AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #1 Skrevet 5. juli 2018 Hei. Fersk skal bli student fra Vgs, jeg søkte offentlig administrasjon og ledelse bachelor 3 til høsten UIO. Noen som har eller går det som vil dele evt om det er vanskelig osv tips til meg? Hvordan ser arbeids markedet i fremtiden for det? Jeg planlegger Politihøgskolen etter etter endt utdannelse. Anonymkode: 7ee1d...563
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Prøv å ha litt ryddigere grammatikk neste gang.. Hva har du tenkt å gjøre med kombinasjonen av de gradene? Anonymkode: a0d7c...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Studerte dette for noen år siden. Etter studiene var det flere i mitt kull som gikk videre med master i statsvitenskap, samfunnsøkonomi osv.. Andre byttet retning og tok en ny bachelor, mens en del gikk rett ut i jobb. Tenker det er lurt å ha en plan for hva man vil jobbe med i framtiden når man velger fordypningsfagene. Generelt sett vil jeg si det er lurt å tenke gjennom hva man faktisk vil jobbe med før man går i gang med dette studiet. Var flere som droppet ut fordi de innså at de slett ikke var interessert i offentlig forvaltning. Selv likte jeg econ-fagene minst, og har hatt mest bruk for de juridiske fagene i min nåværende jobb. Anonymkode: 0f47c...f11
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Studerte dette for noen år siden. Etter studiene var det flere i mitt kull som gikk videre med master i statsvitenskap, samfunnsøkonomi osv.. Andre byttet retning og tok en ny bachelor, mens en del gikk rett ut i jobb. Tenker det er lurt å ha en plan for hva man vil jobbe med i framtiden når man velger fordypningsfagene. Generelt sett vil jeg si det er lurt å tenke gjennom hva man faktisk vil jobbe med før man går i gang med dette studiet. Var flere som droppet ut fordi de innså at de slett ikke var interessert i offentlig forvaltning. Selv likte jeg econ-fagene minst, og har hatt mest bruk for de juridiske fagene i min nåværende jobb. Anonymkode: 0f47c...f11 Jeg tenker foreksempel HR og personal ledelse hadde vært nice. Tror du at bacheloren kan kombineres med jobb? Hvor mye obligatorisk skole dager osv? Vil du si at det er mye Jus, økonomi eller statensvitenskap på bacheloren? Anbefaller du studieretningen? Anonymkode: 7ee1d...563
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #6 Skrevet 7. juli 2018 Det var ikke så veldig mange fag i bachelorgraden som rettet seg direkte mot HR. De jeg vet om som jobber med HR nå, har gått videre med master i OLA. Om du ønsker å jobbe med HR ville jeg sørget for å ta både arbeidsrett og arbeidspsykologi. Noe obligatorisk var det, men ikke veldig mye. Noen seminarer hadde obligatorisk oppmøte, men ingen forelesninger så vidt jeg kan huske. Er som sagt noen år siden, så ting kan ha endret seg. Mange jobbet ved siden av, men da deltid. Det var obligatoriske emner i både jus, samfunnsøkonomi og statsvitenskap, i tillegg til noen tverrfaglige fag. I tillegg velger man jo selv fordypningsemner, i f.eks. statsvitenskap eller samfunnsøkonomi. Anbefaler det dersom man er interessert i offentlig forvaltning, men det er kanskje ikke så lett å få en relevant jobb med bare bachelor dersom man ikke har hatt en relevant deltidsjobb eller verv på siden. Vil også anbefale at man tenker nøye gjennom hva man faktisk vil jobbe med, slik at man får tatt relevante fag. Fikk jobb selv uten mastergrad, men det tok noe tid. Har i tillegg noe utdanning i et annet fagfelt, som gjorde det lettere. Anonymkode: 0f47c...f11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå