Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Neste sommer drar ungene og jeg mest sannsynlig til USA. Planlegger å fly inn til LA, og mulig være der noen dager(ingenting er planlagt ennå). 

Jeg blir å leie bil hele tiden, siden vi blir å forflytte oss  nordover etter hvert(også en tur innom San Fransico). Det eneste jeg gruer meg til er kjøringa 🙄Noen som kan fortelle litt om hvordan det er å kjøre der? Har bodd i California i mine yngre dager, men da hadde jeg ikke lappen. 

Noen som også har rimelige og bra hotell å anbefale? Evt område? 

Edith: Gjerne tips ifht Dan Fransisco og.

Takknemlig for alle tips som måtte komme😊

Endret av Lillie
Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Det er vel stort sett umulig å kjøre ut av Los Angeles, men deretter går det greit. San Francisco er også sånn rimelig greit å kjøre i. Jeg vet ikke hva du synes er både rimelig og bra hotell, men paraplymerket Wyndham har masse forskjellige hotellmerker i lavpris- og midtpriskategorien som holder for en natt her og to netter der. Men vær litt kritisk til hvert hotell du vurderer, for de er jammen langt fra like. 

Skrevet

Anbefaler bruk av GPS. Billigere å kjøpe seg en der borte fremfor å bestille med leiebilen. Legg den ut på finn.no når du kommer hjem, så får du solgt den unna. 

LA = tett og tildels stillestående trafikk på store motorveier med "ørti" filer. Går greit, men hold tunga rett i munnen. En litt mer aggressiv kjørestil enn vi er vant til her på berget. Anbefaler varmt Airbnb dersom på steder hvor dere skal bo over noen dager. 

Kystriksveien fra LA og nordover er forresten helt nydelig. Gled dere!

Skrevet

Amerikanere kjører som gærninger. Vær forsiktig :)

Skrevet

Har bodd i USA i flere år. Dette var riktignok i Florida, men jeg kjørte i LA også da vi var på ferie der.

LA er et høl trafikkmessig med endeløse køer på motorveien. Vil ikke si at det et vanskelig å kjøre der, men du må nok vende deg litt til den enorme trafikken.

Husk at du de fleste steder kan svinge til høyre på rødt lys hvis det er ledig. Du blir tuta på hvis du ikke gjør det. 

Vær også litt obs på at at de legger seg over i din fil før de egentlig er ordentlig forbi. Regn med å bli "sniddkjørt" flere ganger 😂 Etterhvert blir du vant med kjøremønsteret og da tenker du ikke lenger over det.

Det er også lov å kjøre forbi i alle filer, så regn med å bli forbikjørt på både høyre og venstre side, og se opp for de som virrer fra fil til fil med millimeters margin for å spare noen sekunder. 

Når du er ute av LA er resten barnemat 😉

AnonymBruker
Skrevet

Kjøring i LA er easy peasy. Det er masse trafikk og stort sett kø for å komme inn og ut av byen, ja, men kjørekulturen er en annen. Dersom noen blinker for å bytte fil gir som regel bilene plass, f. eks. (Mot her hjemme hvor man må vente på ledig plass i ei fil for ikke pokker om man skal slippe noen fram :P) Parkering er også temmelig greit å finne, og restauranter og lignende har ofte valet parking slik st du slipper å tenke på det (gjelder selvsagt ikke på Denny’s, Jack in A box og lignende :P

I San Fransisco, derimot, syntes jeg der var helt pyton å kjøre bil. Masse trafikklys over alt med bakkestart og biler fra alle kanter. Jeg syntes LA var mye greiere å kjøre i. Mellom byene er også veiene fine og det er null problem å kjøre. Anbefaler en tur innom Las Vegas og Santa Barbera. 

Anonymkode: 5efe3...d2c

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er å bruke tiden i USA et annet sted enn i LA. Jeg liker ikke byen da, så kan være derfor. San Francisco er så mye bedre! Men selvfølgelig, det er jo noe med å ha opplevd steder selv om man ikke har trivdes 100% der. :)

Anonymkode: 5e8b4...097

AnonymBruker
Skrevet

Los Angeles er en enorm by som er sammensatt av mange små byer, og distansene er store. Vær forberedt på rushtrafikk som ikke ligner noe. 

Videre så er byen så stor, at du bare får sett et fåtall av ting...for skikkelig LA vibe, kanskje besøke Santa Monica? Det blir en dagstur. 

Det å dra til Hollywood er bare ikke verdt det...skittent, uteliggere, osv. 

Ellers, kanskje sjekke ut The Getty? Eller Griffith Observatory. 

Videre er en stor del av LA maten, mener nå jeg :-) Mye bra restauranter, enda bedre street food.

Anonymkode: bc4d6...635

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...