hva du føler. Og prøv å sette av en dato der hun vet det ikke skjer noe, jeg synes det er et lite varselsignal at hun stadig må prioritere ham og at det alltid kommer noe i veien.. Det kan faktisk være typen er kontrollerende og sjalu, det var slik det startet med min venninne nemlig. Han isolerte henne mer og mer fra vennekretsen. Hun var en sterk type man ikke hadde trodd ville blitt kontrollert på den måten, og det er litt merkelig at hun har gått fra å være en som sier meningen sin til en som er lukket, som jeg forstår deg? hva med å spørre henne ut om typen? 

Uansett, send henne en mld og si du savner henne og om dere kan avtale en dato. Jeg hadde faktisk bedt henne på noe som tar tid, det er da du kan finne litt ut av hva slags type hun har. Den sjalu typen vil ringe stadig vekk om hun er borte noen timer. Hva med en spa-dag, middag med kino etterpå?  "okkuperer"  du venninnen din for flere timer vil du se om hun koser seg og er avslappet, eller om hun stadig svarer på mld fra han, han ringer etc. Da er det noe som ikke er som det skal. Og da ville jeg tatt det opp med henne der og da. Du trenger ikke si så mye, si at du er der om hun trenger deg osv. 

ps- de fleste brukere er vel på jobb eller ferie nå, så det ramler ikke inne masse svar her etter 3t ;) 

Anonymkode: db12c...8e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde håpet at etter 1 år at det ble bedre, at forelskelsen roet seg, og hun ble litt mer seg selv igjen. Men det går ikke skjedd og syns det er trist. Vet ikke hva jeg skal gjør? Hun var min forlover i bryllupet og alt, men til og med i både utdrikningslag og bryllupet var hun mye på mobil for å svare han og reiste tidlig hjem til han

Hvis du giftet deg nylig, og din venninne har vært sammen med kjæresten i ca 1 år, hvorfor var ikke han invitert i bryllupet sammen med din venninne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

forresten. Det er ikke lett å identifisere hvem som er kontrollerende, det kan være den sjarmerende pratsomme typen som er selvsikker og hyggelig mot deg. typen til venninnen min var slik, men jeg reagerte etter hvert på at sjarmen virket overfladisk og litt lite genuint. Alene med henne kontrollerte han den minste lille detalj, ned til hva hun kunne ha på seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

forresten. Det er ikke lett å identifisere hvem som er kontrollerende, det kan være den sjarmerende pratsomme typen som er selvsikker og hyggelig mot deg. typen til venninnen min var slik, men jeg reagerte etter hvert på at sjarmen virket overfladisk og litt lite genuint. Alene med henne kontrollerte han den minste lille detalj, ned til hva hun kunne ha på seg. 

Dette er en helt vanlig opppførsel fra både menn og kvinner-uten at det betyr at han mishandler henne, la oss ikke krisemalsinerer.

Anonymkode: 9cb24...cbd

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en helt vanlig opppførsel fra både menn og kvinner-uten at det betyr at han mishandler henne, la oss ikke krisemalsinerer.

Og noen vokser aldri fra det,.

Hadde en venninne som kunne møtes alene eller på fest uten kjæreste, hvis han var opptatt med jobb eller noe annet.

Hvis han var ledig, tok hun med han på alt inkludert på jentefester, kjempe kult! 10 jenter og Stian!

Not.

Og jo han var/er en årleit person, og jeg likte han, men det ble for mye,. vi har ikke kontakt lengre pr dags dato pga bla annet det jeg nevner her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At hun ikke har tid til å snakke hver eneste dag, i lange tider, kan jeg jo faktisk forstå da. Tror ikke kjæresten min hadde orket å vært med meg, om jeg skulle snakka med venninner hele tiden..

At det derimot går fra daglig, til sjeldnere enn en gang i måneden, er noe helt annet. Har du invitert han med også når dere skal finne på noe, eller inviterer du bare henne? Er jo ikke alle som har tid til å snakke med venninner i timesvis hver dag, hvis de har både kjæreste og jobb, og hobby, osv. 

Men hvis hun aldri er med på noenting, hadde jeg bare tatt en prat med henne. Man skal ikke glemme venner oppi det å få seg kjæreste, jeg er stadig med vennene mine, men ofte så blir jo kjæresten min invitert med, da. Syns det er ganske naturlig, med mindre det er snakk om at en svinger innom på en kaffe eller så, men i sosiale settinger da. 

Anonymkode: c4d95...776

Skrevet

Invitere henne på en kaffe og prat ut med henne.  Tror du får bedre svar fra henne en du får her på KG.  Det hadde ihvertfall jeg gjort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At hun ikke har tid til å snakke hver eneste dag, i lange tider, kan jeg jo faktisk forstå da. Tror ikke kjæresten min hadde orket å vært med meg, om jeg skulle snakka med venninner hele tiden..

At det derimot går fra daglig, til sjeldnere enn en gang i måneden, er noe helt annet. Har du invitert han med også når dere skal finne på noe, eller inviterer du bare henne? Er jo ikke alle som har tid til å snakke med venninner i timesvis hver dag, hvis de har både kjæreste og jobb, og hobby, osv. 

Men hvis hun aldri er med på noenting, hadde jeg bare tatt en prat med henne. Man skal ikke glemme venner oppi det å få seg kjæreste, jeg er stadig med vennene mine, men ofte så blir jo kjæresten min invitert med, da. Syns det er ganske naturlig, med mindre det er snakk om at en svinger innom på en kaffe eller så, men i sosiale settinger da. 

Han ble invitert på det meste, uten jentekvelder selvsagt, og folk ble lei da hun alltid tok han med, og aldri kunne f eks ta en lørdag med bare med deg eller et par jenter, for da måtte hun være sammen, herregud da hadde de vært sammen i 7 år..

Jeg/vi tok det opp hun ble drit sur og kuttet de som sa noe og de som ikke sa noe kuttet henne ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ble invitert på det meste, uten jentekvelder selvsagt, og folk ble lei da hun alltid tok han med, og aldri kunne f eks ta en lørdag med bare med deg eller et par jenter, for da måtte hun være sammen, herregud da hadde de vært sammen i 7 år..

Jeg/vi tok det opp hun ble drit sur og kuttet de som sa noe og de som ikke sa noe kuttet henne ut.

"han

Skrevet

Det er vel på ingen måte uvanlig det.. Kjenner flere tilfeller som syter og klager på at venner eller venninner har blitt så opptatt da de fikk seg kjæreste, og sånn skulle de hvertfall ikke bli. Men så forsvant de jammen de og.. Verste tilfellet var en av mannens beste venner, som sutret mest av alle. Han ble sammen med ei av mine venninner, og så så vi ingen av dem på et par år. Etter at det ble slutt fant vi ut at venninna mi sleit mye mer enn det hun hadde gitt uttrykk for, og hadde nekta han å gjøre noe som helst uten henne det siste halvannet året, og hun ville ikke gå utenfor leiligheten.. 

Nå er han akkurat som før, og hun flytta til en annen kant av landet.. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvor lang tid hadde de vært kjærester når du giftet deg?

Da var de ikke "sammen" offisielt. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har invitert han med noen av gangene, men det passer sjeldent. De har kun vært hos oss. Vi fikk en invitasjon om kino en gang men det passet ikke dem allikevel. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, har vært venner med ei i flere år nå og vi har alltid hatt et tett og nært forhold. Jeg fikk meg kjæreste(nå mim mann) for 3 år siden og husker hun sa at hun var så glad for at jeg ikke var en slik som dreit i vennene mine selv om jeg var i et forhold. Noe hun hadde opplevd før. 

Så for et godt år siden fikk hun seg kjæreste og ble en annen person. Kun han som gjaldt og slik er det fortsatt. Vi gikk fra å snakke nesten daglig til muligens en gang i måneden, om ikke sjeldnere. Hun gikk fra å være en person som sa hva hun mente til en person som er rolig og ikke seg selv. Og om vi avtalte noe så ble det aldri noe av, siden plutselig skulle de noe annet. Eller så er det viktigere å være med han og vennene hans. Hun har sagt at det er mye som skjer(eksen og ungene osv) så er klar over at det er noe hvorfor det er slik. Jeg har truffet typen et par ganger, har ikke oppfattet han som en person som prøver å kontrollere henne, men hun er fortsatt ikke seg selv. 

Hadde håpet at etter 1 år at det ble bedre, at forelskelsen roet seg, og hun ble litt mer seg selv igjen. Men det går ikke skjedd og syns det er trist. Vet ikke hva jeg skal gjør? Hun var min forlover i bryllupet og alt, men til og med i både utdrikningslag og bryllupet var hun mye på mobil for å svare han og reiste tidlig hjem til han... what to do? 

Hvordan greide hun å utføre forlover-oppgavene i tiden før bryllupet ditt, når dere møttes så sjelden på den tiden? :klo: 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du giftet deg nylig, og din venninne har vært sammen med kjæresten i ca 1 år, hvorfor var ikke han invitert i bryllupet sammen med din venninne?

Vi gifter oss ifjor. Da var de ikke offisielt i sammen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan greide hun å utføre forlover-oppgavene i tiden før bryllupet ditt, når dere møttes så sjelden på den tiden? :klo: 

Jeg hadde 2 forlovere. Hun andre tok ansvaret for det meste. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke ts eller? Ble litt forvirret når jeg svarte ts, og hun sier venninnen har hatt kjæreste i et år, mens her står det at de da hadde vært kjærester i 7 år? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss ifjor. Da var de ikke offisielt i sammen 

Kanskje hun blir mer tilgjengelig etter at den stormende forelskelsen har lagt seg? Snakk med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...