Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Hvordan er reglene ifht replika-møbler i Norge? Jeg finner ikke noe godt svar på dette, når jeg søker det opp. Jeg trodde at man som privatperson kunne kjøpe kopimøbler? Hvordan er det da om man etter noen år vil selge dem videre? Grunnen til at jeg spør er fordi annonsen min ble slettet fordi produsenten av orginalmøblene hadde tatt kontakt med annonsestedet - og gitt beskjed om at varer som lignet på deres ikke skulle selges på annonsestedet. For å ha det klart, jeg brukte ikke deres navn i annonsen, men helt enkelt «sofabord» (som eks) i overskriften. Det ligger også flere andre annonser på samme sted, hvor orginalnavnet brukes i overskriften, og det kommer frem i annonseteksten at dette er et replika-møbel. Hvorfor gjøres det forskjell på dette? Da jeg kjøpte møblene sjekket jeg rundt om det var lovlig å importere kopimøbler, og det var det. Har dette forandret seg? Jeg ble litt skremt rett og slett, for jeg vil ikke gjøre noe ulovlig. Jeg skjønner at det også er en diskusjon ifht det etiske, men den diskusjonen ønsker jeg ikke her. 

Anonymkode: 9036d...714

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...