AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Jeg har kjøpt et gammelt hus. Selgeren har ikke bodd i huset på 1,5 år, men har mange møbler, ting og søppel stående. Når jeg overtok forsikret selgeren meg og megleren om at huset var ryddet ut. Det var det ikke og jeg sa fra til megler. Selgeren fikk tilbake nøklene og skulle ordne med noen som kunne rydde ut. Nå skulle det altså være helt tomt og jeg har fått nøklene tilbake. Men tomt er det ikke. En sofa og to senger ble fjernet, resten står igjen: Gamle hvitevarer, en gammel sofa, falleferdige kommoder, søppel. Har kontaktet megler, men han er på ferie og ting går litt tregt. Lurer på om jeg har noen rettigheter her, eventuelt kompensasjon? Det blir et arbeid med å rydde ut, leie konteiner til søppel og organisering med å gi bort til de som vil ha ting. Anonymkode: df542...d11
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Da vi solgte huset til noen i familien var det ikke ryddet ut som avtalt da personen som hadde ansvaret for det ikke gjorde som avtalt. Kjøper fikk mellom 5 og 10 000 i avslag for å fikse det selv. Anonymkode: cd2f8...a59
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da vi solgte huset til noen i familien var det ikke ryddet ut som avtalt da personen som hadde ansvaret for det ikke gjorde som avtalt. Kjøper fikk mellom 5 og 10 000 i avslag for å fikse det selv. Anonymkode: cd2f8...a59 Sjekk hva det koster å få leid et sånt firma som henter og kjører bort søppel. Si til selger at hvis du får x antall kroner i avslag, så er saken ute av verdenen. Anonymkode: cd2f8...a59
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Men hadde dere ikke en gjennomgang i huset med megler før dere fikk nøklene? Anonymkode: 08b4d...541 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå