AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Er det noen har barn som tar taxi til far etter skolen? Vi bor 10 min fra hverandre, men i forskjellig kommune. Blir ikke klok på reglementet Anonymkode: 949a2...d38
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Så vidt jeg vet er det kun adressen barnet er registrert på som gir mulighet for å få dekket skoleskyss, og det må være innenfor kommunen selvfølgelig. Det vil si at hvis barnet har adresse hos deg og har skoleplass i kommunen der dere bor, så kan han ikke få dekket skoleskyss til faren. Men om du er usikker så kan du jo ringe skolekontoret i kommunen. Anonymkode: ff279...2b9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg vet er det kun adressen barnet er registrert på som gir mulighet for å få dekket skoleskyss, og det må være innenfor kommunen selvfølgelig. Det vil si at hvis barnet har adresse hos deg og har skoleplass i kommunen der dere bor, så kan han ikke få dekket skoleskyss til faren. Men om du er usikker så kan du jo ringe skolekontoret i kommunen. Anonymkode: ff279...2b9 Sto i reglene at samvær hadde ikke noe å si. Så lenge det var fast avtale og ikke enkle besøk. Folkeregisteret skulle ikke følges. Er ferie så de på kontoret var usikker når jeg eibhte6 Anonymkode: 949a2...d38 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Man kan fint få skoleskyss fra to adresser MEN kommunen barnet har adressen(e) i har ikke plikt til å dekke skyssen lengre enn til kommunegrensen. De lan sette seg helt på bakbeina, dessverre. Jeg har en elev som tar taxi fra faren, men fra moren fåt hun bare skyss til kommunegrensen. Deretter må hun ta buss resten av veien. Anonymkode: b6ea8...903
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå