Gå til innhold

Når på døgnet er sluttkursen klar for DNB Teknologi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk :) 

Anonymkode: 082c6...44d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og link med viktig informasjon :smilyblomst: Det jeg spør om er hvilket klokkeslett på dagen den enkelte dagens kurs blir satt (heter det sluttkurs?) på DNB Teknologi.

Skrevet

Neste morgen klokken 10.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, isw skrev:

Neste morgen klokken 10.

Takk for svar :smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det også en side der man kan følge utvilklngen time for time i sanntid for de enkelte fondene?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det også en side der man kan følge utvilklngen time for time i sanntid for de enkelte fondene?

Nei.

Er du veldig bekymret? Har du investert mer enn du burde?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt nede alle disse trådene!!

Anonymkode: b14a0...fce

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, isw skrev:

Nei.

Hei :) Takk for svar og takk for omtanke :smilyblomst: Nei, jeg er ikke bekymret. Jeg prøver bare å få vite mest mulig om hva som virker inn  på kursene. Jeg har ikke investert særlig mange tusen foreløpig. Etter ditt svar om kl 10 neste dag, forstår jeg jo hvordan kursen på Nasdaq Composite (som har sluttkursen sent på kvelden) kan innvirke på samme dags kurs på DNB Teknologi.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt nede alle disse trådene!!

Anonymkode: b14a0...fce

Hva mener du? Har jeg ikke lov å skrive om fond?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Takk for svar og takk for omtanke :smilyblomst: Nei, jeg er ikke bekymret. Jeg prøver bare å få vite mest mulig om hva som virker inn  på kursene. Jeg har ikke investert særlig mange tusen foreløpig. Etter ditt svar om kl 10 neste dag, forstår jeg jo hvordan kursen på Nasdaq Composite (som har sluttkursen sent på kvelden) kan innvirke på samme dags kurs på DNB Teknologi.

Et fond fungerer ikke som indekser eller enkeltaksjer. Du får ingen løpende kursoversikt, og kan ikke handle fortløpende. Fondet investerer også i markeder som ikke er åpne samtidig. NAV (Net Asset Value) beregnes en gang om dagen og deles på antall fondsandeler, som gir en kurs. Denne står på DNB sine sider ca. klokken 10.

Du må aldri investere mer enn du føler deg komfortabel med. Blir investeringen en årsak til stor bekymring, er den for høy, uavhengig av hva beløpet egentlig er i kroner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, isw skrev:

Et fond fungerer ikke som indekser eller enkeltaksjer. Du får ingen løpende kursoversikt, og kan ikke handle fortløpende. Fondet investerer også i markeder som ikke er åpne samtidig. NAV (Net Asset Value) beregnes en gang om dagen og deles på antall fondsandeler, som gir en kurs. Denne står på DNB sine sider ca. klokken 10.

Du må aldri investere mer enn du føler deg komfortabel med. Blir investeringen en årsak til stor bekymring, er den for høy, uavhengig av hva beløpet egentlig er i kroner.

Takk for at du forklarer dette så godt for meg og takk for gode råd :)  Foretas denne beregningen (som gir en kurs) mange timer før kl 10 neste dag? Eventuelt på ettermiddag/ kveld? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du forklarer dette så godt for meg og takk for gode råd :)  Foretas denne beregningen (som gir en kurs) mange timer før kl 10 neste dag? Eventuelt på ettermiddag/ kveld? 

Teoretisk sett kan du regne ut dette selv ved å følge kursen til enkeltaksjene i fondet og vekte endringen opp mot andelen aksjen utgjør av fondet. Men ikke gidd det. Jeg har en mastergrad i finans og jeg gidder ikke det. Mitt beste råd når det gjelder DNB Teknologi: Glem at du har fondet og sjekk maks en gang i måneden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, isw skrev:

Teoretisk sett kan du regne ut dette selv ved å følge kursen til enkeltaksjene i fondet og vekte endringen opp mot andelen aksjen utgjør av fondet. Men ikke gidd det. Jeg har en mastergrad i finans og jeg gidder ikke det. Mitt beste råd når det gjelder DNB Teknologi: Glem at du har fondet og sjekk maks en gang i måneden.

Tusen takk for svært gode råd og mye hjelp :smilyblomst: Jeg skal følge dine råd :) 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svært gode råd og mye hjelp :smilyblomst: Jeg skal følge dine råd :) 

Btw, mye av grunnen til at fondet faller nå er at mye av investeringene er gjort i dollar, og kronekursen styrker seg mot dollar, altså blir dollarverdiene mindre verdt i kroner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, isw skrev:

Btw, mye av grunnen til at fondet faller nå er at mye av investeringene er gjort i dollar, og kronekursen styrker seg mot dollar, altså blir dollarverdiene mindre verdt i kroner.

Tusen takk :smilyblomst:

Skrevet
57 minutter siden, isw said:

Nei.

Tviler,

tror heller TS har fått for seg at han/hun skal tjene seg rik på aksjer / fond :nordvesta:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, puppi skrev:

Tviler,

tror heller TS har fått for seg at han/hun skal tjene seg rik på aksjer / fond :nordvesta:

Hei :)  Jeg har ingen planer om å bli rik. Jeg har ikke så mye penger å investere. Men det hadde vært hyggelig å tjent litt på langsiktig fondssparing :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke nødvendig å sjekke.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror du bør glemme at du har fondet en stund, og sjekke om noen måneder.

Du vet at aksjefond generelt har sparehorisont anbefalt på +/- 10 år?

2 hours ago, isw said:

Helt enig.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nekter egentlig å tro du kommer til å glemme du har fondet og sjekke maks 1 gang i mnd., så mange tråder og bekymringer du har rundt et par tusenlapper i et safe fond.

Hallo? Fondet investerer i Google, Apple, og Facebook. Hallo? Fondet har vært Norges beste i snart 13 år.

Ta. Det. Med. Ro.

2 hours ago, puppi said:

Tviler,

Nja... jeg har over 100-tusen i DNB Teknologi. Ser ikke på det som mye, men er jo koselig å få 20 % i året!

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei :)  Jeg har ingen planer om å bli rik. Jeg har ikke så mye penger å investere. Men det hadde vært hyggelig å tjent litt på langsiktig fondssparing :) 

Hei.

Min anbefaling til deg er å ikke mase mer om fondssparing.

Helt ærlig virker det som du ikke er klar for det.

Jeg har over 100-tusen i DNB Teknologi.

Sjekker jeeg fondet daglig? Nei.

Glemmer jeg noen ganger at jeg faktisk har fondet? Ja.

Har jeg overmange bekymringer rundt pengene mine og spørr på KG? Nei.

Jeg leser at aksjefond skal ha sparehorisont på over 10 år. DET forholdet jeg meg til. Ingenting annet. Sjekker fondet når jeg ikke har annet å gjøre, og noen dager glemmer jeg at jeg har fondet. Vurderer årlig om jeg skal ta ut årlig avkastning eller ikke.

Jeg må være helt konkret med deg: du er ikke klar for fondssparing enda. Beklager.

Anonymkode: 9acbd...6cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendig å sjekke.

Jeg tror du bør glemme at du har fondet en stund, og sjekke om noen måneder.

Du vet at aksjefond generelt har sparehorisont anbefalt på +/- 10 år?

Helt enig.

Nekter egentlig å tro du kommer til å glemme du har fondet og sjekke maks 1 gang i mnd., så mange tråder og bekymringer du har rundt et par tusenlapper i et safe fond.

Hallo? Fondet investerer i Google, Apple, og Facebook. Hallo? Fondet har vært Norges beste i snart 13 år.

Ta. Det. Med. Ro.

Nja... jeg har over 100-tusen i DNB Teknologi. Ser ikke på det som mye, men er jo koselig å få 20 % i året!

Hei.

Min anbefaling til deg er å ikke mase mer om fondssparing.

Helt ærlig virker det som du ikke er klar for det.

Jeg har over 100-tusen i DNB Teknologi.

Sjekker jeeg fondet daglig? Nei.

Glemmer jeg noen ganger at jeg faktisk har fondet? Ja.

Har jeg overmange bekymringer rundt pengene mine og spørr på KG? Nei.

Jeg leser at aksjefond skal ha sparehorisont på over 10 år. DET forholdet jeg meg til. Ingenting annet. Sjekker fondet når jeg ikke har annet å gjøre, og noen dager glemmer jeg at jeg har fondet. Vurderer årlig om jeg skal ta ut årlig avkastning eller ikke.

Jeg må være helt konkret med deg: du er ikke klar for fondssparing enda. Beklager.

Anonymkode: 9acbd...6cb

Hei. Takk for råd og hjelp :smilyblomst: Nå skal jeg ikke mase mer om fondssparing

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...