AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Jeg har hatt veldig lite symptomer hele veien. Jeg hadde litt kvalme helt i starten, og ømme bryst. Nå de siste par ukene har jeg vært veldig sliten i føttene og hatt vondt i ryggen. Men dette er ikke noe veldig uvanlig for meg i utgangspunktet. Jeg kan kjenne på ligamentsmerter innimellom, og har også økt utflod. Men utover dette klarer jeg liksom ikke å helt føle at det skjer noe inni meg. Jeg er ganske stor, og vil derfor ikke se noen mage med det første, heller. Er fortsatt fire uker til UL. Noen tips som kan roe meg ned litt, og prøve å få meg til å stole på at alt er greit frem til kroppen sier noe annet? Anonymkode: 20583...1a5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Tiden frem til OUL er litt langtekkelig, men jeg hadde det akkurat likt som deg! Kjente overhodet ikke at jeg var gravid før magen ble større og jeg faktisk kunne se en ordentlig kul. Svangerskapsplagene mine meldte seg ikke før langt uti 3. trimester, rundt uke 34-35. Prøv og tenk at du er heldig og slapp av, babyen har det nok veldig fint! Om ikke kan du jo alltids bestille privat ultralyd, men nå er det jo OUL snart 😊 Anonymkode: e4bb9...f27
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Jeg hadde null symptomer what so ever. Var tynn, men kunne ikke se at jeg var gravid uansett. Var på privat ultralyd to ganger før OUL bare for å roe nervene. Babyen hadde det helt fint. I uke 19 kom magen litt, spesielt på kvelden, og jeg kjenner litt bevegelser, så det er først nå jeg faktisk føler meg gravid. Er du veldig nervøs synes jeg det var vel verd det med en privat ultralyd. Anonymkode: 25214...ce5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Kjenner meg igjen! Nesten som jeg ble overrasket på OUL at det faktisk var noen der inni! Jeg hadde et enkelt svangerskap, med veldig få symptomer og liten mage. Lykke til, dette går nok helt fint skal du se! Anonymkode: 1f936...fd1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 Føler meg ikke gravid enda jeg, er i uke 33. Klarer ikke tenke på at det er en baby der, og føler heller ikke noe for den. Var sånn forrige svangerskap også. Jeg er altså en av de som trenger å få ut babyen før jeg kan knytte meg til det som skjer og barnet som ble laget. Nå har jeg bare en irriterende stor mage, og irriterende spark som plager meg :p Anonymkode: 8f065...ce5
TidaFlyr Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 Jeg tenker at du er veldig heldig som har så få symptomer. Skulle ønske det var meg. Selv er jeg så kvalm, uvel, trøtt og sliten at jeg føler meg direkte syk. Jeg trenger mat «hele tiden» for å holde kvalmen litt i sjakk, men ofte er det et ork å få i seg maten. Verst av alt er at det ennå er tidlig i svangerskapet (ca uke 6), så jeg har egentlig ikke lyst til å fortelle noe til familien enda, men det er vanskelig å skjule når jeg er så dårlig. Det er grenser for hvor lenge jeg kan si at jeg er syk. Som flere skriver kan du bestille time til tidlig ultralyd, det er nok verdt pengene når du får se den lille har det bra inni der Nyt symptomfrie uker!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 Jeg er uke 21. Føler meg egentlig ikke gravid. Både på TUL og OUL forberedte jeg meg på at de kanskje ikke så noe foster. Tenkte testene kanskje kunne ha vært feil og at det ikke var noe inni magen min. Visste jo at jeg selvsagt var gravid...Men kjente ingenting så klarte ikke helt å få det til å stemme at det faktisk var et foster der. Har hatt svært få symptomer, og kun symptomer som kan skyldes andre ting enn graviditet også. Har morkaken foranliggende, altså den demper slik jeg ikke kjenner bevegelse så ofte/tydelig. Kjenner daglig bevegelse nå, men veldig svakt. Hadde jeg ikke visst at jeg var gravid så hadde jeg bare tenkt at det var litt luft som flyttet på seg e.l. Anonymkode: f47d6...85c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #8 Skrevet 6. juli 2018 Har ei venninne som ikke klarte å tro at hu var gravid og at det skulle gå bra før etter ul i uke 19 eller noe 😛 var ikke før da hu klarte å knytte seg til barnet med den visshet at hun er frisk. Det samme med faren. Anonymkode: 7b821...414
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #9 Skrevet 6. juli 2018 Selv lå jeg med kvalme, oppkast, lyd og lyskyhet frem til jeg var over halvveis. Magen kom ikke før i uke 27, liv kjente jeg fra uke 23. På tross av alle symptomene så sleit jeg med å føle meg gravid før jeg var i uke 23. Svigerinne som bare opplevde å bli større, uten et snev av symptomer før helt på slutten. Tror ikke hun følte seg gravid før hun kjente spark heller. Anonymkode: 92bdb...b94
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #10 Skrevet 6. juli 2018 Frem til i uke 19 da jeg begynte å kjenne liv klarte jeg nesten ikke å tro på at jeg var gravid og at alt var bra med babyen da jeg ikke følte meg gravid i det hele tatt. Hadde veldig liten mage selv om jeg var slank og hadde ingen symptomer, jeg var rett og slett i storform. Uvirkelig å se på ultralyden at det faktisk var en levende baby der, men det var det jo og alt sto bra til:) Nå er jeg i uke 28 og skal love deg at jeg savner den tiden hvor jeg ikke følte meg gravid, for nå er jeg tung og har endel plager pga det. Du kommer nok tidsnok til å føle deg veldig gravid! Hvis du er veldig urolig kan kanskje en privat ultralyd hjelpe til å roe nervene og gjøre tiden frem til OUL litt lettere? Anonymkode: 206b5...90b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå